:: Kickstart van Vespa op Citta?..
-
J3sp3RTopic starter
Hallo,
Ik vroeg me af; is het mogelijk om het kickstart gedeelte van een vespa af te halen en deze over te zetten in een Citta?
Ik heb niet hier iemand in de buurt met een kickstart op z’n vespa ofzo, dus kan niet kijken hoe het allemaal precies zit.
Kan iemand me dus vertellen hoe dat in z’n werk gaat en of het redelijk is om te doen?
Mvg,
Jaspur
P.s. ik weet niet of dit het goede sub-forum is. Sorry daarvoor als ik verkeerd zit, maar wist geen andere sub-forum waar het beter pastte.
Allereerst, welkom op het forum en je hebt hem van mijn part in een redelijk goed gedeelte van het forum geplaatst.
Een kickstart blokje heeft hele andere dingen als een gewoon standaard citta blokje.
Het verschil is :
-Het kleine cartergedeelte, die heeft 3 aansluitpunten met een gat en een keerring.
-Een kickstart meganisme met ketting etc
-Je hebt een andere as nodig die door je frame gaat met pedalen + een tandwiel.
En normaal gesproken is een standaard niet uitgehaald kickstartblokje helemaal met electronische ontsteking.
als je dus zo’n brommer koopt met kickstart kun je het beste gewoon het blokje eronder weg halen (en als je het goed wilt doen ook reviceren) en dan onder je citta pleuren.
dit kan gewoon en past allemaal, t enige wat je moet doen is een gat van 8-10mm in je frame boren waar een grote bout of iets dergelijks in gaat omdat je stepjes daar op moeten rusten.
Normaal gesproken heeft een brommer met std. kickstart al die pen, deze moet je dus nu zelf maken.
ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven
J3sp3RTopic starter
Bedankt voor het antwoord! (:
Waar ik nu achter ben gekomen; het gaat niet door. (-;
Veelste veel gekloot als ik alleen aan het kick gedeelte kan komen zonder onsteking enzo. (8
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.