Vespa-Ciao.NL
:: Kickstart RV C24 Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Kickstart RV C24 Ciao

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Gister mijn achterkoppelingen nog maar eens even bekeken. Van de ene is de segmenthouder uitgelubbert de andere is nog redelijk maar daarvan is de bronzenbus in de schijf weer ver heen. Daarom maar uit voorzorg een goede 100mm koppeling van Javad overgenomen 😉

Volgend weekend maar eens even kijken wat die doet qua snelheid.

@jelle
      Eigenlijk wel, maar ik rijd er bijna niet op. In de verre toekomst denk ik helemaal uit elkaar verstevigen en laten coaten.

Martino
      Moderator

Blijf het kleurtje toch wel mooi vinden. Deze zal je vast niet kunnen hercoaten. 🙁

Waarom combineer je de twee koppelingen eigenlijk niet?

hansieb
        Topic starter

Vandaag nog maar eens even wat aan de koppeling geprutst. Segmenten wat aangepast en gevlakt, hierdoor kan de snaar wat dieper komen. Verder nog een rode drukveer en blauwe trekveren gemonteerd.

Als het van de week eens lekker weer is gaan we eens kijken hoe dat rijdt.

Anoniem

Ziet er netjes uit, ben benieuwd naar de verschillen.

Kan het trouwens kloppen dat ik jou laatst op de Bravo zag rijden bij de Hanze?

hansieb
            Topic starter

Klopt, af en toe doe ik nog wat aan school :lol

Florian
              Moderator

Ja ik hoorde laatst al vaagjes een verhaal dat als je de segmenten afvlakt dat de schijven verder naar buiten komen te staan en daardoor de snaar dieper in de schijven komt te liggen.

Hoeveel moet er van de segmenten afhalen? want dan doe ik dat ook:D
                Heb je enig idee hoeveel extra topsnelheid je hiermee haalt?

hansieb
                Topic starter

@florian
                  Het wijst zich wel vanzelf. De segmenthouder heeft drie platte gedeeltes maar de segmenten steken uit.
                  Weet niet of die harder gaat 🙂

Zie foto van max

Waarom?

Weer lekker bezig Hansie:thumb

Als ik me niet vergis zal deze bewerking van de segmenten meer nut hebben bij 90mm schijven. Dit omdat 90mm schijven eerder vastlopen (andere”hoek) tegen de koppeling ivm 100mm schijven.

Ook de segmenthouder kan je iets afronden want dit scheelt weer 1mm = 3km:lol

@Florian,
                    Met 90mm schijvjes win je ongeveer 5km aan snelheid.

hansieb
                    Topic starter

@max
                      Heb jij trouwens nog steeds die witte trekveren erin met een rode drukveer?

Gok haast dat 90mm schijven en malossi vertanding wat teveel wordt op een ciao.

Waarom?

@Hans,
                        Ik rijdt nu met een gele veer icm witte trekveren. Kan nu alleen niet volgas vanuit stilstand omdat de vsnaar dan doorslibt dus rood komt er wel weer in:thumb

90mm schijven op een Ciao met malossi vertanding is idd net te zwaar. De mooiste combi met 17inch velgen is 10,5 vertanding met 90schijven, anders 1:9 Malossi icm 100schijven.

hansieb
                        Topic starter

Een kleine update thanks to Bart24. Daar gaan we van het zomer nog maar eens mee aan de slag 😉

cris
                          Donateur

Hallo Hans,

mooi ciaotje heb je daar! Kun je de zomermaanden weer prima doorkomen.

Wat betreft dat verstevigen, tsjah uit ervaring weet ik dat die ciao erg stevig is en bij mij ook geen versteviging nodig had:P desondanks zou verstevigen nooit verkeerd zijn natuurlijk. Zit je alleen weer met zon stang:S

Gr Cris

ktmgek
                            Bijdrager

@hansieb

ziet er bekend uit die adapter en die schijf:D

Docs
                              Donateur

Dat is jou ex brommer he cris 😀
                                Ziet er goed uit Hans!

Martino
                                Moderator

Ik vind die foto er helemaal niet goed uit zien. In het middelpunt is allemaal roest te zien. :pest
                                  Je hebt nog wel even wat poetswerk nodig Hans. 😀

Welke adapter en remklauw ga je eigenlijk gebruiken?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.