Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Kickblok valt steeds uit.
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door De Brandweer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 mei 2015 om 18:26 #211821
Beste leden van het forum,
Ik heb al een aantal jaren een kickblok staan en had deze 3 jaar geleden gereviseerd en opgeknapt maar er verder niks meer mee gedaan omdat hij toen ook slecht liep.
Echter de zomer komt er weer aan en kon het niet laten het weer te proberen.
Toen dit blok net gereviseerd was liep hij ook al heel raar, verschillende carburateur geprobeerd maar hij wou alleen eventjes stationair lopen waarna die na 10 seconden er mee uit schee en een enorme rook wolk achterliet.
Vandaag heb ik er een 12/10 carb.(helemaal schoongemaakt) opgezet met 50 sproeier, de setup is nu:
Kickblok 50cc
12/10 *50 met malossi powerfilter en een city-uitlaat.
Met dit erop geprobeerd, en ik moet zeggen dat hij iets beter loopt. Hij loopt op de choke vrij lang goed maar als ik gas geef gaat ie zo’n 3 seconden goed vooruit waarna die daarna zo’n bluuuuuuurrp geluid maakt en uitvalt (alsof je de decompressie inhoudt).
En dit doet die constant. Wat ook opvalt is dat er onder op de vlotterbak van de carb. telkens een dikke gele druppel olie af drupt, dit lijkt uit de aansluiting met de luchtfilter te komen.Iemand ervaring met zo’n situatie?
Oja mijn bougie zit opeens moervast in de kop en wil er echt niet uit! Ook tips of tools hiervoor misschien?Ik hoor het graag! mvg Cittaschijndel
17 mei 2015 om 18:35 #241565Misschien een rare vraag, maar is je uitlaat goed open en niet dicht gekoold ofzo? Ik heb zelf iets vergelijkbaars gehad een tijd geleden met een ori blokje en daar bleek de uitlaat dicht te zitten.
17 mei 2015 om 18:54 #241566Ik denk het haast niet, heb er ook al een andere onder gehad. En de city kwam onder een lopendblok vandaan, ik heb alleen niet nog een andere uitlaat om dit te proberen.
Hoe zou ik dit kunnen controleren of dat deze dichtgekoold zit?17 mei 2015 om 18:57 #241567Ik kwam er bij mij achter doordat ik merkte dat de uitlaat bij de demper en het stukje pijp daarvoor helemaal niet warm werd, maar bij de voorbocht wel.
17 mei 2015 om 19:10 #241568misschien heb je ook wel een lekke kop of voetpakking, maar dat de olie daar dan helemaal heen loopt:?
17 mei 2015 om 19:17 #241569Die druppel olie wijst op benzine lekkage, de benzine verdampt en de olie blijft achter.
Bougie inspuiten met WD40 en een nachtje in laten trekken. Spek met eieren voor het ontbijt en dan vloek je hem er uit.
Doe maar net als of het je vader is als je zakgeld krijgt, dan zal het wel lukken.17 mei 2015 om 19:32 #241570of luchtsleutel erop kan weinig mis gaan
17 mei 2015 om 19:53 #241571@Darkmagician6
Oke bedankt voor de tip, zal dit morgen is nakijken.@Rensknol
Ja dat had ik ook al gehoord van meerdere, maar het zijn nog verse pakkingen dus dit lijkt me onwaarschijnlijk.
Wel schiet mij plots te binnen dat ik toen met het reviseren de carter pakking een lichtjes heb afgevlakt omdat de pakking redelijk uitstak. Zou dit misschien dan kunnen resulteren in valse lucht?
Er zit nu een aluminium pakking tussen carter en de cilinder, en tussen de cilinder en kop niks.
Wel merkte ik bij de laatste keer dat er ook olie tussen de carter en de cilinder zat (zwarte dikke olie).@Zevenernergie
De bougie heb ik zojuist ingespoten, hoop dat deze morgen los gaat want heb al een bougiesleutel omgebogen hierdoor.17 mei 2015 om 20:04 #241572Als je tussen de cilinderkop en cilinder geen pakking hebt zitten heb je grote kans dat hij daarop lekt, en dan verlies je compressie.
Je kan heel goed zonder koppakking rijden maar dan moet je wel zeker weten dat de cilinder en kop 100% vlak en schoon zijn.
Verder mag je sproeier nog wel een paar maten groter, maar zorg eerst dat je blok nergens valse lucht trekt, check voor de zekerheid ook de krukaskeerring.
Die druppel olie komt waarschijnlijk bij je uitlaat of bij de aansluiting tussen carter en cilinder vandaan, dus ook daar alles goed schoonmaken en dan een nieuwe pakking monteren. (Ik gebruik zelf altijd kartonnen)
18 mei 2015 om 04:59 #241511Mocht het nu nog niet gelukt zijn met de bougie dan kun je als laatste redmiddel het porselein eraf slaan. Dan heb je ruimte voor een dopsleutel.
18 mei 2015 om 09:12 #241581Klinkt als een verkeerom gemonteerde zuiger
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.