- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren geleden door cittafer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 maart 2011 om 08:41 #212656
AnoniemHeren,
weet iemand hoe je het makkelijkst een kickstartveer kunt monteren? moet je deze opspannen of niet?
mvgr stefanovitch
23 maart 2011 om 09:47 #2168691. Gaatje boren voor de veer.

2. Veer monteren met haakje in het gaatje.
3. As monteren en met tandwiel en het haakje aan die kant van de veer erin porren.

Wijst verder voor zich, je moet hem dan op spanning brengen door het gedeelte wat blokkeerd achter de blokkeerpen te schuiven.
Zoals op de foto stepjes naar voren staat de veer gewoon lichtjes aangespannen, duw je de stepjes naar achteren dan spant de veer zich en veert die dus terug (dmv kicken).
23 maart 2011 om 09:56 #216868ik heb ook nog eenvraag voor de kickstart.
maakt het uit welke kant het pedaal op staat?
want ik zie op verschillende foto’s het pedaal naar voren staat,
en de ander naar achter?23 maart 2011 om 09:58 #216870Zoals op de foto is in ruststand, dan rusten de stepjes dus op de blokkeerpen.
ALs je de stepjes dus naar achter doet, dan komt de veer op spanning te staan en kun je naar beneden kicken.
23 maart 2011 om 20:51 #216871
AnoniemBedankt Hansieb,
Dit is een duidelijk verhaal. We gaan het gewoon proberen.
mvgr stefanovitch
23 maart 2011 om 21:22 #216872Hallo, ik ben ook bezig met de kickstart te monteren. Ten eerste mijn ketting staat of te los of te strak. Ik heb dan nu voor de iets lossere stand gekozen. Maar als je het met de veer hebt gedaan. en je doet de stepjes naar voren. gaat hij evengoed nog naar onder want je as draait dan toch gewoon mee?
23 maart 2011 om 23:47 #216873@cittafer
Mocht je ketting te los staan, monteer een zelfgemaakt kettingspannertje (eerst even kijken of je blok wat verder naar voren kan).
Anders een kwestie van een pinstonpen pakken met wat ringetjes en een gaatje boren. Op de plek van het rode rondje een gaatje maken en dan dus onder de ketting monteren.

Over het doordraaien, een blokkeerpen zorgt er dus voor dat dit niet gebeurd. Deze kan je zelf maken of aan je frame lassen. Aan de achterkant van je tandwiel zit een soort mechanisme die of op de blokkeerpen rust of in zijn vrij staat als je dus naar achteren kickt. Misschien is je blokkeerpen te kort en rust dat mechanisme dus niet op de blokkeerpen?

Pijpje eraan gelast vlak naast het gat van de trapas28 maart 2011 om 15:39 #216874JA bedankt ik heb het helemaal in orde!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.