Vespa-Ciao.NL
:: killswitch?

Home Forums Techniek Elektrisch killswitch?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Topic starter

hey, ik ben van plan door middel van een schakelaartje mijn blokje uit te kunnen zetten, ik heb een cp carter, maar welke kabel moet ik dan onderbeken? die wat van de contactpunten naar de bobine loopt?

KennyVespa
      Bijdrager

jup

G-no
        Topic starter

en kan ik dat gewoon verlengen tot aan mijn stuur?

iaccaloco
          Bijdrager

Je hoeft ‘m niet te onderbreken, gewoon een extra draad an je bobinestekker maken, naar je stuur toe……

Die moet dan massa maken met je frame, en dan slaat ie uit….

Heb ’t toevallig gister ook weer gemaakt, op de Citta van m’n vader…..
            Kan er evt. wel ff foto’s van maken….!?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

G-no
            Topic starter

dat zou wel chille zijn:)

timoO

G-no op de binelli zitte nog genoeg schakelaartjes.. moetje checke of je daar een van kan pakke

Ge64
                Bijdrager

Heheheh leuk trucje om bij iemand aan zn toeter te hangen als je zn ciao leent 😛

Dj Freggel
                  Bijdrager

ja is erg leuk zo’n kill switch ik heb er zelf ook een opgebouwd.

ciaoracer
                    Bijdrager

Hoe heb je dat gemaakt, want dat is zeer zeker mooi :thumb

Dj Freggel
                      Bijdrager

Van een 6mm dikke Alu plaat en dan met een speciaal zaagje in de decoupeerzaag uigezaagt en daarna de gaten geboort.
                        En om het mooi glimmend te krijgen heb ik hem gepolijst (a)

ciaoracer
                        Bijdrager

En je hebt niks geplooid aan die plaat? En waar ga je hem precies monteren?

Dj Freggel
                          Bijdrager

Sorry voor het laate antwoord “ciaoracer”maar die heb ik op mijn kroonstuk zitten(check pic)

Quest
                            Bijdrager

iaccaloco :
                              Je hoeft ‘m niet te onderbreken, gewoon een extra draad an je bobinestekker maken, naar je stuur toe……

Die moet dan massa maken met je frame, en dan slaat ie uit….

Heb ’t toevallig gister ook weer gemaakt, op de Citta van m’n vader…..
                              Kan er evt. wel ff foto’s van maken….!?

hey

ik ben ook van plan een killswitch te maken.. maar dan eentje met sleutel contact..
                              heb cp ontsteking..
                              ik moet dus de draad vanuit mun blok naar de bobine heel laten.. alleen een splitsing maken naar het contactsleutel schakelaartje.. en vanuit dat schakelaartje een draad ergens aan het frame.. (kan die ook aan de blokbout waar ook de min van de lampen naar toe gaat?)

heeft dit enige negatieve effecte op mijn ontsteking/ sterkte van de vonk ?

Quest
                              Bijdrager

kickje, weet iemand of dit enige negatieve effecte heeft op je ontsteking/ sterkte van de vonk?

Onkruidzaaier
                                Bijdrager

Gewoon, het gat waar je draadje van je blok, je bobine in gaat, nog een draadje aan hangen. Aan dit tweede draadje hang je dan een schakelaar (of dat nou met sleutel is of niet). de andere kant van je schakelaar laat je contact maken met je frame.
                                  Druk de knop in –> gekilled.
                                  Niet zo moeilijk toch..?

Als je een goeie schakelaar hebt, maakt dit niet uit voor je vonk.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.