Vespa-Ciao.NL
:: Klein beetje opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Klein beetje opvoeren

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

just1991
    Topic starter

hallo luitjes 😛

ik zou graag mijn vespa ciao (wannabe sprinter) opvoeren nou is alleen het probleem dat me vader en moeder als de doods zijn voor bekeuringen enz. en ze absoluut niet willen dat ik ga opvoeren… maar goed ik heb al een 13.13 en poelie 80 en een leovince circuit 😛 ongemerkt binnengekregen nou wou ik alleen nog de Polini 65cc kit van Jmpb voor 105 euro of raden jullie aan om die DR65cc te kopen met die mallossi 43mm kop (is dit een centraal bougie gat want ik wou me decompressie wel behouden) maar goed ik rij nu dus 50std. weet een van jullie of ik veel verschil ga merken qua top en acceleratie ?

wat ik nu heb is: 50std, polie 80, groene trekveren, leovince krul, 13.13 en uitgeveilde carter (thanks to Edjuh) en sproeier 56(te klein ?)

angel
      Bijdrager

neem de dr 43mm en gaat nrml ook prima met de std kop 😉

just1991
        Topic starter

past dat dan ? 38,4mm en 43mm. Maar al zou het passen MERK ik verschil (en spoelpoorten door trekken dat doe ik liever niet zelf aangezien ik 1x de kans krijg aangezien ik niet nog een blokje heb liggen of al jaren ervaring heb dus dat zal ik dan moeten laten doen mocht het nodig zijn)

eidos
          Donateur

Spoelpoorten merk je idd wel. Maar als je een bromblokje hebt kan je hem er zo zetten. Verschil merk je zeker. Ook zonder spoelpoorten en inlaat.

just1991
            Topic starter

jullie weten zeker dat de ORIGINELE cilinderkop op een 43mm past ? want als ik op jmpb kijk zie ik staan 38,4->41mm
              en welke 43mm raden jullie aan Athene, Malossi, DR, Polini

Edjuh
              Bijdrager

Neem de DR, je standaard cilinderkop(kan je straks afdraaien op school, maar hij past gewoon). Sproeier 66 ongeveer(standaard in je 13mm).

Dat gaat echt al lekker rijden! en goed trekken met de leo.

Heb je al gereden? Jammer dat je het niet meteen wist, dan had ik de spoelpoorten ook kunnen aanpassen en de krukas.
                Je zou, als het 50cc blokje goed loopt, ook een ander snel blokje erbij kunnen nemen zodat je altijd eentje reserve hebt.

Lees ook de how-to opvoeren voor beginners.

just1991
                Topic starter

of ik me kop op school kan afdrijen weet ik niet ookal doe ik wel MTS+, weet niet of ze dat toe laten 😛

maar als ik het goed begrijp met de setup die ik NU heb is sproeier 56 te klein… jammer gelukkig heb ik die 66 nog 😀
                  En nee, heb nog niet kunnen rijden aangezien het spuiten eerst verkeerd was gegaan kreeg allemaal schuren in me lak etc… Dus moest opnieuw nou toen ik hem in elkaar wou zetten en de laatste lak laag aan brengen heb me vader me kroonstuk gebroken ! door hem open te forceren met een schroevendraaier (Idioot) toen heb ik 5min later op marktplaats een nieuwe gekocht incl. koplamp ooren die krijg ik hopelijk maandag en dan kan alles in elkaar en kan ik EINDELIJK gaan rijden heb nu al meer als een week uitstel… aangezien ik had gepland vandaag te gaan test rijden word nu waarscheinlijk woensdag…

ojah heb ook een poeli 80 van een vriend gekregen had eerst 95 heb alleen gaan V-snaar maar is het nou beter om een gewone te nemen of een getande ? merk je daar verschil in

hopelijk zit ik nu met me huidge setup wel rond de 65km/h 😀
                  ben benieuwd als ik OOIT een DR koop of ie het waard was…

en ALS ik hem heb dan heb mag wil jij dan me spoelpoorten aanpassen ALS je dat wilt (tegen vergoeding natuurlijk) (kan natuurlijk ook eentje van iemand overkopen…)

Javad
                  Donateur

Je hebt niks aan die 13.13 als je je inlaat niet opboord tot 13 mm.
                    Als je een beetje wil opvoeren zou ik de 65cc DR evo nemen, inlaat 13 mm boren zonder je poorterij te doen, poelietje 70 en een leuk uitlaatje.
                    Dan ga je al een stuk harder.

*Inlaat is gedaan, staat in de eerste post. *

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!
                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.