Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCiao
    Bijdrager

k dacht ook al zoiets, alleen waarom zou mopshop het er dan bij zetten?
      Maar als nog iemand mij gelijk geeft waarom zou ik dan weer 5 euro extra uitgeven aan vet 😀

ArvidW
      Donateur

Nou….. Onzin, na 1500km waren de rollen van nieuwe Jetforce van vriend behoorlijk gesleten. Mischien zorgt het vet dat ze minder snel slijten. Maar kijkend naar de gladheid van de binnenkant van je vario, en de hardheid van je rollen, lijkt dat vèt wel weer overbodig:|

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

hansieb
        Moderator

ArvidW :
          Nou….. Onzin, na 1500km waren de rollen van nieuwe Jetforce van vriend behoorlijk gesleten. Mischien zorgt het vet dat ze minder snel slijten. Maar kijkend naar de gladheid van de binnenkant van je vario, en de hardheid van je rollen, lijkt dat vèt wel weer overbodig:|

Jetforce is ook een schijtscooter.

Met mijn aerox 2000 km op malossi 5.4 gram rollen gereden geen enkele vorm van slijtage ook al maakte die super veel toeren int begin.

Malossi rollen smeren zichzelf.

Olivier
          Bijdrager

Ik heb gister mijn MHR vario op mijn citta gezet.

Alleen mijn vsnaar staat nu veel te slap waardoor hij hem niet eens meer oppakt. Mijn blok kan niet verder naar voren omdat dan mn kickstart niet meer werkt.

Nu moet ik een kleinere vsnaar halen denk ik? Welke maat moet ik halen voor een bravo achterbrug? 🙂

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

heb je de malossi voorvario bewerkt ? het klopt wel dat ie niet wil starten want die bus is 14mm waar de snaar op komt. je moet de vario wat veranderen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Olivier
              Bijdrager

wat moet ik er precies aan veranderen dan?

Tonni
                Topic starter

Moet je ff searchen, het probleem (als je het hebt tenminste) is al vaker besproken hier. Ik zou er in jouw geval toch eerst een passende snaar op zetten, dan verder zien..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Olivier
                  Bijdrager

ik heb die bus nu aangepast, alleen mn vsnaar is nog veeeeel te los.

ik kan mn blok niet naar voren gooien omdat anders mn kickstarter het niet meer doet!

wat kan ik nu doen??

Olivier
                    Bijdrager

Tonni :
                      Moet je ff searchen, het probleem (als je het hebt tenminste) is al vaker besproken hier. Ik zou er in jouw geval toch eerst een passende snaar op zetten, dan verder zien..

hoezo een passende snaar? ik heb gewoon een orginele bravo vsnaar erop zitten.

Olivier
                      Bijdrager

Ik heb nu een 12,5×1030 erop gedaan om even te testen..

Nou hij staat nu eigenlijk veel te diep in de achterpoelies, maar dat maakt niet zo heel veel uit voor een testritje.

1x kicken en hij is aan, maar weg rijden doet hij niet. Hij maakt super veel toeren maar komt amper vooruit. Aan de gele drukveer kan het niet liggen neem ik aan, en aan de rollen ook niet.

Kan iemand mij even hiermee helpen? want ik begin echt gek te worden van die vario!!

erwinko
                        Bijdrager

staan je segmenten soms vast?

ff ontvetten in ieder geval (segmenten en huis)

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

vind je drukveer ook wel beetje slap voor die setup..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

Edjuh
                            Bijdrager

Slap? Die setup is niet zo geweldig krachtig hoor? Minder dan die van jou en jij hebt ook gele veer toch?

Slaat nergens op vind ik.

Olivier
                              Bijdrager

heel wazig allemaal, het koppelingshuis lijkt me niet helemaal goed meer ofzo..

Wanneer ik heb probeer aan te lopen, slaat de koppeling over. Hij komt dus niet door de compressie heen lijkt wel..

Ik heb ook een filmpje gemaakt, ding maakt dus super veel toeren en komt niet vooruit.

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=1E26910701FF2CEC

Olivier
                                Bijdrager
                                15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.