Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,061 tot 3,075 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mwouters91
    Bijdrager

uhu maar 6 of 6.5 en dan zit ik goed he 😛 oke haha dankje!

Tom ciao

En autowheelies zijn ook niet altijd even prettig. Op het begin is dat even kicken, maar als je telkens met zoveel overtoeren op top moet rijden is niet fijn.
        Maar het proberen is altijd leuk!

mwouters91
        Bijdrager

Uhu, klopt idd

ik gooi er in het begin eens gewoon 6 in kijken wat hij dan doet he. En als ik eens wat wil grappen gooi ik 4.5 ofzo erin 😛 kijken wat dat doet haha. Iig bedankt ik weet nu tenminste in welke range van gewicht ik moet zitten 😉

ritze
          Bijdrager

hey, er is eigenlijk maar 1 juiste setup voor vario, je hebt dan vol trekkracht en topsnelheid.
            tenminste dat is mijn ervaring, ik trok op het achterwiel zonder aan het stuur te trekken en het liep toch dik 65/70

ff wat toeren op een rij:

optrekken 0/20 @4500/5500

20/45 @5500/6500 prm

45/60 @ 6500/7300 rpm

60/ top @ 7300/8340 rpm

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

mwouters91
            Bijdrager

Ik heb een leuke nu haha.

Heb de naaste setup <-- met 6 grams rollen en gele malossi drukveer. Ik rij maximaal 32 zoiets met overtoeren. Mijn snaar is ene gates 1125x13 snaar. Ligt mijn lage snelheid en overtoeren aan de snaar of heb ik te lichte rolletjes? mvg

-RobinvS-
              Bijdrager

Carters alleen geboord, niet geveilt?

mwouters91
                Bijdrager

ja zover ik weet is die alleen geboord (maar weet niet zeker nog niet open gehad :P) maar iig moet ik weten of ik zwaardere rolletjes moet, of het aan de snaar ligt of aan de druk/trekveer

mvg

p.s. dat niet veilen heeft niks te maken met rijden iig

pepko
                  Donateur

hey,
                    ik rijd nu met mijn linksstaande setup.
                    met: std. druk/trekveren, polini UTAH 8 rols voorvario (met 6 rolletjes)

en nu rijd m’n ciao ongeveer hetzelfde als met poulie. maar hij trekt onderin wel wat beter.
                    vanaf 50 km/u rijd ik met overtoeren.
                    zijn mijn rollen nu te licht of te zwaar?

ik heb 2×7.7 gram en 4x +-6 gram

gr. pepko

mwouters91
                    Bijdrager

hey,

na wat geklooi met de rolletjes had ik hem aardig lopen. Alleen viel me vandaag op dat hij na het optrekken (rond de 25 kmh) opeensveel toeren maakt die ik niet thuis kan brengen. Vanaf daar trekt hij ook aanzienlijk langzamer door. Het voelt alsof je met een slippende snaar rijd, maar dit kan ik me niet voorstellen aangezien ik een 1125 op een si heb ipv 1150. ik rij met de linksstaande setup met:

originele drukveer
                      voorvario malossi
                      90mm schijven
                      originele trekveren
                      9.0 gr rollen

mvg,

Michael

ERIKJAN1984
                      Donateur

@pepko: ik denk dat je rolletjes dan te ligt zijn, ik zou kijken of je 3×7.7 en 3x 6 gram netjes erin kwijt kan, en de gewichtjes natuurlijk even verdeeld over je schijf

@ mwouters: ik gok zomaar dat je te zwaren rollen hebt, en de juiste maat v-snaar helpt ook altijd wel natuurlijk, maar ik zou ff wachten op meer reacties, aangezien ik er niet superveel kennis van heb

schaduw
                        Bijdrager

hey

ik heb zojuist mn vario eronder geknutseld…

Vanuit stilstand is t autowheely maar erna valt t me erg tegen.

setup: Malossi 46,5
                          13/13carb @70
                          PromaCC
                          100MM schijven/polini speedcontrol @5,6Gr?? of 6,5.

weet t ff niet meer welk gewicht kan k er t beste ingooie??

hansieb
                          Moderator

@mwouters
                            Zijn wel zeer zware rollen als je de setup links hebt…

@schaduw
                            Juiste snaar gemonteerd, welke vertanding en welke drukveer ?

mwouters91
                            Bijdrager

hey,

als ik lichte rollen erin doe, met een gele malossi drukveer dan heb ik super veel toeren. Ik vind het eigenlijk raar want ik zie idd niemand met zulke zware rollen. Hij trekt eerst met gewoon genoeg toeren echt lekker hard op, en dan als die varieerd(tenminste dat punt dan he :P) dan trekt hij niet zo goed door, maar wel veel toeren. Je hoort gewoon dat het teveel toeren zijn in verhouding met de snelheid die je hebt. Iemand???

mvg

schaduw
                              Bijdrager

Snaar is goed vertanding vertanding 1:13 moest k ff opzoeke en STD veer volgens mij

als k t goed heb komt ie zo van een bravo af maar k denk zowieso dat k wel erg ligt zit mn m’n rollen niet??

mwouters91
                                Bijdrager

Iemand die weet wat bij mij aan de hand is? Waarom ik met zware rollen moet rijden en ook de overtoeren enz verhaal hier boven.

mvg

15 berichten aan het bekijken - 3,061 tot 3,075 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.