Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Jaspur :

.-{2F4OV}-. :

Jaspur :
      ..

Ik zou zeggen… Geen 50 DR!!!

Koop ipv dat gwoon een racevario en hou je std 50cc. En laat de std drukveer erop zitten en dan met rollen afstellen.

Tja, ik heb hier een 50CC DR liggen. 😛 Vandaar 🙂 En wil die graag behouden. Maar wat bedoel je met race vario? Malo voorvario of 90mm schijf? :$
      Als je malo voorvario bedoelt, heeft het dan dus wel degelijk zin op 50CC DR in vergelijking met std voor-vario?

Ik bedoel malo voorvario.. Ma kweet niet of je het weet, ma het verschil tussen 50DR en 50std is niet veel en 50DR is vastloopgevoelig;) Ma je moet het zelf weten… Als je m hebt ligge kun je m erop gooie en probere zo lang mogelijk te rijde zonder dat ie vast loopt:lol

Jelle
      Moderator

cittatuner :
        mischien een grotere varioring of uitlaatbegrenzer er zijn ook carburateurs waar de doorlaat van de nylon busje kleiner is dan de carburateur dus bv. een 12/10 en de bus heeft een doorlaat van 7.
        JL’s vario had een losse varioring dus moest er niet geveild worden gewoon het ringetje eraf schuiven:)

:thumb

nou er zat dus een 12/12 op inlaat is ook 12mm. daarom vroeg ik me af of er wel verschil tussen een brom en snor vario zit?

Nick_orginelli
        Bijdrager

ff klein vraagje: ik had iets gelezen van dat je je rolletjes moet insmeren met vet ofzoiets??

klopt dit??:con

KennyVespa
          Bijdrager

jelle :

cittatuner :
            mischien een grotere varioring of uitlaatbegrenzer er zijn ook carburateurs waar de doorlaat van de nylon busje kleiner is dan de carburateur dus bv. een 12/10 en de bus heeft een doorlaat van 7.
            JL’s vario had een losse varioring dus moest er niet geveild worden gewoon het ringetje eraf schuiven:)

:thumb

nou er zat dus een 12/12 op inlaat is ook 12mm. daarom vroeg ik me af of er wel verschil tussen een brom en snor vario zit?

volgens mij is dat allemaal hetzelfde, kan me ook vergissen

KennyVespa
            Bijdrager

Nick_orginelli :
              ff klein vraagje: ik had iets gelezen van dat je je rolletjes moet insmeren met vet ofzoiets??

klopt dit??:con

kan kloppen jah (is wel beter voor de rolletjes)

erwinko
              Bijdrager

in vario heb je inderdaad geen brom en snorversie 🙂

J3sp3R
                Bijdrager

Welke rollen moet ik hebben in een Malo Vario met de volgende setup:
                  50CC
                  Leo HM
                  Std carter
                  13/13
                  Malo vario
                  Std 100mm achtervario

En hoeveel gram met een 50cc DR?

erwinko
                  Bijdrager

is niet te zeggen.

koop setje testrollen. en testen maar 😛

J3sp3R
                    Bijdrager

erwinko :
                      is niet te zeggen.

koop setje testrollen. en testen maar 😛

Maar ongeveer? Straks koop ik 9 grams rollen en is dat helemaal kansloos.. 😛
                      Wil even weten hoeveel ze ong moeten zyn.

erwinko
                      Bijdrager

7 – 8 gram DENK ik

.-{2F4OV}-.

Denk da 7-8 gram nogal zwaar is;) Hij heeft std cilinder en carter he…

Kzou het testsetje van Polini kopen van de gewichten 5,7 – 7,7 gram…

Denk dat je rond de 6,5 gram zal zitte…

Je hebt trwns tog niet de malo gele drukveer erin gezet he.. Dat moet je niet doen met zo’n setup. Dan kan je wel errug zware rolle erin gaan doen, ma krijg je nooit optimaal afgesteld.

J3sp3R
                          Bijdrager

.-{2F4OV}-. :

Je hebt trwns tog niet de malo gele drukveer erin gezet he.. Dat moet je niet doen met zo’n setup. Dan kan je wel errug zware rolle erin gaan doen, ma krijg je nooit optimaal afgesteld.

Geen drukveer 😉
                            Oke, bdankt 🙂
                            Hoeveel gaat zo’n setje rollen kosten ongeveer? Brommerboer is smaandags dicht, dus wachten tot mrgn. 😛

.-{2F4OV}-.

Jaspur :

.-{2F4OV}-. :

Geen drukveer 😉
                              Oke, bdankt 🙂
                              Hoeveel gaat zo’n setje rollen kosten ongeveer? Brommerboer is smaandags dicht, dus wachten tot mrgn. 😛

:lol Geen drukveer kan niet:lol Dan zou je vario niet werke.. Ma als je er niets aan veranderd hebt, heb je hoogstwaarschijnlijk de std drukveer en dat is goed.

Setje rolle kost ongeveer 10 euro dacht ik. Ma het beste zou zijn als je eerst een testrollensetje zou kopen. Want het is echt moeilijk te zegge. Kan goed da die 6,5gr rolle die ik voorstelde voor geen meter lope…

pims
                              Bijdrager

Ff een vraagje tussendoor, mischien staat het wel ergens op de site maar ik kan het niet vinden.

ik heb std vario, kan daarin rollen van een scooter ( die iets groter zijn ;))

woe
                                Bijdrager

Jaspur :
                                  Welke rollen moet ik hebben in een Malo Vario met de volgende setup:
                                  50CC
                                  Leo HM
                                  Std carter
                                  13/13
                                  Malo vario
                                  Std 100mm achtervario

En hoeveel gram met een 50cc DR?

reed met mn citypower zelfde setup 8.5.
                                  haalde wel een leuke 50 55, en trok scooters uit.

6.5 is te licht, krijg je dikke overtoeren

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.