Vespa-Ciao.NL
:: Kickstart werkt niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Kickstart werkt niet

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robertez
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik heb nu voor het eerst een kickstartblok onder mijn citta hangen.
      Deze is geheel gereviceerd alleen wil de kickstart nog niet functioneren.
      Als ik het kickpedaal omhoog doe met mijn voet gaat dat zonder weerstand, wil ik hem naar achteren aankicken gaat hij maar 2 cm kicken? Als ik naar voren wil kicken klap hij met zijn zwaartekracht naar beneden op de blokkeerpen.

Zie foto`s wie heeft de oplossing?

Hij start trouwens wel op de ouderwetse manier met aanduwen, maja daarvoor koop ik geen kickstartblok:P =)

FonS
      Bijdrager

Er zit ergens iets niet goed, hij hoort op 3 uur te rusten, tot 10-11 uur moet je hem kunnen draaien zonder dat er iets gebeurd, en dan moet je hem door kunnen stampen tot 6 uur (naar achter kicken dus).

Als dat niet gaat zit ergens iets verkeerd, eraf halen en opnieuw monteren. Heb je de blokkeerpen enzo zelf gemaakt of is het een Superbravo brug?

Edit: ik zie nu je de derde foto erbij hebt gezet, dat de pin van de as niet op de goede plaats zit, hij hoort tot het eind van de sleuf in het tandwiel te gaan (oftewel, tandwiel staat niet goed)

Robertez
        Topic starter

Hey Fons bedankt voor de snelle reactie!

Het is een complete Super Bravobrug, geheel origineel!

Alleen het blok is gereviceerd en toen alles er weer opgemonteerd,
          ik vraag mij alleen nu af waar zit het niet goed?

Dat van je tijd aanduiding begrijp ik, mischien moet ik eerst de veer spannen en dan het kicktandwiel erop zetten?

Perdidonaholanda
          Bijdrager

Ik heb hetzelfde gehad met mijn kickblok. als ik na het kicken de pedaal losliet klapte hij op de blokkeerpen. Ik heb daarna de veer gespannen door het tandwiel te draaien zodat hij op de juiste stand staat (zie how-to). Als de veer eenmaal op spanning staat duw je alles op zijn plaats. Daarna zou het moeten werken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.