Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,971 tot 2,985 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ChrisNL
    Bijdrager

Is het mogelijk om in een malossi variateur de rolletjes te combineren? b.v. 3x 6 grams en 3x 8 grams om zo uit te komen op 7 grams, of gaat deze theorie niet werken in de praktijk?

Martino
      Moderator

@ evo666; Nee dat gaat niet passen door de verschillende variogeleidebussen.

@ ChrisNL; Ja dat kan, maar een setje van 7 gram is beter. Voor de prijs zal ik dit niet laten.

ChrisNL
        Bijdrager

Ik heb een nieuwe imitatie achterkoppeling van jmpb met 100mm schijven, maar zoals verwacht loopt deze slecht tot niet aan. Opschuren heb ik al geprobeerd maar helpt niet echt, zal wel nieuwigheid zijn. hoe kan ik dit het beste oplossen?

dihagie
          Bijdrager

@ chrisNL grijpt de koppeling wel aan als je achteruit loopt? zoja, draai je startsegmentjes eens om. dit had ik namelijk ook. Ik zie namelijk dat ze op de site van jmpb verkeerd om staan.

ChrisNL
            Bijdrager

ja verdomd! gewoon goed bezig jij 😀 even niet aan gedacht op de zondag 😛 wel raar dat ze hem verkopen terwijl deze niet goed zitten 😕

FonS
              Bijdrager

Fabrieksfoutje, dit hebben ze allemaal, even aan denken voor montage dus.

r32
                Bijdrager

Hoi,

Ik heb een originele vario gemonteerd op mijn ciao.

specs 50 ccdr HD kop Polini belgisch ori kickblok 13/13 polini filt. city puff. 56 sproei.

nu heb ik een ori 8 rols vario voor en achter 100 mm schijven 1 10,5 als ik rij gaat neteen de voor variogeheel uit en achter op kleinste stand.

Heb nu de 8 rollen opgeboord van 3,5 mm naar 8 mm trekt nu beter op en top snelheid is ook oke (47 gps)

Ik weet dat op mijn setup een gele drukveer te sterk is maar eigenlijk zouden mijn rollen nu nog iets lichter moeten maar dat gaat niet meer ( kan niet meer groter boren)

Zou ik nu toch een sterkere drukveer dan ori moeten nemen ?

FonS
                  Bijdrager

Je kunt een sterkere drukveer nemen, maar dan zouden je rollen weer wat zwaarder moeten zijn dan nu.
                    Beetje lastig als je ze uitgeboord hebt.

Ik zou eerst proberen om met 6 rollen te rijden, dus gewoon 2 eruit halen.
                    Toen ik jaren geleden mijn eerste varioset kreeg, had ik de eerste tijd nog geen Malossi / Polini voorvario en reed ik met een standaard 8 rols, waar 4 rollen inzaten. Dat gaat prima.

Mocht je een andere drukveer willen proberen, zou ik de Polini drukveren kopen, die zijn niet zo sterk als de Malossi’s.

r32
                    Bijdrager

Hoi Fons,

Bij jmpb.nl kosten de originele gewichten 7,50 dus die bestel ik mee.

maar zou ik dan een gele drukveer kunnen nemen ik zie bij q parts en bij jmpb geen polini drukveer staan.

en in div topics zeggen ze dat de drukveer van polini snel slapper wordt ( heb hier zelf geen ervaring mee)

gr R32

Hoi,

heb me 8 nieuwe ori rollen besteld en een nieuwe ori drukveer kan zijn dat de oude drukveer erg slecht is de meesten hebben met mijn set up ori drukveer en geen problemen zou ik groene trekveren kunnen gebruiken?

FonS
                      Bijdrager

JMPB heeft de Polini drukveren inderdaad niet meer, je zou ze bij Mopshop kunnen bestellen.
                        Groene trekveren kun jij gerust gebruiken met die setup.

r32
                        Bijdrager

Oke bedankt.

heb vandaag de groene trekveren geplaatst nu nog wachten op de nieuwe ori drukveer.

Ga proberen met 4 ori rollen erin te rijden.

gr R32

cittafer
                          Bijdrager

Hallo,
                            Mijn set up is
                            70 cc polini motori
                            70 cc dr kop
                            kickstart
                            geveilde inlaat
                            13/13 57 sproeier
                            malossi vario 90mm schijven
                            polini top one.

En ik heb rolletjes van 10 gram erin zitten. elk rolletje gewogen bij mij zijn ze geel. op de weegschaal gezet. en stond bij elk rolletje 9

deze rolletjes heb ik
                            zwarte rolletjes:8 gram daar heb ik er 6 van
                            zwarte rolletjes:6 gram daar heb ik er 5 van
                            zwarte rolletjes:7 gram daar heb ik er 3 van
                            groene rolletjes:6 gram daar heb ik er 6 van
                            groene rolletjes:3 gram daar heb ik er 3 van
                            gele rolletjes: 10 gram daar heb ik er 6 van
                            witte rolletjes: 5 gram daar heb ik er 1 van
                            blauwe rolletjes 3 gram daar heb ik er 3 van

Welke moet ik er in doen?

thijsgva
                            Bijdrager

hallo,

ik heb gister mijn vario op mijn citta gemaakt maar hij maakt op top een beetje overtoeren?
                              wat kan ik eraan doen.

dit is nu mijn setup:

polini speed engine
                              80 cc polini
                              race krukas.
                              13/13 dellorto sproeier 72
                              malossi varateur
                              gele drukveer
                              gele trekveertjes
                              6,6 gram rolletjes

ik hoop jullie zo genoeg geïnformeert te hebben.
                              als jullie het weten dan hoor ik het graag.

mvg

thijs

Anoniem

@ Cittafer: Met precies die setup met max uitgeveilde inlaat zat ik op sproeier 64, ik zou de rolletjes van 7 en 8 gram mixen met elkaar;)

Thijs: Met een top one zou ik rolletjes zoeken tussen de 7,5 en 8.5 gram, check ook even hoe de vsnaar staat afgesteld: hij moet een beetje op de poelies liggen zodat ie veel variatie mogelijkheid heeft:thumb

r32
                                Bijdrager

Oke bedankt.

heb vandaag de groene trekveren geplaatst nu nog wachten op de nieuwe ori drukveer.

Ga proberen met 4 ori rollen erin te rijden.

gr R32

Vandaag mijn nieuwe originele drukveer geplaatst en 4 originele rollen van de 8 stuks geplaatst heb deze wel opgeboord met 5,5 trekt nu goed loopt 47 gps hij zou nog harder kunnen doortrekken dit omdat er een dip inzit

Wat ik me afvraag is er niemand met een zelfde setup en toch een gele drukveer ?

Als ik een malossie voorvario haal en een gele drukveer zou dit wel werken ( dacht dat malossie zwaardere gewichten heeft dan 8 gram ori)

15 berichten aan het bekijken - 2,971 tot 2,985 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.