Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › ‘Kleine ongevalletjes’ topic
- Dit onderwerp bevat 367 reacties, 143 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 5 maanden geleden door Flippo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 januari 2007 om 14:22 #60171
Een tijdje geleden was ik met de dremel aan het boren,met een boortje van 0,3mm.
Toen een prikje in mijn wijsvinger,ik zet de dremel uit & werk verder.Toen ik terug moest boren,was het boortje weg.Dus maar naar de spoed gereden.
5 januari 2007 om 14:25 #60172:?Hoe kan dat dan? Was die afgebroken in een keer? Of had he per ongeluk in je vinger ermee gezeten?
5 januari 2007 om 14:31 #60173wat zijn die andere 2 streepjes in je andere vingers eingelijk?
Ikzelf gister toevallig nog met me vingers tussen 2 mega zware containers gezet tijdens het vakkenvullen…
5 januari 2007 om 14:33 #60174Timmetje :
wat zijn die andere 2 streepjes in je andere vingers eingelijk?Wat denk jezelf dat het is?8)
5 januari 2007 om 14:38 #60175Ik was een beetje aan het touren met me 80cc. Kom ik thuis aan en denk ik van laat hem nog even op de standaard volgas lopen. Ik trek het gas open en op dat moment springt de koppeling uitelkaar en vliegen me de scherven om de oren.:'(10 meter verderop lagen nog stukken van mijn kap en koppeling=). Het koppelingshuis bleek gescheurd te zijn, nadat ik een uur stukjes van de koppeling had gezocht:(
5 januari 2007 om 14:47 #60176
Rebeldat heb ik dacht ik op japies site gelezen dat je nooit op standaard moet laten lopen kan dat kloppen?
vind het alleen niet meer terug5 januari 2007 om 15:07 #60177Timmetje :
wat zijn die andere 2 streepjes in je andere vingers eingelijk?Ikzelf gister toevallig nog met me vingers tussen 2 mega zware containers gezet tijdens het vakkenvullen…
men noemt het…vingerkootjes…
5 januari 2007 om 15:11 #60178machorider :
Ik was een beetje aan het touren met me 80cc. Kom ik thuis aan en denk ik van laat hem nog even op de standaard volgas lopen. Ik trek het gas open en op dat moment springt de koppeling uitelkaar en vliegen me de scherven om de oren.:'(10 meter verderop lagen nog stukken van mijn kap en koppeling=). Het koppelingshuis bleek gescheurd te zijn, nadat ik een uur stukjes van de koppeling had gezocht:(Dit heb ik laatst ook gehad, maar dan tijdens het rijden, toen vlogen mij ook de stukken langs mij door. Ik had toen ook gelukkig niks in of op mij gekregen. Hoe was het bij jou? Heb jij iets op je gekregen. Het kl*te hieraan vind ik dan je moet weer heel nieuwe kappen gaan kopen.
5 januari 2007 om 15:50 #60179Ik had gelukkig ook niks ernstigs, alleen wat rode plekken op me been waar een stuk kap of koppeling tegenaan was gevlogen. En ja weer nieuwe set kappen, maar dan heb je ook weer eens wat meegemaakt:D
5 januari 2007 om 16:01 #60180😮 Men begaat nog wel eens blunders, zo te lezen.. :lol
Enige wat ik heb gehad, is dat ik ben aangereden door mn eigen scooter, tijdje terug..
Had een DJ, die moest je altijd even op temp. laten komen, anders bleef-ie niet lopen.. Kon niet vinden wat het was, maargoed, dan maar 2min voor vertrek even starten. Dus ik zet de sooter achterin de tuin, zet hem aan, op de standaard en loop naar de keukendeur.. Ben bijna binnen, hoor ik de scooter ineens toeren maken.. Ik dacht: ‘Vaag, niet goed afgesteld ofzo?’ nog geen halve sec. later lag ik op de grond.. scooter bovenop me 😐 Deed best pijn 🙂 Schade? Mijn rug deed flink pijn. Schade aan de scooter: paar krassen en het stuur zat scheef, slag in mn voorwiel (had de muur geraakt :)), balhoofd was verrot. Werkte in een scooterzaak, dus volgende dag scooter meegenomen, alles gemaakt.. Nooit ondekt hoe hij uit zichzelf is gaan rijden, is daarna ook nooit meer gebeurd 😮
oud eigenaar citta-forum, nu weer in bezit van een Citta.5 januari 2007 om 16:03 #60181Rebel :
dat heb ik dacht ik op japies site gelezen dat je nooit op standaard moet laten lopen kan dat kloppen?
vind het alleen niet meer terug7 januari 2007 om 21:06 #60245ik heb een keer de met de centerpoint op mijn vingers geslagen onder de techniekles op school maar daar voel je bijna niets van.:)
8 januari 2007 om 14:27 #60257@Lekkere bekker, zou maar ff een morning after pilletje regelen ;).
Een keer tussen de schuifdeur gekomen van een transit waarvan ik de deur aan het smeren was… Vonden de collega’s zo leuk dat ze me eerst een half uur hebben laten staat :P. Eikels :P. Had de deur aan de achterzijde vast, en viel in het eerste slot, zat ik effe lekker vast met mijn knokkels.
Een keer was ik een veer ergens op aan het trekken. (Proma 80cc pijp bij een MB met losse flens) Ik trek de veer terug zodat ie over het lipje heenviel. De veer moest nog iets bijgestuurd worden, dus ik druk em met mijn duim op de juiste plaats, en middengang klapt de veer uit de tang, zo mijn duim in. Resultaat, hele bovenkant van de duim tot halverwege de nagel doormidden… Toch maar ff een zwaluwstaartje geknipt :P.
Een keer moest ik ff vier nieuwe banden op een A3 leggen, dus ik vol goede moed de velgen losgedraait. Zaten die dingen me een partij vast gerot op de naaf, dus ik hamer gepakt, en meppen op de band. Alleen was ik vergeten even 1 wielbout terug te draaien. Dus opeens komt die velg los, en stuitert dat ding net langs 3 nieuwe auto’s af, om vervolgens zonder schade te blijven liggen. Pfew. Scheelde dat de klant net niet keek door het raam :P.
Een keer uit een CNC machine geflikkerd van 4 meter hoog tijdens het poetsen daarvan. Zo hoppakee in de spanenbak met koelmelk. Yam.
Een keer mijn oog dichtgemept met een bandijzer tijdens een APK van een Mazda busje op maandagmorgen. Bandijzer schoot zo tussen de kogel uit, klets op mijn gezicht. Wederom de collega’s de grootste lol.
Mijn startmotor van de motorfiets had ik gereviseerd, en tijdens het in elkaar zetten daarvan stonden mijn neefjes me de hele tijd aan de kop te zeiken. Ik alles inelkaar gezet, 2 uur bezig geweest dat ding weer terug in het blok te proppen en alle leidingen, kabels en de nokkenaskettingspanner terug te zetten.. Moment supreme, ik druk op de startknop…. Starter draait als een gek (had ik in de bankschroef al getest), alleen de motor ging niet mee rond… Had ik tijdens het opbouwen de koolborstels op de kop erin gezet, resultaat een verkeerd om draaiende starter :P. Gelukkig had ik het met een uurtje weer allemaal hersteld aangezien alles net los was geweest. Doet het nu nog :D.
Een keertje stond ik rondjes te draaien met mijn MB80 destijds nog. Draaien, draaien, draaien voor al mijn vrienden, ff de “bink” uithangen, ineens hapt dat kreng in een stronk. Brommer direct gruwelijk op een wiel, en ik over de kop met een salto mortale over het stuur heen. Heb me wel scheefgelachen toen, net zoals de rest :P.
Voor de rest kan ik me ff geen blunders herinneren.
grz Thijs
8 januari 2007 om 16:16 #60260Gister bleef m’n gas hangen, trwijl ik net weg reed waar achteraf bleek ook nog een beste plas olie lag.
Citta begon beetje te spinnen totdat bougie dop er gelukkig afvloog. Ondertussen was ik er zelf al naast gesprongen :SBeetje kap schade, maar verder gelukkig niks nja schaafwondjes etc maar niks boeiends
8 januari 2007 om 16:34 #60261kjeld, toen we naar de meeting gingen, hij lag verder achter ons, hij dacht volgens mij van, als ik deze bocht nou eens goed plat leg ben ik er weer dichterbij..hij gaat de bocht door, glijd onderuit, bmx stepjes en standaart eraf omdat de draadstang over was gebroken, hij zelf had niets:P
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.