Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine ongevalletjes’ topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes ‘Kleine ongevalletjes’ topic

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 368)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciao-Gijs-Ciao
    Bijdrager

haha het zal je maar overkomen! Wat was uiteindelijk de schade?

Lennaert
      Sleutelbeheerder

dan ben je gewoon dom.

zo simpel is het 🙂

citta1234
        Bijdrager

Haha jaa, achja met Vespa zal dit niet gebeuren:P

Schade: Koplamp en achterlamp gesmolten, banden gesmolten/lek en velen brandvlekken op het frame:P
          Hij was wel geschrokken en hij had de brommer ook pas sinds vorige week:O

Helios
          Bijdrager

Afgelopen vrijdag zouden we beginnen aan de revisie van een Citta. Ik moest de vario eraf draaien en ging daarom het vliegwiel blokkeren met een schroevendraaier. Er zat geen gat in de achterbrug om zo het vliegwiel makkelijk te blokkeren. Dus en ik zetten de schroevendraaien tegen het vliegwiel aan en probeerde de moer los te draaien. De schroevendraaier kwam op spanning en schoot los in 1 baan naar mijn neus en daarna in mijn oog.

Snel naar het ziekenhuis gegaan en had kleine schade op mijn hoornvlies. Naar huis gestuurd en moest de volgende dag weer laten controleren. De schade was beperkt en de onderliggende lagen hadden gelukkig geen schade opgelopen. Moet nu zalf een oogdruppels gebruiken. Maar besef me achteraf pas dat ik héél veel geluk heb gehad. De oogarts zei ook dat als het iets meer naar het midden van het oog was geweest ik waarschijnlijk blind was geweest. Ik zal nu een paar weken met een rood oog rondlopen, maar heb tenminste het zicht nog aan mijn oog! :thumb

Spulleke!

Dan heb je inderdaad heeeel erg geluk gehad.
              Mooi dat het in iedergeval weer goed komt:thumb
              Beterschap!

speedbuxy
              Bijdrager

Das zeker geluk hebben want een oog wil je toch echt niet stuk hebben.
                Beterschap:thumb

Helios
                Bijdrager

Nee zeker niet. Aangezien mijn andere oog ook nog eens een lui oog is.
                  Is dit goede ook extra belangrijk voor mij!
                  De doktoren waren daarom ook redelijk verbaasd toen ik zei dat ik zelf de auto bestuurd had om bij het ziekenhuis te komen.

Mocht echter na mijn bezoek geen meter meer rijden 😛

Xior
                  Bijdrager

beterschap:thumb

bram0vitz
                    Bijdrager

Helios :
                      De doktoren waren daarom ook redelijk verbaasd toen ik zei dat ik zelf de auto bestuurd had om bij het ziekenhuis te komen.
                      Mocht echter na mijn bezoek geen meter meer rijden 😛

vindt ik ook niet zo gek dat je niet meer mocht rijden 😛

maar beterschap!!!

ik grijp net in een hete uitlaat (erg dom)
                      hoppa rechter hand verbrand:|

beetje prutsen hier en daar
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

arvid13690
                      Bijdrager

een kappotte knie (van binnen.) ik kan nu amper fietsen, traplopen en gehurkt zitten.

Tis altied moar eem!

Guido
                        Donateur

Ik kom thuis en mijn vrouw zegt: niet boos worden schatje…. Ik denk: die is een stuiver verloren met boodschappen doen. Helaas, ze had m’n Si mix even gebruikt om naar werk te gaan. Ze krijgt geen voorrang bij een kruising en rijdt zo een autodeur in.
                          Gevolg: stuur krom, spatbord gescheurd, voorvork krom en de bougie gebarsten.
                          En ik had beloofd niet boos te worden!
                          Het grappige is dat ze geen rijbewijs heeft…
                          Gelukkig was de eigenaar van de auto bang z’n no claim kwijt te raken, dus liep het met een sissert af.
                          Als goedmakertje een tweede Si voor nieuwe onderdelen gehad, maar die is gepromoveerd tot mooi weer snorfiets.

Rizla
                          Donateur

Vanmorgen mocht ik Groningen niet in met brommer vanwege de koning. Moest maar lopen naar me werk. In pauze me brom opgehaald.eindelijk vrij valt me uitlaat eraf. Geeft een flink kabaal in de stad. Allemaal boze gezichten mensen vingers in de oren. Want het galmt zo lekker. Nog stukje door gereden maar te veel boze mensen toch maar lopen. Handmatig weer eraan gezet buiten de stad maar na 5 min weer er af. Moest toch maar lopen. En morgen even er weer onder zetten.

Jonny10
                            Bijdrager

Probeer niet met roestige benzine te starten. Beter nog, leg je blokje daarna niet 2 maanden weg. Einde DR65 😛

speedbuxy
                              Bijdrager

Cilinder is nog prima te redden hoor, gewoon even met wat was benzine en z,on zilveren pannen poets ding wat boenen en hij is binnen 5min weer als nieuw:thumb
                                Maar zou het blokje verder ook even reviseren want de lagers zullen ook wel niet al te best meer zijn.

Florian
                                Moderator

Ja of 2 daagjes in de natuurazijn. Daarna kun je de roest er zo afvegen en is het wandje weer als nieuw.
                                  Wanneer je voor deze optie gaat zorg dan wel dat je de koelribben en cilinderwand goed insmeert met 2 takt olie of een flinke laag WD-40. Als je dit niet doet dan zijn de koelribben de volgende ochtend bedolven onder de roest.

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 368)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.