Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,001 tot 3,015 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Bijdrager

pepko :
      hey, vraagje:
      moet je eerst olie in de naaf doen, en dan het wiel monteren, of eerst alles monteren, en dan olie in de naaf doen ivm het weglekken van olie uit de schroefgaten?
      en hoeveel olie moet er ongeveer in?

bvd, pepko

Tis niet de bedoeling dat er olie lekt uit je schroefgaten hoor? mag maar uit 1 schroefgat (eventueel) komen, en dat is je vulnippel. En dat is als hij te vol zit. Maar dit kan alleen gebeuren als je hem horizontaal vult, en vervolgens wilt monteren. Dan loopt de overtollige olie eruit.

Daarom vul ik hem altijd gewoon als hij gemonteerd zit. Brommer schuin houden (zorg dat je tank bijna leeg is, ivm lekken benzine) En bijvullen. Dan even testen of er niks uitloopt en eventueel bijvullen. iig het hoort niet uit je schroefgaten te komen.

pepko
      Donateur

ja, ’tis al gelukt hoor 😉 toch bedankt voor je reactie!

mwouters91
        Bijdrager

Welke voorvario van malossi of polini moet ik kopen? Want bij mijn bromboer hangt een hele muur met malossi varios zou alleen niet weten welke ik met hebben xD

pepko
          Donateur

welke rolletjes(polini) heb ik ongeveer nodig met mijn linksstaande setup?

sieger
            Bijdrager

6a7 gram denk ik

mwouters91
              Bijdrager

welke voorvario moet ik hebben (malossi en polini) want bij mijn bromboer hangt er van alles meot ik zeggen voor vespa bromfiets? En de imitatie achterkoppeling is die net zo goed als de originele achterkoppeling?

mvg

ritze
                Bijdrager

qua afstellen is een 100mm “ori“ koppeling het beste met een imi zal die iets harder gaan denk ik zo, omdat de schijven wat kleiner zijn.

een scooter vario past niet als je niet de juiste geleide bus en vario deksel hebt.
                  het moet dus eentje zijn voor alleen de vespa ciao/si/bravo/boxer enz enz

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

mwouters91
                  Bijdrager

Ik heb net ene opgehaald. Is een originele achterkoppeling met 90mm schijven en zonder loopstand weet iemand welke vertanding er dan in zit? Iemand nog een idee hoe ik die moer van de achterkoppeling los krijg 😛 want is geen beweging in te krijgen xD

2) welke drukveer moet ik er in duwen met mijn setup? ik heb rolletjes liggen 4.0 en 4.7

Martino
                    Moderator

1: gewoon even tellen.
                      2: Hefboom gebruiken.

En je rollen zijn te licht zelfs met orginele drukveer.

mwouters91
                      Bijdrager

Oke ja mis dat iemand het wist zonder dat ik hem nu open hoefde te maken 😛

oh klote toch 😛 ik had die zelf erbij gepakt zo van ja zal zoiets omgeveer zijn 😛 wat doet hij met deze rollen dan?

Ohja bij scooters heb je ene zogenaamde varioring is dat bij deze ook?

mvg

Martino
                        Moderator

Openmaken is niet nodig. :con Gewoon tellen dus hoevaak het varioasje draait ten opzichte van de wielas.

Geen varioring te bekennen zoals bij scooters.

Hier staat heel wat nuttige info voor je. http://www.vespa-ciao.nl/list.php?c=overbrenging

mwouters91
                          Bijdrager

oke is 1:11.5 zonder loopstand dan. Er zit nu een originele drukveer in met de standaard rolletjes. Met mijn setup zo laten of moet ik toch gele drukveer met andere rolletjes? Ik wil gewoon zo hard mogelijk optrekken en me snelheid rond de 55 xzoiets houden.

mvg

misterd11
                            Bijdrager

hoi me koppelingdeksel met startsegmenten, grijpen niet vast op me koppeling, de segmenten zijn in redelijke staat en zouden moeten werken, maar in de koppeling zelf zitte diepe groefen, waar de segmenten horen aan te lopen, iemand tips?? Want krijg hem zo niet gestart.
                              Gr daniel

mwouters91
                              Bijdrager

hey,

kan me iemand een idicatie geven?

Mij setup staat hiernaast, met originele achterkoppeling en malossi voorvario welke drukveer, trekveren en rolletjes meot ik ongeveer hebben? Is maar zodat ik weet welke rolletjes ik ongeveer moet gaan kopen en welke drukveer.

mvg,

alvast bedankt!

Michael

k0enn
                                Donateur

Gele drukveer, zwarte of misschien gele trekveren,
                                  rolletjes omenabij de 7 grams!

15 berichten aan het bekijken - 3,001 tot 3,015 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.