- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 1 week geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 juli 2011 om 21:01 #107601
Het allerbeste is gewoon alleen die grote moer (sleutel 24) gebruiken, ring is dan niet nodig.
Let er wel op dat je de gradenplaat goed monteert en zo je bus heel houdt.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel13 juli 2011 om 21:06 #107602De gradenplaat is dat die zwarte plaat in het midden ?
Sorry maar het is helemaal nieuw voor me 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi13 juli 2011 om 21:09 #107603Ik gebruik nooit een borgplaat en er is nog nooit iets mee gebeurd. Het lipje breekt ook snel af, aangeziende moer de neiging heeft de plaat mee te laten draaien bij het aandraaien.
Beter is een klein drupje locktite, te krijgen bij een automaterialenzaak Voor ongeveer 6 euro heb je een klein flesje waar je vaak genoeg mee kan doen
13 juli 2011 om 21:16 #107604Ok.. dus ook zonder plaat of revet..ik hoor er graag meer ik wil niet dat de zooi om me oren vliegt.
Zou zonde zijn ben net klaar met het hele opknap project 😉Edit: inmiddels de moer alleen erop na jullie reacties..het zit super 🙂
Nu nog afstellen ik heb 3 setjes rolletjes gekocht 6.2-7.5-8.5 gram van leovinci ik wist niet dat dat merk ook rolletjes maakt maar goed we gaan afstellen ;P
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi30 juli 2011 om 14:51 #108140Mopshop.de en cycle-tech.ch
Deze bedrijven, welke verzend bedrijven gebruiken hun..
Heb momenteel een heel erg slechte ervaring met de DPD.
4 augustus 2011 om 12:42 #59473
Spulleke!ik heb een vraagje
ik heb nou op mijn ciao
Dr evo
Evo engine
malossi filter
calibrata
polini + 1:10,5 vertanding
maar rond welke rollen moet ik dan zittenik heb nou de zwaarste van het 1 na laatste rollenset van polini.
alvast bedankt 🙂
4 augustus 2011 om 12:44 #59469best wel licht ik zou eens rond de 5 a 6 gram gaan zitten.
op mijn creco had ik 4.7 erin met std koppelingDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.4 augustus 2011 om 13:50 #108661
AnoniemIk heb waarschijnlijk binnenkort een variosetje. Nu heb ik de volgende vraag:
Hoe kun je een std. voorvario het beste bewerken voor de beste prestaties?
Ik heb namelijk nog ff geen geld voor een Polini/Malossi voorvario.
Van deze tips zal ik dan zsm een howto maken als ik begin met het bewerken van mijn eigen voorvario.
Gelieve alleen te posten als je echt zeker weet dat het effect heeft!
Alvast bedankt!
4 augustus 2011 om 13:51 #108662
Spulleke!oja er zitten bij mij gele trekveren en een gele drukveer in.
4 augustus 2011 om 14:12 #108670Vertigo :
Ik heb waarschijnlijk binnenkort een variosetje. Nu heb ik de volgende vraag:Hoe kun je een std. voorvario het beste bewerken voor de beste prestaties?
Ik heb namelijk nog ff geen geld voor een Polini/Malossi voorvario.
Van deze tips zal ik dan zsm een howto maken als ik begin met het bewerken van mijn eigen voorvario.
Gelieve alleen te posten als je echt zeker weet dat het effect heeft!
Alvast bedankt!
Bronzen bus eraf vijlen en verder een modificatie set erop toepassen.
4 augustus 2011 om 14:13 #108671
AnoniemMet een modificatieset bedoel je bijv. zo’n Seriacopi? Dan kan ik beter verder sparen voor een Polini voorvario lijkt me..
4 augustus 2011 om 17:11 #108691Vertigo :
Met een modificatieset bedoel je bijv. zo’n Seriacopi? Dan kan ik beter verder sparen voor een Polini voorvario lijkt me..Teknoetre ? 😀
4 augustus 2011 om 22:40 #108628@ Vertigo; Ik weet niet of je scooter onderdelen hebt liggen maar anders pak je hiervan een vario en/of halfpoelie en maak je die pas op je vespa. Al met al wel een tijdrovend en lastig klusje hoor. Het belangrijkste is dat je berijk groter wordt. Misschien kan je de rollenbanen van je originele vario nog wat verlengen.
4 augustus 2011 om 22:44 #108716
AnoniemHet grootste verschil tussen de snelle vario en de std. vario is idd volgensmij het bereik van de voorvario en de rollenbanen, ik ga er sowieso wat in hakken om deze wat te verlengen, en de bus gaat eruit. Ik heb zelf geen scooter, ook nooit gehad, dus ik heb helaas geen scooter-delen liggen…
Ik kijk eerst wel even, eerst maar wat praktijk ervaring met zo’n variosysteem opdoen, eerst dat ding nog maar eens binnen krijgen 🙂
10 augustus 2011 om 23:30 #108777Ik heb wanneer ik vanuit stilstand wegrijd met vario dat nadat die voor het eerst aangrijpt ik nog een flinke ruk na krijg, het voelt een beetje alsof een van de segmenten eerst niet uitklapt, en dan met wat meer toeren ineens wel. (Wanneer ik net wat harder dan stapvoets ga)
Het is nogal irritant, ik kan bijna niet uit een bocht weg rijden als ik langzaam ga, want ik word bijna achterover geslingerd.
Iemand?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.