Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine ongevalletjes’ topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes ‘Kleine ongevalletjes’ topic

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 368)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jonny10
    Bijdrager

Hahaha, de lagers zal wel degelijk de beste niet meer inderdaad. De corrosie is niet meer oppervlakkig, dus lijkt met een redelijk hopeloos geval. Alles zit ook muurvast. Oeps?

Rizla
      Donateur

Krukas is na schoonmaak nog wel te gebruiken.
        Een stroombron: bijvoorbeeld een acculader.

– Stroomdraad (koper of ijzer).

– stalen platen, roostersof staven, deze moeten van puur staal zijn, dus niet gegalvaniseerd.

– Bak (emmer) die groot genoeg is om het voorwerp onder te dompelen. Let op dat hij geen stroom geleid!

– Soda (ongeveer een halve eetlepel per liter water, afhankelijk van de verroesting kan je meer of minder gebruiken.)

– Water (koud).

– Vul de bak ofemmer met water en los er dejuiste hoeveelheid soda in op (zie hierboven). Je kunt de soda ook oplossen in wat warm water en dat toevoegen aan het koudewater en goed vermengen.

– Plaats de platen,roosters of staven aan weerszijden van de bak en verbind deze met elkaar en de plus (+) van de stroombron.

– Verbind het te ontroesten object met demin (-) en hang het in de bak.

– Zet de stroombron aan. Zorg bij een acculader ervoor dat de meter niet helemaal uitslaat, maar ergens tussen de 0 en de 5 staat. Sluit hij helemaal uit dan heb je kortsluiting en dat wil je niet.

– Wachten maar…. dit kan enkele dagen duren, afhankelijk van de stroombron en de hoeveelheid water. Heb geduld.

– Spoel het voorwerp goed af met schoon water en borstel ofschuur de laatste resten roest er af. Vet het in of verfhet met hammerite om opnieuw roesten te voorkomen.

Jonny10
        Bijdrager

Een fles HG Roestoplosser en 1L natuurazijn zat 26 uur in me tank. Veelste lang voor dat spul, maar ik moest weg dus kon het pas de volgende dag spoelen :/

Me benzine kraantje is zo’n 3x groter geworden en bijna doorgevreten haha.

Turbociao
          Donateur

Maar is je tank nu wel goed ontroest?!

SuperSi
            Bijdrager

@jonny10
              das toch niet mijn oude buffelblokje hoop ik?

niek1992
              Bijdrager

@niek, die is allang naar de klote :lol

SuperSi
                Bijdrager

@niek1992
                  neeee, hoe dan! haha

Anoniem

ongeluk gehad met de MT5, buiten mijn schuld om.
                    mag van geluk spreken dat ik t na kan vertellen.

mooie kut situatie weer. 😐

JoeriH
                    Bijdrager

Zo das klote, wat is er gebeurd dan.

Anoniem

ik reed op een voorangsweg, auto van rechts heeft mij niet gezien,
                        ’t was donker, ik had gewoon verlichting aan.

mevrouw trekt de auto de kruising op, ik heb ± 15 meter om van 45kmh naar 0kmh te gaan, ging niet meer lukken,
                        in slip geraakt, auto ontweken, en toen van de brommer afgevlogen doordat deze grip pakte.
                        gelukkig zelf weinig dan een hersenschudding en spierpijn/bulten.
                        die helm heeft mn leven gered.

Florian
                        Moderator

Zo man, dat is flink schrikken, gelukkig valt de lichamelijk schade mee.

Ik kan mij wel indenken dat je nu flink klaar bent met de brommers.. Maar ik dacht dat je helemaal klaar was met het opvoeren en nu zie ik alweer 80km/h staan:|

Anoniem

je hebt een punt florian, t ding is ook begrensd op 55.
                            maar t trekt veel harder op met grotere cilinders.
                            ik rijd sinds mijn vorige ongeval nooit meer te hard, en ben heel eerlijk,
                            ditmaal was 45kmh, vorige keer vele malen harder.

en tja, ik ben echt klaar met brommer rijden, maar moet ivm dagelijks vervoer…. 😉

Flippo
                            Donateur

Damn Tom, het zit je zeker niet mee! Eerst je Si, nu je MT5.. Hopen dat dit de laatste keer was.
                              Blij dat je het na kunt vertellen, ik heb zelf ook meerdere keren een engeltje op m’n schouder gehad.

Florian
                              Moderator

Ik zeg een Tiffany met een origineel blokje:D

Wilk1985
                                Moderator

Of gewoon weer een Si, ik zie jou echt als zon typisch mannetje die straks als je 20 ben na een paar jaar auto rijden weer terug aan de brommer gaat omdat hij het niet langer volhoudt zonder :D. Zoals de meeste hier.

Wel klote van je ongeluk man sterkte met het herstel!!

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 368)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.