Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,166 tot 3,180 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

schaduw
    Bijdrager

zwarte trekveren niet een probleem?? zwarte malossi zijn toch t strakst?

pepko
      Donateur

nee, de witte zijn het strakst, de zwarte het slapst, en de gele zitten ertussen in 😉

beunhaaz
        Bijdrager

welke rollen kan ik het beste kopen(zoon setje) voor mijn setup hiernaast? (Ga voor de polini speed control)

thierry93
          Donateur

Waar kan ik van die gewichtjes krijgen voor me stnd voorvario, die je in het plastic hulsje kan doen?
            Gr

beunhaaz
            Bijdrager

JMPB (:

Vespa Si
              Bijdrager

Als ik zeg dat de setup (1:10,5 vertanding) die hier naast in m’n profiel staat op mijn Si niet meer dan 60kmh haalt, dan:

A) Lachen jullie me uit want zo weinig km/h heeft nog nooit iemand uit die setup gehaald
                B) Reageren jullie zonder duidelijke emotie aangezien dat een geheel normale snelheid is
                C) Geven jullie advies over aanpassing want er moet net iets meer uit te halen zijn
                D) Aanbidden jullie mij want dat is echt ongelofelijk snel voor die setup

Extra informatie welke in overweging genomen dient te worden bij de beantwoording van deze vraag:
                – Er zitten 7.5grams rolletjes in
                – Gele drukveer
                – De slapste (zwarte) polini veertjes uit het setje van drie
                – De 13/13 draait nu met 76 sproeier
                – Er zit een 43mm HD kopje van Malossi op de 46mm cilinder

Indien u kiest voor optie C); ik heb de beschikking over een setje test-rolletjes van Polini met als zwaarste 7.8gram, lichste rond de 4.5gram (uit mn hoofd). Ik heb nog een Proma CC liggen.

thijs.c
                Bijdrager

zijn witte trekveren voor vario eigenlijk sterker of slapper dan malossi gele trekveren?

Vespa Si
                  Bijdrager

thijs….

scroll is een paar posts omhoog -.-‘ je reduceerd de kans dat geintereseerden mijn post lezen:boos 😉

portlock
                    Bijdrager

thierry93 :
                      Waar kan ik van die gewichtjes krijgen voor me stnd voorvario, die je in het plastic hulsje kan doen?
                      Gr

Hier: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=736

KdeH
                      Bijdrager

dit is misschien wel een domme vraag maar heb niet een duidelijk antwoord gevonden

mijn vertanding is 1:11,5 (wiel:koppeling)
                        de malossi vertanding is 9:1 is dat dan volgens de zelfde verhouding
                        of zetten ze dat gewoon verkeerd om

Martino
                        Moderator

Ze zetten het verkeerd om. 😉

petertje!!

hallo

ik het sinds een paar week weer mijn vario uit de schuur gehaalt maar heb ik er niet echt veel verstand van
                            mijn setup:

65cc malossi
                            speed engine
                            13/13 sproeier 72
                            malossi filter
                            leo handmade

kan iemand me mischien helpen met watvoor drukveer moet hebben
                            trekveren en rolletjes??

heb een malossi voor vario weet niet of dat verschil uit maakt

alvast bedankt
                            mvg peter

Vespa Si
                            Bijdrager

Gele drukveer, dat zeker. Trekveertjes zou ik je niet met 100% zekerheid kunnen zeggen, daar heb ik op vario nooit mee geëxperimenteerd. Sterker dan standaard kan sowieso, probeer het eens met de groene polini’s of de middelsterkste uit het malossi setje (geel dacht ik). Rolletjes zou ik zoeken in de buurt van 6 a 7 gram.

Maar dat is allemaal proberen, proberen en nog eens proberen wil je er het beste uithalen. Pain in the ass, maar vario afstellen is iets meer werk dan een poulie brommer 😛 En verander je bijvoorbeeld van uitlaat moet je ook weer met rolletjes en evt. trekveren gaan experimenteren.

Mijn vraag nog even herhalen:

Als ik zeg dat de setup (1:10,5 vertanding) die hiernaast in m’n profiel staat op mijn Si niet meer dan 60kmh haalt, dan:

A) Lachen jullie me uit want zo weinig km/h heeft nog nooit iemand uit die setup gehaald
                              B) Reageren jullie zonder duidelijke emotie aangezien dat een geheel normale snelheid is
                              C) Geven jullie advies over aanpassing want er moet net iets meer uit te halen zijn
                              D) Aanbidden jullie mij want dat is echt ongelofelijk snel voor die setup

Extra informatie welke in overweging genomen dient te worden bij de beantwoording van deze vraag:
                              – Er zitten 7.5grams rolletjes in
                              – Gele drukveer
                              – De slapste (zwarte) polini veertjes uit het setje van drie
                              – De 13/13 draait nu met 76 sproeier
                              – Er zit een 43mm HD kopje van Malossi op de 46mm cilinder

Indien u kiest voor optie C); ik heb de beschikking over een setje test-rolletjes van Polini met als zwaarste 7.8gram, lichste rond de 4.5gram (uit mn hoofd). Ik heb nog een Proma CC liggen.

En daar wil ik nog aan toevoegen: Ik heb de vario, snaar en koppeling (en binnenkant van kap) compleet schoongemaakt, eerst met benzine, daarna met schone doek en daarna nog een keer met remreiniger, maar mijn snaar blijft slippen als ik ‘m aan ren. Het lijkt wel alsof die compressie zo groot is dat ‘ie m er niet doorheen krijgt… M’n decompressie is nagekeken en goed gesteld. De snaar staat zo strak als ‘ie kan (niet op maar nét in de schijven. Iemand?

ritze
                              Bijdrager

– weet jij zeker dat het 1.10.5 is?

– maat van de snaar juist?

– blok under power

– te hoog toeren tal. (kleine kans mja) normaal zit je dan op ongeveer 7500 toeren als je 60 rijdt dus goed

– zwarte ring niet gebruiken 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Vespa Si
                                Bijdrager

ik heb m’n wiel 1 rondje laten draaien en de as had 10 en een half tot driekwart rondje gedraait. Zal zo nog eens natellen maar ja, dat weet ik wel zeker.

Maat van de snaar is perfect. 13*1150, nieuwe Gates snaar. Hij staat ook goed strak nu, eerst lag ‘ie met die ene milimeter OP de poulies achter, nu heb ik het blok iets verder naar voren staan waardoor de bovenkant van de snaar precies evenhoog ligt als de rand van de poulies. Hij staat daardoor nu een stuk strakker dan voor het schoonmaken.

Te hoog toerental… Volgas trilt het blok wel redelijk, draai ik mn gas een klein beetje terug dan is ‘ie 5kmh langzamer maar ook een stuk rustiger. Overtoeren :S ?

Zwarte ring zit er uiteraard niet in 😉

De snelheid is niet echt een probleem, ik kom wel van A naar B, dat m’n blok zo moeilijk te starten is vind ik nu kutter :S Maar zou echt niet weten waar dat aan ligt :S:S

15 berichten aan het bekijken - 3,166 tot 3,180 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.