- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 4 maanden geleden door Kinderbrueno.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 oktober 2016 om 14:01 #284738
Na een jaar een Tomos te hebben gereden (en die zelfs een beetje verbouwd te hebben als een Citta)

wilde ik toch een Citta vanwege het uiterlijk.Bij aanschaf:

Lekke citypower 13/13 carb met malossi luchtfilter, sproeier 66….? poelie 80. Trok verschrikkelijk slecht.Toen sproeier 56 er in gezet en liep al een stuk beter maar trekt nog steeds slecht.
Hier wat foto’s van de citta in het afgelopen halfjaar:

Hoe hij er nu bij staat:

Met si brugje dus.Top is 33km/h alleen trekt hij helaas nog wel heel slecht. Mijn setup op het moment:
Standaard 50cc
13/13 carb / sproeier 58 – bougie mooi koffiebruin
Malossi filter
Citypower
poelie 95Heb al nieuwe zuigerveertjes gemonteerd maar mocht helaas niet baten. Hoog in de toeren trekt hij wel goed maar echt vanuit stilstand moet hij eerst door een dip heen komen voordat hij gaat trekken.
Update 11 Oktober 2016
Afdekkap van het frame achter weer mooi zwart gemaakt ipv van stickers.

Het zal echter niet lang zwart blijven aangezien deze stickers er op gaan komen:
https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/framedelen/gilera-citta-stickers/stickerset-gilera-logo-groot-wit.htmlOok ben ik op zoek naar een koplamp nieuw model. Ik heb namelijk een citta uit 2001 dus deze heeft elektrische ontsteking. In de nieuwe lamp ga ik dan een toeter zetten.
Update 14 Oktober 2016
Stickertje achterop:

Indoor sleutel sessie bij mijn vriendin binnen 😀

Op advies van Wilk de originele veertjes vervangen voor groene polini veetjes:

Late night Citta shotje:

Optrekken met de nieuwe veertjes. Flink verschil in toeren bij het wegrijden. Zijn met misschien dusdanig veel toeren dat mn koppeling snel gaat slijten? Wellicht is het normaal maar komt het op mij over als een hoop tov de oude situatie 😀
Update 18 Oktober 2016
Vandaag even de claxon monteren. 😀 Even 1 van de resterende draadjes uit m’n blok doorgemeten en vanaf daar een draad getrokken naar de toeter, en van de toeter naar de stuurknop:

En ja hoor, hij doet het:
Van de week krijg ik het nieuwe model koplamporen binnen zodat ik het nieuwe model koplamp kan monteren en daar de toeter in kan verwerken. Tot die tijd even een ander plekje zoeken. Hier misschien? 😀

En oja, nog nooit eigenlijk gezegd maar ik heb ook een contactslot ingebouwd:

Update 20 Oktober 2016
Laag stuurtje gemonteerd

Update 23 Oktober 2016
Na de regen van de laatste week merkte ik dat m’n brommer begon in te houden. (en zelfs te viertakten op een goed punt) Ik denk dat dat komt omdat er regen/vocht vanaf m’n achterwiel het luchtfilter in vliegt en daarom te rijk begint te lopen. Dus even een stuk plastic map van de action in het juste formaat geknipt en het spatbord verlengt:

En hier nog even een kiekje van het mooie weer:

Update 11 Novemder 2016
Vandaag even een digitaal tellertje gemonteerd.
Zo zit het magneetje:

En zo de teller zelf:

Eigenlijk wil ik de teller boven mn contactslot monteren achter die kap, maar weet niet echt hoe.. En ook zit ik te twijfelen om het magneetje gewoon op de rand van de velg te lijmen. Zal dan wel een stuk cleaner zijn maar dit is weer ‘interchangeable’. En ook een beetje zonde van de velg misschien aangezien dit nog de originele lak is.
11 oktober 2016 om 15:10 #498888Hallo en welkom op dit forum!
Je Citta ziet er netjes uit, setup is ook wel in orde hoor. Sproeier mag denk ik wel naar 56 of zelfs 54 maar dat is niet de reden dat hij slecht trekt.
Heb je er wel al een set strakkere trekveren ingedaan? Polini groen zou perfect zijn, je v-snaar en segmenten zijn ook in goede staat neem ik aan?
11 oktober 2016 om 15:13 #498889Welkom op het forum, en gelijk al een perso aangemaakt

wat jammer dat je citta niet vooruit te branden is, weet je zeker dat je voorrem niet blijft hangen? Want dat trekt erg langzaam op.
11 oktober 2016 om 16:26 #498890@Wilk1985
Dankje! Sproeier kleiner wordt hem niet. Met een maatje kleiner loopt hij aanzienlijk minder goed. En ik was inderdaad al opzoek naar strakkere trekveertjes want heb er inderdaad nog de originele in zitten. Ik had alleen niet genoeg kennis van de veertjes om te weten welke ik moest hebben, dus dankje 🙂 Ga ze meteen bestellen. Verder zijn de segmenten en de snaar in perfecte conditie dus dat zal het niet zijn 😉@zevenenergie
Nee, de voorrem loopt prima vrij.Wat een aangename vooruitgang dit t.o.v. het citta forum. Hier wordt in ieder geval een beetje gereageerd en mee gedacht!

Trouwens meteen maar even een update gedaan
11 oktober 2016 om 17:16 #498891Welkom op het forum!
Mooie Citta heb je daar, leuk ook dat je meteen een perso aan hebt gemaakt
11 oktober 2016 om 18:27 #498892Schiere citta! Die cittypower is ook van jmpb, zoja welke?
11 oktober 2016 om 18:57 #498893Thanks! Yes, dat is deze: https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/gilera-citta-uitlaten/uitlaat-dik-model-citta-23-5mm.html
23,5 natuurlijk omdat ik een elektrisch carter heb.
11 oktober 2016 om 21:13 #498894https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/gilera-citta-uitlaten/uitlaat-vespa-ciao-giannelli-citypower.html
Deze citypower moet je denk ik hebben.
Ik heb de si variant omdat ik een si brug had, maar deze uitlaat zorgt voor betere resultaten als jou huidige uitlaat, en ze lijken beide redelijk standaard11 oktober 2016 om 21:25 #498896bentwi :
https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/gilera-citta-uitlaten/uitlaat-vespa-ciao-giannelli-citypower.html
Deze citypower moet je denk ik hebben.
Ik heb de si variant omdat ik een si brug had, maar deze uitlaat zorgt voor betere resultaten als jou huidige uitlaat, en ze lijken beide redelijk standaardNee, ik heb een elektronisch blok dus uitlaatpoort is 23,5mm.
Bovendien heb ik nergens gezegd dat ik een nieuwe uitlaat wil 😀14 oktober 2016 om 21:32 #498903Updatetje!
Wat denken jullie van de toeren?
15 oktober 2016 om 06:22 #498904Ik denk dat je een tikfoutje hebt gemaakt over de trekveren 😊 Wat betreft de toeren, het zal inderdaad harder gaan slikten nu maar dat hoort erbij.
15 oktober 2016 om 15:13 #498905Ik zou graag even gebruik maken van de rondhangende expertise hier op het forum. Van de een op het 1 op het andere moment doen namelijk mijn voor- en achterlicht het niet meer. Lampjes zijn niet doorgebrand. Bedrading ziet er overal nog goed uit. Massapunt prima in orde. Ik heb wel de bedrading direct op de koplamp ipv via de schakelaar. Mijn licht staat dus altijd aan. Ook heb ik even een kijke genomen onder het vliegwiel:

Lijkt me allemaal prima in orde toch?
Iemand nog een suggestie wat ik zou kunnen checken? Ben helaas niet in het bezit van een multimeter…16 oktober 2016 om 11:44 #498906Multimeter geprobeerd?
16 oktober 2016 om 12:26 #498907Na een beetje kloten achter het volgende gekomen; Als ik alleen de verlichting aansluit voor het voorlicht(dus plus en aarde) doet de koplamp het gewoon. Maar als ik vervolgens aan de koplamp de achterverlichting aansluit kapt de koplamp er mee en doet niks het. Zou dan de kabel van de achterverlichting ergens kapot zijn ofzo?
17 oktober 2016 om 22:09 #498909Wederom een Update!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.