Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,016 tot 3,030 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mwouters91
    Bijdrager

trekveren van malossi dan he? Ik heb nu namelijk groene polini in me koppeling zitten. Oh oke dan zit ik veel te laag met mijn rolletjes moet ik maar andere gaan halen 😛

mvg

cittaschijndel
      Bijdrager

Weet iemand of er veel verschil zit in 1:13 en 11,5?
        Is dit nou echt een verschil wat voelbaar is, of valt dat reuze mee?
        Mvg

mwouters91
        Bijdrager

ik haalde net mij koppelingsschaal van de achterkoppeling die ik vanmiddag gekocht hebt en dan zie ik dat er geen spie inzit en dat er een klein stukje is afgebroken daar waar de spie invalt is dit heel erg? Moet ik een nieuwe koppelingsschaal hiervoor kopen of kan ik dat zo laten. Of toch liever en nieuwe koppeling kopen?

Als ik een nieuwe achterkoppeling koop en ik pak die imi van jmpb dan kan ik geen drukveer en trekveren wijzigen he?

mvg

citta-rick
          Bijdrager

ik heb in mijn koppelingschaal, dat daar ook een stukje mist,
            aan 2 kanten maar dat is alleen de bovenkant, voor de rest zit het gewoon nog goed.
            heeft nooit problemen opgeleverd

over de IMI koppeling heb ik geen idee.

mwouters91
            Bijdrager

heb je dit dan ook?

mvg

niek1992
              Bijdrager

dan heb je de verkeerde spie gebruikt. vriend van me, hier op het forum heeft dit ook. Gemonteerd door Aapie ooit. hij zal er waarschijnlijk ook niet echt makkelijk overheen gegaan zijn zeker? Mischien met behulp van rustig tikken met een hamer?

iig je kan er nog mee rijden hoor, alleen je moet een ander spie’tje kopen. niet met van die ronde vormen, maar zo een die je krijgt bij een krukas-revisie set.

mwouters91
                Bijdrager

citaat: .. die ik vanmiddag gekocht heb…

ik heb hem zo gekregen dusja ik wist niet dat dit er mee was. Wat is het verschil dan en waar kan ik die los kopen? Ik ken namelijk alleen de half ronde spietjes?

mvg

Javad
                  Donateur

Huibino :
                    @Javad

Bedoelde je mijn snaar of de snaar van Evo666?

Ik bedoelde jou snaar, die van 1155 lang en 14 breed.
                    Waar heb je die gevonden?

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

CittaKlaas
                    Bijdrager

Is het normaal dat een lange as op varioklokje een lichte axiale speling heeft?

Helios
                      Bijdrager

Van voor naar achter bedoel je? Dat je zeg maar de as uit de klok een klein stukje kunt trekken?
                        Ja, dat heb ik in ieder geval ook bij beide klokje en het enige wat er dan gebeurd is dat de schaal iets naar buiten gaat als hij aangrijpt, maar is verder niet erg.

Speling van “links naar rechts” in de klok is NIET goed.

hansieb
                        Moderator

Spelingsvrij krijg je het nooit, zelfs met nieuwe lagers heb je direct al speling.

tnerual
                          Bijdrager

niek1992 :
                            @Dihagie. hij heeft het over de variomoer. Deze zit voor.

@hggf, is het een polinivario? In principe kan je die borgplaat gewoon weglaten hoor. zelf weet ik niet helemaal hoe die nou gemonteerd moest worden, maar volgens mij moest je 1 kantje in dat gleufje steken van je vario. Ik zou hem gewoon weglaten;).

Klopt.. Een stukje in de gleuf van de vario, en dan als de moer erop is gemonteerd, plooi je een kant om 😉

Florian
                            Moderator

Hey allemaal,

Ik heb een klein (k*t) probleem van mijn achterkoppeling.
                              Die grote moer op mijn achterkoppeling draait/trilt iedere keer weer los en dan slaat alles weer vast..

Ik heb zo’n borgring die je dan om moet buigen tegen de moer, en ik heb ook al locktite borgmiddel gebruikt.

Maar wat zou hiervan de oorzaak van zijn? (Moer zit sws strak genoeg vast)
                              Kan het zijn dat dat borgringetje vettig is en daardoor sneller in beweging komt en dat zo de moer losdraait?

Ik heb vandaag alles ontvet met remmenreiniger, en ik zal morgen eens even zien of het nu goed is. (heb hem al stationair laten lopen toen was het goed, zal ook eens even kijken of hij op top ook houd)

zit zga geen speling op de lange as maximaal 1mm denk ik, schroefdraden en spiebanen zijn goed, klok loopt soepel en stil

Helios
                              Bijdrager

En wat nou als je een combinatie doet van een borgring en een zelfborgende moer?

Zo heb ik het, en is bij mij nog nooit los gegaan/gedraaid.

-RobinvS-
                                Bijdrager

Hij heeft het over de GROTE moer achterop, die je koppeling bij elkaar houd.

15 berichten aan het bekijken - 3,016 tot 3,030 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.