Vespa-Ciao.NL
:: kilometer teller doet het niet?!

Home Forums Techniek Problemen oplossen kilometer teller doet het niet?!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ICVPK
    Topic starter

hoi!
      Mijn kilometer aanwijs klokje doet het niet!
      De teller wel, what happend?
      Wie kan mij wat tips geven, misschien dat ik het zelf kan oplossen.
      Of waar kan ik evt onderdelen vandaan halen?

gr ICVPK

niek1992
      Bijdrager

Dan is waarschijnlijk je kabel gebroken ;).

BDW
        Bijdrager

als de teller wel werkt,maar de wijzer niet,dan ligt het in de kmteller zelf,heb ik ook gehad bij mijn oldtimer flandria,ik zou eens een andere testen!

niek1992
          Bijdrager

Kan ook gewoon zijn dat de kabel er niet goed inzit doordat ie of gebroken is, of niet goed gemonteerd. Zo heeft mijn andere ciao dit ook wel eens gehad. Kabel zat op de een of andere manier niet goed, wat resulteerde in een kilometertellerstand van 99765.

tnerual
            Bijdrager

niek1992 :
              Kan ook gewoon zijn dat de kabel er niet goed inzit doordat ie of gebroken is, of niet goed gemonteerd. Zo heeft mijn andere ciao dit ook wel eens gehad. Kabel zat op de een of andere manier niet goed, wat resulteerde in een kilometertellerstand van 99765.

Maar de kiometerteller op zch werkt nog naar behoren he 🙂
              Dus hoogstwarschijnlijk de teller zelf.. Ik heb dit al meermaals met verschillende brommers gehad

ICVPK
              Topic starter

waar kan ik die dingen vandaan halen, ik ben nieuw in het hele brommer gebeuren…
                de teller doet het inderdaad nog gewoon, alleen dat wijzertje niet..

tnerual
                Bijdrager

is het een VDO of een veglia borletti?

draai de kabel eens uit de teller en check de staat eens? en ga na of hij wel goed draait als het voorwiel draait? Dit kan je doen door hem op de bok te zetten en het voorwiel even te doen draaien..

ICVPK
                  Topic starter

wat is een VDO of een Veglia Borletti ? in de tussen tijd zal ik even kijken of ik uberhoubt die kabel eruit kan draaien…
                    (ben ook maar n vrouw 😛 )

niek1992
                    Bijdrager

Of er op de wijzerplaat Veglia Borletti staat of VDO. zelf denk ik het eerste, omdat je een mix uit 2005 hebt ;).

ICVPK
                      Topic starter

thanks guys, ik ben naar een scooter zaak geweest, en gevraagd om een kilometerteller draadje.. heb m wonderbar er zelf in kunnen zetten! en alles werkt.. x

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.