Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,986 tot 3,000 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

gele drukveer moet je niet aan beginnen op een redelijk std 50 cc, dat is zelfs voor 70cc eigenlijk al best wat top inleveren.

op een std blokje reed ik altijd met 90mm schijven en malossi vario/teknoetre, std drukveer en std trekveren in de asbest koppeling met 1:10,5 vertanding. in me malossi vario had ik met citypower 7,5 gram en met simonini racing 7 gram.
      heb overigins met die setup @ simonini racing en snelle varioset + 13/13 malo filter 68 gehaald niet eens liggend. wel een beetje wind mee maar gewoon vlakke weg, vriend van me kon me amper bijhouden met zn speedengine=)
      gewoon lekker originele drukveer erin houden dus;)

r32
      Bijdrager

Oke bedankt,

dus als je in een originele maar 4 gebruikt van de 8 gewichten , kun je als je een vario malossi pakt toch ook gewichten pakken van 7 gram met de ori drukveer .

ritze
        Bijdrager

ja dat kan, en die zul je nodig hebben met jouw setup

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

r32
          Bijdrager

Hoi

Ik heb nu 4 rollen in de ori vario groene trekveren (ori rollen opgeboord naar 5,5)

Trekt goed tot 23 kmh dan dipje en dan door tot 47 kmh

als ik afrem voel je bij 23 kmh een kleine “rem ” en dan is de vario achter weer op zijn groots hoe krijg ik deze rem eruit??

en dat dipje is dat dat de rollen nog te zwaar zijn ??

MarcoS
            Donateur

ik heb een si achterbrug en nu heb ik een originele piaggio variosnaar gekocht omdat die beter schijnt te passen.

nu staat mijn hele blok naar achter en de snaar ligt nog niet op de schijven, maar zitten er echt in.

moeten je achterschijven echt dicht? dus helemaal tegen elkaar of moet je snaar er toch wel echt tussen zitten?

ik vind hem namelijk niet echt hard optrekken maar hij rijd wel een heel stuk beter en harder.

het is een std varioset met 100 schijven en 1/11.5

Martino
              Moderator

Heb je niet een snaartje voor 90mm schijven gekocht?

HuibR
                Bijdrager

@ hierboven, si achterbrug op een citta neem ik aan dan?

sterker nog, je snaar mag zelfs wel een mm of 3/4 boven de schijven uitkomen.

maar als ik je goed begrijp, ben je minder gaan optrekken, maar wel hogere top door vario??
                  Ikzelf heb namelijk een Citta met Si-brug, maar door mijn 19mm carb had ik geen stelmogelijkheid meer tussen de brug, dus ik moest een passende snaar vinden. nou heb ik die ondertussen wel gevonden. maar die vergt nog wat werk voordat ie klaar is voor onder de brommer. het is namelijk een snaar van een DAF Xf 95 (twinbelt-snaar) dus je moet hem nog halveren.
                  Top met citta brug (13/13): 60 maximaal met veel moeite
                  Si-brug(19mm carb): 67/68

Nou viel het me op dat bij de citta brug de snaar niet bovenin de voorvario kwam, maar met de si-brug wel, dus ik heb de ideale snaar gevonden.
                  1155 lang en +-14mm breed
                  Werkt perfect voor mij. Dus ik neem aan dat zat bij jou niet anders zal zijn.

Javad
                  Donateur

Waar heb je die snaar gevonden? Zoiets zoek ik ook voor mijn fox clutch.

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

MarcoS
                    Donateur

@ huibino idd een si brug in een citta

@martino dat begin ik ook te denken, maar ik heb hem bij easy-parts speciaal besteld voor een si brug.
                      ik zal een foto maken

@javad bij easy-parts.nl onder originele onderdelen 😉

alvast bedankt

r32
                      Bijdrager

Hoi Ritze,

je had gelijk ik heb me een malossie voorvario gekocht.

had er 6 keer 6 gram in ,trekt goed door en geen dip meer of rem dat wat ik wel met de originele voorvario had.

gaat heel mooi geleidelijk. (46 kmh gps)

Heb er zaterdag 6 keer 8 in gedaan 54 kmh gps ( vind ik echt te hard voor een snorbrommer .

Dus nu heb ik er twee keer 8 gram ( recht tegenover elkaar) en 4 keer 6 gram nu rijd hij met even snel proberen 47 en zal dus op top en warm 49 lopen.

Kan je dit mixen van de rollen gewoon doen of moet ik nu 6 keer 6,5 halen ( ga niet zwaarder want hij gaat anders te snel)

Gr R32

HuibR
                        Bijdrager

@Javad

Bedoelde je mijn snaar of de snaar van Evo666?

pepko
                          Donateur

hey, vraagje:
                            moet je eerst olie in de naaf doen, en dan het wiel monteren, of eerst alles monteren, en dan olie in de naaf doen ivm het weglekken van olie uit de schroefgaten?
                            en hoeveel olie moet er ongeveer in?

bvd, pepko

donzine
                            Bijdrager

Olie kan je er in doen voordat je het wiel monteert, er moet zo veel in zitten dat het net niet uit het olie vul gat komt als je de naaf recht houdt (zoals hij in je brug zit).

@r32 Rolletjes mixen kan prima, zo lang je je vario maar in balans houdt (dus het gewicht gelijk verdelen, niet 10 aan de ene kant en 3 aan de andere kant)

mwouters91
                              Bijdrager

Bij mijn setup met malossi vario welke drukveer en rolletjes?

4.6gr en gele malossi veer?

mvg

pepko
                                Donateur

@donzine: bedankt 😉

15 berichten aan het bekijken - 2,986 tot 3,000 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.