Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,196 tot 3,210 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DR Ciao
    Bijdrager

@vaspa si

Ik ben het helemaal mee eens over die krukasbus en dat veilen..:thumb
      En ik zal als ik jou was in de buurt van 5 of 6 gram gaan zitten.( heb je ze ook al om en om geprobeerd? dus bijv. 4.7gr dan 6gr dan 4.7gr enz enz in de variateur?) je had een gele drukveer toch?
      Op de auto teller rij ik 80 maar met gps zal dat wel 75 zijn ongeveer:lol

succes ermee..

Ga nie. Besta nie

Vespa Si
      Bijdrager

Nee, toen ik de Speed Engine eronder had gehangen heb ik gelijk de vario gedaan en van Citypower->Gianelli Fire. Het was een lang dagje geweest en had gegokt op 6,7gram. Daar heb ik toen mee gereden, viel de snelheid tegen en ben ik een grammetje zwaarder gegaan. Daarna ging m’n stuur kapot (metaalmoeheid, doorgescheurd) en nu staat ie al een paar daagjes stil daardoor.

Dus zodra ik het stuur heb laten lassen, of een ander stuur of een andere voorvork heb kan ik niet rijden xD

Maar ik ga zodra ‘ie weer veilig is wel even goochelen met rolletjes. De bus zal ik in de tussen tijd bewerken, mooi taakje als ie toch stil staat.

Volgens mij is er nog geen how-to van. Als ik het onthoud zal ik er wat voor schrijven 🙂

Lastpak
        Bijdrager

ik heb weer eens een koppeling gekocht, deze keer met goed schroefdraad:).
          na 5 koppelingen heb ik er 2 met goed schroefdraad en 1 die functioneert.
          bij mijn nieuwste koppeling mist 1 segmentpin houder en 2 zijn er krom.
          foto:

nou kom ik mij herinneren dat iemand dit ook eens gehad heeft en er vervolgens andere boutjes(ik dacht imbus) voor in de plaats heeft gemaakt.
          wie weet hoe ik dat kan herstellen of heeft een andere suggestie?

weg-gevaar
          Bijdrager

je kon vroeger toch compleete koppelingen kopen op jmpb, zijn die nog ergerns te krijgen, ben aant denken een vario aan te schaffen maar zelfs koppelingssegmenten zie ik niet op jmpb te koop staan, zijn die nog ergerns te krijgen of kan je je vario na dat de koppelingsegmenten op zijn gewoon de prullebak in gooien?

Waarom?

@lastpak,

Je mist niet alleen een segmentpen, de anderen zijn ook krom en leverd dit bij veel vario rijders ook de beruchte trillingen op. Hoe het precies komt dat deze krom raken is me een raadsel maar moet zeggen dat ik dit te vaak zie. Opzich wel makkelijk te verhelpen door de pen te ondersteunen op het onderste deel (ivm krom slaan) en vanaf de achterzeide opnieuw te klinken:thumb

De oplossing voor de ontbrekende pen geef je eigenlijk zelf al door idd een bout moer constructie. Andere optie is om uit een van je defecte koppelingen een pen te tikken en net zoals ik hierboven uitleg weer vast te klinken;)

Gebruik voor het uit tikken een centerpunt.

Vespa Si
              Bijdrager

@weg-gevaar volgens mij zag ik laatst op mopshop.de nog koppelingssegmenten mit variomatik

En op treatland.tv heb ik ze gezien.

Martino
                Moderator

@ weg-gevaar: Via verkoopsites zoals ebay zijn deze segmenten nog zeker wel te verkrijgen. Mocht je dat niet lukken dan zijn er verschillende bedrijven die ze opnieuw kunnen bekleden.

Lastpak
                  Bijdrager

Waarom? :
                    @lastpak,

Je mist niet alleen een segmentpen, de anderen zijn ook krom en leverd dit bij veel vario rijders ook de beruchte trillingen op. Hoe het precies komt dat deze krom raken is me een raadsel maar moet zeggen dat ik dit te vaak zie. Opzich wel makkelijk te verhelpen door de pen te ondersteunen op het onderste deel (ivm krom slaan) en vanaf de achterzeide opnieuw te klinken:thumb

De oplossing voor de ontbrekende pen geef je eigenlijk zelf al door idd een bout moer constructie. Andere optie is om uit een van je defecte koppelingen een pen te tikken en net zoals ik hierboven uitleg weer vast te klinken;)

Gebruik voor het uit tikken een centerpunt.

bedankt voor de suggestie! als je nog even goed mijn reactie leest staat er ook dat ik zeg dat de andere 2 krom zijn;).
                    maar waar ik nog niet over had nagedacht was om de andere pinnen uit mijn kapotte koppelingen te gebruiken!
                    erg slim en handig, bovendien heeft spulleke van het forum al aangeboden het te kunnen repareren:).
                    ik zal hem hier nog even over informeren, dat ik de pinnen dus al heb.
                    bedankt:).

Anoniem

Ik wil graag met een vario gaan rijden zodat ik wat sneller optrek. Maar Ik wil het een en ander weten over wat ik zou moeten aanschaffen. Dus wat voor een voor vario? Wat voor vertanding? Drukveren, rolletjes, etc. Ik heb namelijk niet veel verstand van vario’s. Ik heb gewoon een standaard brom setupje met 13.13 en een citypower.

Bij voorbaat dank.

Mvg tim

hansieb
                      Moderator

@holland636

Meeste staat hier wel in -> [url]/page.php?id=224[/url]

kevin 27
                        Bijdrager

hallo
                          moet ik voor mijn varionaaf persee een varionaaf revisieset gebruiken of mag dat ook een gewone cardanrevisieset zijn?
                          ik heb namelijk de gewone gekocht:boos
                          alvast bedankt
                          gr kevin 27

Docs
                          Donateur

Je hebt de speciale varioversie nodig. Anders mis je namelijk een paar onderdelen 😉

paulhermens

welke onderdelen ?

het naaldlager voor de lange as en de kering voor de lange as ?
                              als dat het enigge is dan zou ik die los kopen want de vario versie is uitverkocht bij JMPB en Qparts heeft hem volgens mij niet eens.

@weg-gevaar: JMPB heeft weer achterkoppelingen (imi) €59,95

ERIKJAN1984
                              Donateur

vraagje,

ik heb net mijn vario weer onder me brommert gezet, maar nu komt me vario maar tot halverwege, nu moet ik zeker iets zwaardere rolletjes erin doen?

beunhaaz
                                Bijdrager

Welke rollen heb ik nodig voor deze setup?(ongeveer)

creco 70
                                  snor inlaat
                                  city puffer
                                  13/13carb met malo filter
                                  polini voorvario
                                  originele achtekoppeling met 10.5 vertanding

en met deze setup?

Pinasco 42mm
                                  13/13inlaat + carb en malofilter
                                  polini voorvario
                                  city puffer
                                  originele achterkoppeling met 10.5 vertanding

15 berichten aan het bekijken - 3,196 tot 3,210 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.