- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 4 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 augustus 2006 om 19:02 #57492
proma lowboy trok ook goed op met onze superbravo (JL’s complete setup ligt eronder) maar de cilinder geeft zulke zware klappen dat de uitlaat er na 1 stoot gas eraf lag:con
28 augustus 2006 om 19:05 #57493
.-{2F4OV}-.wheelieking89 :
wow citty puff op zon setup 😐donder die HM erop en nu wel meteen dan zal je verschieten hoe hard hij trekt 😉
en zeker een stuk fijner rijd
HM is ook niet alles op vario;) heeft geen power bij hoge toere…
28 augustus 2006 om 19:12 #57494heb een vraagje:P
ga me binnekort ook een vario enzo aanschaffe!
en wat vinden jullie daar een goede uitlaat bij??
ik vindt de handmade zelf wel mooi, maar las dat hij niet zow goed presteerde met vario 😕28 augustus 2006 om 19:33 #57495pier :
heb een vraagje:P
ik vindt de handmade zelf wel mooi, maar las dat hij niet zow goed presteerde met vario 😕Eentje die veel toeren toelaat, een zogenaamde straaluitlaat dus. Afhankelijk van je setup: polini top one, polini sp, proma circuit, malossi too bad, ninja… ga zo maar door 😛
28 augustus 2006 om 19:45 #57501oke weet genoeg alleen dan nog een vraag: zouw de handmade t dan ook goed doen met vario, 70polini en speedengine??
28 augustus 2006 om 20:48 #57504pleasure :
pier :
heb een vraagje:P
ik vindt de handmade zelf wel mooi, maar las dat hij niet zow goed presteerde met vario 😕Eentje die veel toeren toelaat, een zogenaamde straaluitlaat dus. Afhankelijk van je setup: polini top one, polini sp, proma circuit, malossi too bad, ninja… ga zo maar door 😛
HM is geen ‘straaluitlaat’:S?
En het grootste vershcil wat ik op mijn setup merkte tussen HM en citypower is dat de HM het wel trekt met een geledrukveer (citypower kreeg m er niet doorheen) en dat de top hoger werd met HM, optrekken bleef vrijwel gelijk, het doortrekken naar top werd echter een stuk beter.
28 augustus 2006 om 21:11 #57505
.-{2F4OV}-.ff tussendoor…
Een hoogtoerige uitlaat is lang niet altijd goed op vario!:!
De polini sp rijdt ook niet goed zei flick…
Ikzelf denk dat de proma cc en de malo too bad goed lope op vario…
En de malo too bad dan vooral op 75cc cilinders. Deze heeft immers een groter expansievat;)
…— Dit is wat ik denk he.. kheb zelf geen ervaring met malo too bad —…
Proma doet het iig zeer goed op 70cc!
28 augustus 2006 om 22:04 #57506nouw ik heb weldegelijk ervaring met de 22 mm versie en die trekken als een beer Wow en dat wel met ori vario en 8 Rollen
dat ging gewoon bruuuuut
dit was de setup
volledig getunde elek carter met kickstart (DUH !)
63CC polini w – poort de echte
13-13 met malo filter
100mm poulies
ori vario met 8 rollenen nog overtoeren
28 augustus 2006 om 22:09 #57507Myn toekomstige setup wordt:
50CC DR icm 100mm vario, org. voorvario, HM, 13/13.
Ik heb wat vraagjes..
Is het nodig om bij mijn setup andere drukveer te gebruiken? En heeft een Malossi voorvario veel nut met de 50CC DR, zoja hoeveel kilometers in het uurtje gaat het ongeveer sneller (dit is meer een vraag voor ‘hoe hard zou ik gaan topic’, maar wil ’t ff overzichtelijk houden hiero 😛 en anders zeggen ze in dàt topic daat het zinloos is zo’n malo vario en daar is dit topic voor, nja whtvr, hoop dat t zo goed is ;)) ..? :con wat mn eigenlijke doel is..; die apen met hun aeroxjes eruit te trekken zonder meer dan 50cc 😛Edit by hansieb:Beetje normaal typen he en een aerox trek je er echt niet zomaar uit ofzo.
29 augustus 2006 om 00:27 #57511.-{2F4OV}-. :
ff tussendoor…Een hoogtoerige uitlaat is lang niet altijd goed op vario!:!
En de malo too bad dan vooral op 75cc cilinders. Deze heeft immers een groter expansievat;)
Het hangt van de rest van de setup af, als je een snelle setup hebt moet je ook een hoogtoerigere uitlaat als je met vario rijdt. Is je brommer standaard en heb je een vario, dan kun je er beter geen SP opzetten inderdaad 😉
29 augustus 2006 om 06:19 #57512.-{2F4OV}-. :
ff tussendoor…Een hoogtoerige uitlaat is lang niet altijd goed op vario!:!
bedanktt!! ik regel me gwoon een hm en een proma en zie dan wel wat het verschil is:P
29 augustus 2006 om 15:12 #57513
.-{2F4OV}-.Jaspur :
Myn toekomstige setup wordt:50CC DR icm 100mm vario, org. voorvario, HM, 13/13.
Ik heb wat vraagjes..
Is het nodig om bij mijn setup andere drukveer te gebruiken? En heeft een Malossi voorvario veel nut met de 50CC DR, zoja hoeveel kilometers in het uurtje gaat het ongeveer sneller (dit is meer een vraag voor ‘hoe hard zou ik gaan topic’, maar wil ’t ff overzichtelijk houden hiero 😛 en anders zeggen ze in dàt topic daat het zinloos is zo’n malo vario en daar is dit topic voor, nja whtvr, hoop dat t zo goed is ;)) ..? :con wat mn eigenlijke doel is..; die apen met hun aeroxjes eruit te trekken zonder meer dan 50cc 😛Edit by hansieb:Beetje normaal typen he en een aerox trek je er echt niet zomaar uit ofzo.
Ik zou zeggen… Geen 50 DR!!!
Koop ipv dat gwoon een racevario en hou je std 50cc. En laat de std drukveer erop zitten en dan met rollen afstellen.
29 augustus 2006 om 16:54 #57517.-{2F4OV}-. :
Jaspur :
..Ik zou zeggen… Geen 50 DR!!!
Koop ipv dat gwoon een racevario en hou je std 50cc. En laat de std drukveer erop zitten en dan met rollen afstellen.
Tja, ik heb hier een 50CC DR liggen. 😛 Vandaar 🙂 En wil die graag behouden. Maar wat bedoel je met race vario? Malo voorvario of 90mm schijf? :$
Als je malo voorvario bedoelt, heeft het dan dus wel degelijk zin op 50CC DR in vergelijking met std voor-vario?29 augustus 2006 om 17:12 #57518ik had een paar maanden geleden een vespa bravo pv 25 in belgië gekocht, dit om het kickstartblok en de vario op mijn ciao te gooien, dit heb ik ook gedaan.
Maar ik vraag me toch af of die bravo pv 25 nou een snor brommer of een gewone brommer is dit omdat er pv 25 staat???
als het nou een snor is zit er dan ook verschil in de vario eigenlijk???29 augustus 2006 om 17:58 #57520mischien een grotere varioring of uitlaatbegrenzer er zijn ook carburateurs waar de doorlaat van de nylon busje kleiner is dan de carburateur dus bv. een 12/10 en de bus heeft een doorlaat van 7.
JL’s vario had een losse varioring dus moest er niet geveild worden gewoon het ringetje eraf schuiven:)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.