Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Monstercitta :
      Nouw ik heb laatst mijn blokje afgemaakt met vario en al. Setup is

*80 cc malossi deps alu(vlinderpoort getuned)
      *malossi too bad 27 mm versie
      *polini speedengine met getuned inlaat en extra spoelpoort voor de 80 deps
      *13/13 dellie met 88 sproeier
      *origineel krukas
      *90 mm schijven(gele drukveer ertussen)
      *mhr voorvario

Nou is mijn probleem dat hij in begin niet trek naar 5 meter rijden gaat hij wel heel goed en snel zonder dipjes en andere gedoe. Er zitten 6.2 grams rollen in. Hij rijd ongeveer 65 ofsjow maar als ik naar de voorvario kijk dan kan ik zien waar de v-snaar is omhooggeklommen. En dat is neit zo hoog. Hij kan hoger. Hoe kan ik dit oplossen. EN me tweede vraag welke trekveren zal ik 8ter in me koppeling doen?????
      En je rijd op top dan lijkt hij dat hij uitwil vallen klein beetje gas terug en is weer goed

Dit zit trouwens op me citta

Iemand aanvullend informatie voor mij?

Te kleine sproeier?
      En ik denk de zwarte van malossi…

.-{2F4OV}-.

Ik heb deze variokoppeling… En ik weet niet hoe ik de trekveren moet vervangen en of ik ze wel kan vervangen… De veren die erin zitten zijn namelijk veel langer dan de mopshop trekveren voor variomatic…

Op de bovenste foto zie je dat de veren ongeveer anderhalf keer zolang zijn als gewone veren.. En ook als de veren voor variokoppeling van mopshop. Volges mij zijn het gwoon dezelfde als voor std koppeling;)

mo1uh
        Bijdrager

Welke v-snaar moet ik nu kopen… heb een citta met superbravo achterbrug?

Verder zal dit een beetje trekken/rijden:

Standaard vario/achterkoppeling met groene trekveertjes

55 malossi
          13/13
          malossi powerfilter
          uitgeveild tot brominlaat
          citypower

Fredzzz
          Moderator

Kan een vario ook TE vast zitten (meer informatie over mn vraag staat uitgebreid in het topic wat nu hierboven staat… iets met ”compressie monster – wil niet starten”’

ik heb hem nu handvast en 1mm met de ratel vast zitten…

Edjuh
            Bijdrager

@Moluh volgens mij is een superbravo brug even lang als een citta, snaar maat weet ik nu niet staat wel op de site bij how to vario monteren volgens mij.

Fred, ik weet het niet maar ben je bang dat de moer er af vliegt ofzo? Gewoon goed vast is genoeg, tenzij het een k*tmoer is die gek doet.

Sil, daar hebben veel mensen gezeur mee volgens mij ik heb zelf nooit mn veertjes vervangen.

Tonni
              Topic starter

.-{2F4OV}-. :
                Ik heb deze variokoppeling… En ik weet niet hoe ik de trekveren moet vervangen en of ik ze wel kan vervangen… De veren die erin zitten zijn namelijk veel langer dan de mopshop trekveren voor variomatic…

Op de bovenste foto zie je dat de veren ongeveer anderhalf keer zolang zijn als gewone veren.. En ook als de veren voor variokoppeling van mopshop. Volges mij zijn het gwoon dezelfde als voor std koppeling;)

Vreemde vario, deze heb ik nog niet eerder gezien geloof ik… Heb je er ook betere (detail) foto’s van??

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Vespa Si
                Bijdrager

.-{2F4OV}-. :

Die heb ik ook:bier. Gewone veertjes zijn inderdaad 5 tot 7 mm te kort. Ik heb toen scooter veertjes geprobeerd, die hadden juiste lengte maar paste niet omdat de diameter te groot was, ze pastte niet tussen de segmenten en het drukveerhuis in.
                  Verder alles af gezocht, nooit iets kunnen vinden :'( Dus áls je ze vindt zou ik het errug graag van je horen! (Omgekeerd zal ik jou op de hoogte houden als ik iets tegenkom, maar die kans is minimaal aangezien ik alles al gedaan heb om iets te vinden dat past)

Dice
                  Bijdrager

Wat ik zoek is eigenlijk zwaardere rollen voor in een standaard voorvario want nu is mijn top echt maar iets van 55 en dat moet hoger kunnen vind ik met mijn setup. En ik denk dat het wel eens die voorvario zou kunnen zijn die daarvoor zorgt. Weet iemand waar je dat kan krijgen?

TJOEP
                    Donateur

[

Vespa Si :

.-{2F4OV}-. :

Die heb ik ook:bier. Gewone veertjes zijn inderdaad 5 tot 7 mm te kort. Ik heb toen scooter veertjes geprobeerd, die hadden juiste lengte maar paste niet omdat de diameter te groot was, ze pastte niet tussen de segmenten en het drukveerhuis in.
                      Verder alles af gezocht, nooit iets kunnen vinden :'( Dus áls je ze vindt zou ik het errug graag van je horen! (Omgekeerd zal ik jou op de hoogte houden als ik iets tegenkom, maar die kans is minimaal aangezien ik alles al gedaan heb om iets te vinden dat past)

1 van de 2 koppelingen die ik heb, is deze. Volgens mij moet je deze met hogere toeren kunnen laten pakken, omdat hij een groter raakvlak heeft dan m’n andere.
                      Ik heb idd ook al heeel veel uren liggen prutsen met die trekveren. Maar gelukkig wel met resultaat, sinds een week.

Optie 1:
                      Strakke minibike trekveren. Deze hebben ook zo’n steeltje eraan. Je moet ze zelfs nog wat inkorten.
                      PM me maar als dat niet lukt.
                      Deze bevielen redelijk goed. Maar ik wilde ze nog ietsje strakker. Dus een veertje eruit gehaald en geprobeerd nog iets te buigen, maar toen brak hij

Optie 2:
                      kijk goed waar je trekveertje het koppelingssegment raakt. Vijl daar weg wat nodig is.
                      Vervolgens zet je er de slapste (=chroomkleurige) Omega scootertrekveren in. Deze zijn lang genoeg, en maar ietsje dikker als de originelen. Alleen zijn ze net te strak voor m’n setup. Dus ik moet ze wat uitrekken en dan hoop ik dat ’t perfect is. Ik kreeg ze wel moeilijk gemonteerd trouwens.

Hopelijk heb je wat aan m’n tips, en als iets uitgebreider uitgelegd moet worden, PM je me maar…

ALS IEMAND EEN ANDER MERK TREKVEERTJES WEET, DIE NET ZO LANG EN DUN ZIJN ALS DE OMEGA VEERTJES, DAN HOOR IK DAT GRAAG!!! want dat merk heeft misschien slappere dan die chrome omega’s

.-{2F4OV}-.

Vespa Si :

.-{2F4OV}-. :

Khad ook al scooterveren geprobeerd:D Die ware qua lengte idd goed, maar te breed:(

.-{2F4OV}-.

@ Tjoep: Ik wil eigenlijk niet zelf veertjes gaan aanpassen. Want hierdoor blijft de sterkte van de veertjes niet hetzelfde, waardoor de segmenten niet gelijktijdig uitzetten. Dit kan betekenen dat het ene segment erg slijt en het andere niet.
                          Ook is de krachtoverbrenging verre van optimaal als de segmenten niet gelijktijdig uitzetten….

TJOEP
                          Donateur

.-{2F4OV}-. :
                            @ Tjoep: Ik wil eigenlijk niet zelf veertjes gaan aanpassen. Want hierdoor blijft de sterkte van de veertjes niet hetzelfde, waardoor de segmenten niet gelijktijdig uitzetten. Dit kan betekenen dat het ene segment erg slijt en het andere niet.
                            Ook is de krachtoverbrenging verre van optimaal als de segmenten niet gelijktijdig uitzetten….

Ben ik volledig met je eens, maar weet je een betere oplossing dan? Zoja: Pm ’t me dan ooit.
                            Omdat ik geen betere oplossing weet en de voordelen zwaarder vind wegen dan de nadelen, doe ga ik toch verder met die Omega veertjes….

TJOEP
                            Donateur

Yeah! Ik ben er net achter gekomen dat de zilveren omega scootertrekveren (25%) helemaal niet de slapste zijn, maar dat de gouden slapper zijn (15%).

Dus 2F4OV, ik hoef ze niet uit te rekken. Waarschijnlijk gaat ’t zo ook goed komen als ik die gouden haal.
                              Wel weer 9,95 weggegooid, maarja dat hoor erbij, daar ben ik al lang achter met die vario’s.

.-{2F4OV}-.

TJOEP :
                                Yeah! Ik ben er net achter gekomen dat de zilveren omega scootertrekveren (25%) helemaal niet de slapste zijn, maar dat de gouden slapper zijn (15%).

Dus 2F4OV, ik hoef ze niet uit te rekken. Waarschijnlijk gaat ’t zo ook goed komen als ik die gouden haal.
                                Wel weer 9,95 weggegooid, maarja dat hoor erbij, daar ben ik al lang achter met die vario’s.

Ben benieuwd.. laat ma hore zou ik zeggen:D

En Tjoep, die Gianelli Excel Fibre he… Loopt die goed met vario?
                                Mij lijkt die uitlaat egt een superuitlaat voor vario…

Vespa Si
                                Bijdrager

Ik denk inderdaad dat ik ooit eens die zilveren Omega veertjes heb gehad inderdaad. Die waren de enige met juiste lengte. €4,50 toen per drie. Ik zal eens vragen naar gouden:) Thnx voor de tip:thumb

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.