- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 november 2011 om 19:41 #112712
als je voorvario al begint te varieren als je vario al meteen begint te varieren zodra je 1 meter hebt gereden, zijn je rolletjes toch te licht?
mvg erikjan
1 november 2011 om 19:50 #112713
Waarom?Mmmm, geen touw aan vast te knopen?
Misschien een iedee om de vraag opnieuw te stellen maar dan ook begrijpelijk voor anderen
1 november 2011 om 20:03 #112714ERIKJAN1984 :
als je vario al meteen begint te varieren zodra je 1 meter hebt gereden, zijn je rolletjes toch te licht?mvg erikjan
Nee.
Dan is je drukveer veel te slap en/of je rollen te zwaar. Wel vreemd dat hij zooo snel varieert!1 november 2011 om 20:03 #112715zodra ik wil wegrijden met mijn brommer, schiet hij van ze plek, maar na 1 meter ongeveer, zie ik al dat me vario begint te varieren. Nu wil ik graag weten hoe ik dit punt verlaat.
Ik heb al een gele malossi drukveer, en blauwe polini trekveertjes. ook heb ik zwaardere rolletjes erin gedaan, maar zag weinig verschil. Deze rolletjes waren 0,7 gram zwaarder.
Moet ik nog zwaardere nemen, of juist lichtere?
ik ben ff de draad kwijt ermee
@ citta89, oke, maar als ik lichter neem, kom ik rond de 5 gram ofzo, dit lijkt me erg licht.
maar zodra iemand dit kan bevestigen, ga ik dit morgen proberen
1 november 2011 om 20:08 #112716Maar ik kan me deze situatie/(probleem) slecht voorstellen met een gele drukveer. Is je veer/koppeling nog heel? En wat bedoel je precies met variëren? Want dat hij al vroeg een beetje varieert is niet raar hoor. Het gaat erom dat je toerental niet inzakt.
1 november 2011 om 20:13 #112717me drukveer is ong. 400 km oud, en nog in 1 stuk, me koppeling heeft ook nog ruim voldoende materiaal erop zitten en weinig sporen van gebruik zelfs.
misschien dat ik een slechte kwaliteit drukveer heb dan ofzo?
Heb de std drukveer ook nog, moet ik die anders eens probere?
En met varieren bedoel ik dat me snaar omhoog kruipt in me vario. maar me toerental zakt idd niet weg.
1 november 2011 om 20:15 #112719Dan zie ik het probleem niet 😉
EDIT: lichtere rollen dan!
1 november 2011 om 20:17 #112720ik dacht, als hij later gaat varieren, trekt hij harder op.
dus ik wil dat hij later gaat varieren;)
2 november 2011 om 09:02 #112732Als je inderdaad al een variërende vario hebt tijdens de optrekfase dan moet je lichter in de rollen gaan.
Het gewicht op zich moet je je niks van aan trekken, het gaat er gewoon om wat het beste werkt op jouw setup.
Daar kan je geen vaste waarde aan hangen omdat er bijna altijd wel iets verschil zit in de setups, waardoor de afstelling volledig anders kan uitkomen.Sommige setups geven nou eenmaal een behoorde boost op een bepaald toerental en door de afwezigheid van een torque drive in onze koppelingen heb je dan last van een ‘doorslaande’ vario.
Los daarvan kan het zeker zo zijn dat je drukveer slapper is geworden, daar hoor je wel vaker wat over.
Testen met de verschillende gewichten blijft de enige echte manier om er achter te komen wat het beste werkt.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...6 november 2011 om 17:31 #112893V-riem gates 6469mc avx 13 x 975 la
is dit de goede snaar voor een ciao met 100mm schijven?
6 november 2011 om 18:03 #112896@erikjan
volgens de how-to wel6 november 2011 om 18:05 #112897ja, maar ik bedoel de type meer zeg maar;)
of heb je daar geen verschillen in?
12 november 2011 om 19:13 #113157weet iemand welke rolletjes ik nodig heb met de setup hier links.
<--- bijvoorbaad dank
12 november 2011 om 19:33 #113160Er is niemand die precies het gewicht in rollen weet voor je setup.
Je zal het beste een Polini testrollen setje kunnen aanschaffen en het juiste gewicht proefondervinden zoeken.De kwaliteit van deze Polini testrollen is ook nog eens veel beter dan vele imitatiemerken rollen.
12 november 2011 om 22:19 #113163ERIKJAN1984 :
ja, maar ik bedoel de type meer zeg maar;)of heb je daar geen verschillen in?
Ik heb ook altijd de AVX serie gebruikt: Prima

Check je snaar wel af en toe. Als op een gegeven moment er draden aan hangen, direct weg snijden. Komen de rafels terug dan vervangen anders heb je dit:
Bleek dat mijn koppeling geragd was waardoor de snaar buitengewoon hard sleet. Eigenschuld dikke bult: ik bleef doorrijden -.-‘
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.