Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Marcc
    Bijdrager

morge krijg ik mn malossi multivar dus kan ik eindelijk mn voorvario afstelle. nu alleen de vraag hoeveel gram rollen moet ik dr in doen…..

mijn setup is: 70 DR EVO
      getunede carters
      leovince krul uitlaat of polini sp (moet ik nog ff kijke)
      gefreesde krukas
      13/13

Marcc
      Bijdrager

niemand?

Edjuh
        Bijdrager

Gewoon proberen! Heb je je multivar bij mopshop bestelt? Daar heb je ook van die polini rollensets, best voordelig. Probeer gewoon eerst de 4,7 die er standaard bijzitten(met de gele drukveer tenminste), als je teveel toeren hebt probeer je 6 gram ofzo.

kortom, beetje experimenteren.

Tonni
          Topic starter

Mijn ervaring is dat je met de gele drukveer en de 4,7gr. rollen de voorvario niet in beweging krijgt. Je zal toch zo tussen de 6 en 8 gram uitkomen denk ik.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
            Moderator

Tonni :
              Mijn ervaring is dat je met de gele drukveer en de 4,7gr. rollen de voorvario niet in beweging krijgt. Je zal toch zo tussen de 6 en 8 gram uitkomen denk ik.

Niet in beweging of gewoon teveel toeren?

Ik las btw op scooterfreaks dat je alleen een andere drukveer erin moet porren als je met rollen je setup niet kan afstellen, is dit waar?

Kay
              Bijdrager

Zoo gister nieuw electronisch blok eronder met 70 dr evo.Liep direct,alleen hij trekt nog steeds van geen ene meter.

Ik heb:

Ori 8 rols vario met 6 rollen erin (1tje is kwijt,dus anders onbelans).
                Ori drukveer.
                Ori trekveren.
                100mm schijven.
                13mm brede riem.(riem ligt helemaal boven op de schijven)

Hoe kan dit toch?Pas met een 10mm riem trok ie niet normaal hard.

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

riem moet niet persee HELEMAAL op de schijven, hij moet er wel een beetje in zitten.

ik zou de hele achtervario uit elkaar halen en leuke trekveertjes in douwen. opzich zou je er wel redelijk wheelies mee kunnen trekken

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

Kay
                  Bijdrager

Ok,maar hij maakt in het begin ook helemaal geen toeren..Als ik gas geef gaat ie ondertoeren maken.
                    Maar ik zal morgen eens proberen.

Tonni
                    Topic starter

hansieb :

Tonni :

Niet in beweging of gewoon teveel toeren?

Ik las btw op scooterfreaks dat je alleen een andere drukveer erin moet porren als je met rollen je setup niet kan afstellen, is dit waar?

Ik bedoel dus TE veel toeren…

Dat van die drukveer zit wel wat in, alleen heb je bij vespa helaas niet zo veel keuze in drukveren.

De zilverkleurige van Polini is een rotding, is na een maand al slapper als origineel, de goudkleurige zit net onder de gele van Malossi, en de rode Malossi heb ik niet zelf, maar die is zooo strak dat ie volgens mij de vario sloopt. (en dus ook teveel weerstand zal bieden voor een mooie hoge topsnelheid).
                      En verder schijnt Pinasco ze te hebben geleverd, maar hoe strak die zijn???

Blijft jammer dat er niet een is die tussen de gouden en de originele inzit…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

TerroRLaG
                      Bijdrager

Als ik op mijn bravo een std ciao vario monteer, zal dit dan effect hebben op mijn snelheid ? of koop ik dan beter een 80mm pouli ?

Edjuh
                        Bijdrager

Met een 80 poulie ga je wel sneller denk ik zo. Maar een vario tegenover een 105 poulie, dan denk ik dat de vario wel wat vlotter is.

TerroRLaG
                          Bijdrager

Edjuh :
                            Met een 80 poulie ga je wel sneller denk ik zo. Maar een vario tegenover een 105 poulie, dan denk ik dat de vario wel wat vlotter is.

zoals je ziet is alles std, ik zou graag rond de 40 a 45 gaan, wat raad je dan aan ? de vario of de 80mm pouli ?

Edjuh
                            Bijdrager

Sja, ik weet niet of je een snorblokkie hebt(b-klasse?/25km versie), dan wordt het nog lastig zowel met 80 poulie als met vario.

TerroRLaG
                              Bijdrager

Edjuh :
                                Sja, ik weet niet of je een snorblokkie hebt(b-klasse?/25km versie), dan wordt het nog lastig zowel met 80 poulie als met vario.

is dus de 25km/h versie alleen haalt ie net iet wat meer ( da geeft altans aan) Maar nu willek zo dicht mogelijk tegen de 40 aangaan (+- 10km/h sneller dan nu) Ben van plan later van tijd een klasse b uitlaatje onder te steken of een proma city power ofzo. waardoor ik hoop deftig op te trekken en tegen de 45 te rijden 🙂 nu is gwn de vraag nog of ik dan best die pouli koop of een 2dehands vario std.

Edjuh
                                Bijdrager

Voor deftig optrekken moet je toch echt bij de vario zijn, ik denk dat je wel een bromblokje en 12-10 nodig hebt om 45 te rijden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.