Vespa-Ciao.NL
:: kickstart schiet door

Home Forums Techniek Problemen oplossen kickstart schiet door

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kleine man
    Topic starter

Hee allemaal,

Bij me kickstart wil het niet helemaal lukken. Ik zet hem er steeds wel op, maar weet nooit hoe die nou precies moet komen met dat pinnetje, waar die precies moet komen. Ik heb nu steeds dat ie wel goed staat, maar als ik me kickstart dan loslaat schiet ie zeg maar door, het tandwiel draait zichzelf naar voren een slag. Hierdoor doet me kick het niet meer, en moet ik steeds ding opnieuw monteren.

Iemand enig idee wat er precies verkeerd zit / versleten is?

Alvast bedankt!

gr

barry
      Donateur

Slakkenhuis volledig demonteren,schoonmaken & ontvetten.Opnnieuw monteren met teflonvet.

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

staat je ketting niet te los ?
          dan kickt hij over namelijk

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

kleine man
          Topic starter

dat van die ketting kan best ja. Heb r een nieuwe opgezet aangezien de oude kapotgeslepen is.

Zal het is proberen beide, schoonmaken kan ook nooit kwaad.. 🙂

MHR
            Bijdrager

meet eens de breedte van de oude en nieuwe ketting dat probleem had ik ook met een minibike ketting die was dus te breed.

hansieb
              Moderator

Mijne is ook slap , heb je geen zin om het te fixen 🙂 gewoon aan de kant van de kickstart kicken.

kleine man
                Topic starter

Mja probleem is ook niet dat de ketting over het tandwiel slipt. Het is meer dat als je de kickstart weer naar voren klapt, dat het tandwiel (waar de voetsteunen aankomen, dat tandwiel, niet diegene uit het blok) nog even ‘doorschiet’ naar voren. Als je hem dan vervolgens weer naar achter klapt kan je niet meer kicken omdat het tandwiel dan niet juist meer zit.

Ga alsnog vandaag is kijken of het kan liggen aan de te slappe ketting. En ik kick aan de kickkant trouwens:)

edit:
                  Iemand enig idee? Ik kan het niet vinden.. Zal evt. wel wat foto’s ervan plaatsen nog.. Of iemand die foto van zij kickstartdeel kan plaatsen? Thnx alvast.

Gr

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.