‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,251 tot 2,265 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ivovanzon
    Bijdrager

Zou rond de 6 grams gaan zitten, kwestie van even aanvoelen hoe het loopt. 5,5 -> 6 gram zou ik proberen

Javad
      Donateur

Bedankt, en wat is dit , noem je dit een centrale trekveer?

Mijn polini veertjes hebben een te klein haakje om hierin te doen, dan moet ik zeker die van malossi hebben?

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

niek1992
        Bijdrager

die onderste? of dat waar je trekveren zitten?

Die onderste is iig voor het geval dat je segmenten tegen je segmentenhouder willen slijpen. dat veertje + ringetje verkomt dit. Voor de rest heb jij een duitse( correct me if i’m wrong ) koppeling, met zoals je ziet, schoenen die beplakt zijn met asbest. Hier moeten scooterveertjes in. Bij mijn italiaanse koppeling iig wel.

Javad
          Donateur

het gaat om de trekveren die er in zitten.
            In dat asbest zitten ook kleine stukjes metaal.
            Wat voor scooterveren zijn dat dan? kunnen die malossi’s er niet in dan?

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

QJJ
            Bijdrager

Kan ik op athena 50, proma cc, 13/13 met malo filt, bewerkt carter, strakkere trekveren(zwart of geel) en drukveer(geel) zetten, dit is voor een malossi voorvario

mixert
              Bijdrager

Ik ben helemaal nieuw in de vario wereld, en ik krijg hem niet echt lekker gestart… heb je een decompressie perse nodig om te starten en moet de snaar heel strak staan, want hij slipt op de voor vario… Ik startte hem zonder vario altijd zonder deco. En ik rijd met een getunde 50cc met 90mm vario en polini voorvario, met gele drukveer en zwarte trekveertjes, ik heb ook de witte trekveertjes en de standaard drukveer liggen, welke kan ik er het beste in doen? Ook vraag ik me af welke rolletjes goed zijn, ik heb 4.6 5.6 em 7 grams… de uitlaat waarmee ik rijd is erg hoogtoerig, namelijk een leo hand made voor de peogeot vogeu/fox…

alvast bedankt mixert

Edjuh
                Bijdrager

Ik zou je deco wel aansluiten ja, op poelie start hij inderdaad makkelijk zonder deco.
                  Vario is vaak iets moeilijker door de lichte vertanding.

En zet hem iets strakker, slippen helpt ook niet echt. Ik zou niet de witte veertjes doen (moet wel een pittige 50 zijn btw.) maar de std. drukveer proberen, en polini veertjes want die zijn niet zo strak(blauw oid).

mixert
                  Bijdrager

Oke, ik heb de achterkoppeling al voorzien van standaart drukveer en de blauwe polini veertjes uit mijn poulie koppeling (deze kunnen toch ook in een vario koppeling?) Wat is nu ongeveer het rollergewicht wat er in hoort? heb 4.6 5.6 en 7 grams…
                    mixert

Svennoow
                    Bijdrager

Begin met 7 en kijk hoe dat rijd. Die zullen al wel redelijk in de goede richting zitten.

mixert
                      Bijdrager

Ik krijg hem maar niet goed rijdend, hij start wel, maar hij gaat maar ongeveer 20… met heel veel toeren en weinig trekkracht bij de 7 grams rolletjes en ook bij de 4.6 grams…. Wie weet wat er mis is?
                        Mischien de blauwe polini veertjes toch te strak? Als ik het wiel optil en rustig gas geef(weet dat je moet oppassen), dan varieren zowel de voor als de achtervario, als ik er mee rijd, dan gebeurt dat niet.
                        Moet je snaar heel strak staan? die van mij staat redelijk losjes, maar hij slipt niet volgensmij.

mixert

ik lees ook niet dat je schijven in de achterkoppeling losjes moeten varieren… bedoelen ze daarmee dus ook dat je gemakkelijk de snaar dieper in de schijven kan trekken? ik moet namelijk echt super hard aan de snaar trekken wil de snaar dieper in de schijven komen…

Tom ciao

ik zie dat mijn v-snaar niet helemaal onder in mn malossi voorvario ligt,
                          en daardoor ligt hij achter ook te laag in de schijven
                          is hier iets aan te doen?

goedguus
                          Bijdrager

blok verder naar achter verschuiven

Svennoow
                            Bijdrager

Langere snaar kopen. Ook een optie.

Javad
                              Donateur

Kan het zijn dat mijn snaar aan de zijkant een stuk afgesleten is en dat hij daarom niet zo strak meer als eerst in de poulies staat?
                                Hij slipt door en dat deed hij eerst niet zo erg als nu. Hij was eerst ook veel breder volgens mij. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik geloof dat ik gewoon nu al aan een nieuw snaartje toe ben.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

goedguus
                                Bijdrager

dat kan best je moet gewoon ff opmeten of het nog wel 13 mm breed is 12 mm kan nog maar veel dunner zou ik niet doen
                                  ik haal ze gewoon altijd bij een vrachtwagen reperatie bedrijf via kennis van me

15 berichten aan het bekijken - 2,251 tot 2,265 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.