- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 1 week geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 mei 2011 om 20:56 #104187
ERIKJAN1984 :
@pepko: ik denk dat je rolletjes dan te ligt zijn, ik zou kijken of je 3×7.7 en 3x 6 gram netjes erin kwijt kan, en de gewichtjes natuurlijk even verdeeld over je schijf@ mwouters: ik gok zomaar dat je te zwaren rollen hebt, en de juiste maat v-snaar helpt ook altijd wel natuurlijk, maar ik zou ff wachten op meer reacties, aangezien ik er niet superveel kennis van heb
ik heb nu 6×7.7 erin, iets minder overtoeren, en trekt koud goed op. maar zodra het blok warm is word ik eruit getrokken door poulie rijders…
moet ik nog zwaarder?8 mei 2011 om 08:49 #104195lekt hij geen luch bij je kop? en tsja, als hij beter word dor zwaarder, zou ik kijken of je nog zwaarder ken gaan, kijken wat hij dan doet. afstellen is en blijft proberen hé
8 mei 2011 om 09:05 #104199vreemd probleempje,
de achterste schijf van me achter (koppelings) vario lijkt ‘ei”vormig’te draaien als hij draaid,
ik dacht dat hij versleten was,dus heb er een nieuwe op gezet,maar nu doet de nieuwe hetzelfde,hoe kan dit?hij verliest hierdoor flink wat trekkracht,en vreet zich langzaam in het subframe (zitten al 4 ringen tussen!)
ik snap er niets van..volgorde is toch: moer-borgplaat-poulischaal?
of mist er nog iets?alvast bedankt voor het meedenken.
ciao,sebastiaano
8 mei 2011 om 09:16 #104200waarschijnlijk zijn de banen in je koppeling waar de schijf in komt te liggen uitgelubberd.
ik kan me nog herinneren van de foto in je perso dat je schroefdraad al niet top was.
dit is namelijk echt niet goed, als je hiermee blijft rijden vernaai je jouw koppeling en varioklokdeksel.
ik raad je aan een nieuwe koppeling aan te schaffen.8 mei 2011 om 09:40 #104202hhmm…dus er moet een heele nieuwe koppeling komen,ik heb hem verdomme zo gekocht,
en hij is nu al niet goed meer.:((8 mei 2011 om 09:43 #104203dan lijkt het mij geen verkeerd plan om de verkoper hierop te attenderen.
8 mei 2011 om 09:47 #104204ja,maar ik ben niet zo snel met bouwen,heb hem vorig jaar via MP gekocht…. maargoed,ik zal eens gaan graven in mn mailbox.
thanx voor de tip iig!
8 mei 2011 om 10:50 #104207geen probleem man.
het vervelende is dat die achterkoppelingen zo onwijs schaars zijn:con.
en dat is wel zo ontzettend vervelend!
ik ben namelijk ook opzoek naar een koppeling…8 mei 2011 om 21:08 #104217mwouters91 :
Iemand die weet wat bij mij aan de hand is? Waarom ik met zware rollen moet rijden en ook de overtoeren enz verhaal hier boven.mvg
9 mei 2011 om 07:23 #104219@mwouters91.
Je hebt nu meerdere malen aangegeven dat je vario-setup niet goed loopt. Je hebt de volgende setup
[list]
– 90MM schijven
– Originele drukveer/Gele drukveer
– Malossi vario
– Originele trekveren
– 9,0 Grams rollen.
[/list]Nu rij je verder met een 43DrEvo, 13/13. Beetje die algemene opgevoerde setup. Leo krul uitlaat zou niet mijn keuze zijn, maargoed. Dat verder in het midden gelaten. Nu geef je ook aan dat het vijlen/boren niet uitmaakt mbt het rijden, dit is dus wel zo. Heb je hem verkeerd gevijld/geboord, dan heeft hij bijvoorbeeld onderin veel power, of bovenin. In het middengebied een leuke boost krijgen door vijlen kan ook!
je hebt standaard trekveren, wat ik voor een 43Dr & malossi vario best slap vind. Zelf rij ik met groene trekveren. En dat vind ik zelf nog een beetje te slap. Mischien dat dit komt door mijn zware vliegwiel (elec), maar dat weet ik niet zeker.
Verder de Gele malossi drukveer, ja hij kan. persoonlijke keuze is voor mij Polini Goud. behoudt in de loop van de tijd zijn kracht langer dan de Gele. doordat je zulke zware rollen hebt zal die waarschijnlijk best snel optrekken, aangezien je ook standaard trekveertjes hebt. Kracht zit dan onderin. bovenin is die dan ver te zoeken.
Maak voor de gein is een filmpje van de “overtoeren”… mischien klinkt het voor jou als overtoeren, maar bij de andere vario-rijders onderons niet. Als je altijd poulie gewend bent, en je gaat vario rijden dacht ik de eerste paar keren ook dat ik overtoeren draaide.
9 mei 2011 om 12:34 #104226hey,
oke ik zal eens een filmpje maken 😛
ik probeer dan anders eerst eens ff 5 grams rolletjes zoiets he groene trekveren en een malossi gele drukveer. Als hij dan nog klote loopt opzich dan verander ik niks en maak ik eens een filmpje.
Bedankt iig ik moet zowiezo dus lichtere rollen hebben he
22 mei 2011 om 11:01 #104944hoe zwaar de rolletjes? :
Dr evo
13-13 mallosi @ 70
proma cc
pinasco vliegwiel
polini voorvario
gele drukveer en witte trekveren22 mei 2011 om 11:05 #104945begin eens me 6 gram
22 mei 2011 om 11:06 #104946heb ik geprobeerd maar blijft in het begin vol in de toeren.. zo maar eens mixen met gewichten?
23 mei 2011 om 16:56 #105008ik lees hierbij bij tuning dat een polini vario, scheelt in topsnelheid in vergelijking met een originele voorvario.
Maar op veel plekken op het forum lees ik dat dit niet uitmaakt, aleen dat hij sneller optrekt en beter doortrekt, maar de top gelijk blijf.Hoe zit het nou, gaat je snelheid iets omhoog met een andere voorvario of niet?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.