- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 1 week geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 april 2011 om 13:58 #103222
Hoe weet je zo zeker dat je de grote moer goed vast hebt gezet. Deze mag namelijk best strak worden aangedraaid.
Probeer het eens met een luchtschroef vast te zetten.21 april 2011 om 14:18 #103477Lijkt me wel heel raar als hij los gaat, met de borgplaat er omheen gebogen.. Weet je zeker dat je hem er goed omheen gebogen hebt?
21 april 2011 om 15:47 #103519wat heeft een polini utah varioset voor zin?
wat is hier beter aan of kan ik beter voor een multivar gaan?
mvg kevin 2721 april 2011 om 15:53 #103520Sowieso multivar! De Polini Utah is een soortgelijke orginele vario met iets andere hoek. Leuk om te hebben, maar leuker om met eeen echte racevario te rijden.
21 april 2011 om 16:12 #103524oke bedankt

gr kevin 2721 april 2011 om 16:32 #103525Dat borgplaatje zit gewoon juist gemonteerd.
Maarten, ik heb die koppeling in de bankschroef gehad en zo vast als mogelijk is gedraaid, voorheen had ik er nooit last van toen draaide ik het vast met de koppeling in de ene hand en de bahco in de andere.Zal vanavond eens even een FLINKE ronde maken om te zien of alles houdt.
EDIT:
Vario lijkt zich goed te houden, dus was het waarschijnlijk toch alle olie wat tussen de borgplaat zat.
21 april 2011 om 19:52 #103546r32 :
Hoi Ritze,je had g
elijk ik heb me een malossie voorvario gekocht.had er 6 keer 6 gram in ,trekt goed door en geen dip meer of rem dat wat ik wel met de originele voorvario had.
gaat heel mooi geleidelijk. (46 kmh gps)
Heb er zaterdag 6 keer 8 in gedaan 54 kmh gps ( vind ik echt te hard voor een snorbrommer .
Dus nu heb ik er twee keer 8 gram ( recht tegenover elkaar) en 4 keer 6 gram nu rijd hij met even snel proberen 47 en zal dus op top en warm 49 lopen.
Kan je dit mixen van de rollen gewoon doen of moet ik nu 6 keer 6,5 halen ( ga niet zwaarder want hij gaat anders te snel)
Gr R32
Mixen is het beste als er maar maximum onderling verschil van halve gram
@ Citta-Florian
Toch zal je die borgring verkeerd monteren.. JE moet niet alleen maar omplooien, maar je moet 2 gleufjes maken die zich vastmaken “”in”” de achterkoppeling! Zodat de borgplaat zelf ook verankerd is!
Zoals hier; http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=713Die twee pinnetjes in de binnenkant, moeten ook vastzitten aan de achtervario zelf.. En vervolgens kan je de rand zelf omplooien.. Anders heeft het omplloien zonder de borgplaat zelf vast te zetten uiteraard geen zin, en dat is ondertussen wel bewezen want je hebt steeds hetzelfde probleem 😉
23 april 2011 om 19:39 #103658ik had een vraagje:P ik heb gister mijn vario binnen gekregen en gemonteerd. in de how-to staat dat je de snaar iets boven de schijven moet leggen maar als ik dit doe krijg ik de brommer niet gestart. Als ik deco indruk maakt het blok wel gewoon slagen maar zodra ik deco los laat slaat hij gewoon af en slipt de snaar gewoon door de voorvario heen.
Nu heb de de snaar al meer gespannen(snaar ligt nu net in de schijven) maar nog steeds krijg ik hem bijna niet aan. Krijg hem allen heel hard rennend met 2 man, 1 leunend op het achterwiel en 1 het stuur vast. als ik dit niet doe gaat hij gewoon weer slippen.. Ik heb de vario al ontvet met remreiniger maar helpt weinig. Er zit nu een gates snaar om, kan dit mischien het probleem zijn wat deze is veel dikker(wel 2/3 x) dan een malossi.23 april 2011 om 20:13 #103661Tnerual:
Daar was ik zelf ook al achter hoor haha, want op een andere manier past hij niet eens op de achterkoppeling.
Volgens mij snap jij het zelf niet helemaal, ik zeg toch niet dat het borgplaatje verschuift?Ik zeg die grote moer draait los en dat stukje wat ik dan heb omgebogen buigt dan weer recht door de moer die losschiet..
Kijk het borgplaatje zat onder de olie dus tussen die grote moer en dat borgplaatje.
Misschien heb je het daardoor verkeerd geinterpreteerd dat de borgmoer losschiet i.p.v. de moer.25 april 2011 om 10:27 #103674hee, ik heb even een vraagje.
ik kan namenlijk een vari oset van een vriend van mij kopen voor niet al te duur (+-65 eu)
het is een vertanding 1:11,5 100mm schijven imi achterkoppeling en std voorvario.nu twijfel ik nogal. want volgensmij is hij niet meer helemaal super:P
foto’s zeggen meer:

als er nog iets van te maken valt koop ik het gewoon , als het troep is niet ; )
op de lange as van de vertanding zit ietwat speling ( opwaardse) is dit ernstig ?
alvast bedankt voor de moeite!
gr
chris
25 april 2011 om 10:43 #103675weet iemand het gewicht van std. rolletjes uit een 8-rols voorvario?
en weet iemand het gewicht van de rolletjes die std.bij de polini utah zitten?
ik heb wel een weegschaal, maar die faalt.
25 april 2011 om 10:50 #103676@chris
ik heb zelf ook laatst een set gekocht maar die zag er iets slechter zelfs uit. Probleem bij jou set vind ik zelf dat er een imitatie koppeling bij zit wat normaal betekent toch dat je geen druk en trekveren kunt vervangen? Maar voor 65 euro heb je in ieder geval wel een naaf als je dan hierbij een malossin voorvario koopt dan heb je een nette set waar je toch wel een tijd mee vooruit kunt. Bedenk het zo als je de naaf hebt kun je er altijd iets van maken. De naaf is gewoon belangrijkste wat je moet hebben want de rest kun je in de winkels kopen 😉
25 april 2011 om 11:53 #103686Een losse (normale) achterkoppeling is wel best lastig te krijgen..
25 april 2011 om 13:17 #103687ik ben er dus achter dat ik een imitatie achterkoppelingsdschaal heb, en het binnenwerk is van ”de goeie” achterkoppeling, waar ik dus wel de trekveertjes en de drukveer kan vervangen. kan dit wel in combinatie met elkaar?
25 april 2011 om 21:17 #52938ja heb ik mede dankzij hansieb nu ook haha 😛 nette koppelingsschaal met een origineel binnenwerk is precies goed 😉
gr
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.