Vespa-Ciao.NL
:: kick starter op vespa SI?

Home Forums Techniek Problemen oplossen kick starter op vespa SI?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vercoelen
    Topic starter

hallo

ik zit met een dringent probleem;
      kan je een blok op een citta met kickstart voledig overzetten op een vespa si met het kickstart gedoe?
      moet er iets aangepast worden aan de vespa si achterbrug?

PM me plz moet dringent weten!
      vragen over mijn vraag? pm me ook eff?

alvast bedank
      vercoelen

Mike
      Bijdrager

het blok gaat gewoon prima. die passen in alle bruggen. ik weet alleen dat een SI kick versie een langere as heb als een Bravo versie. die is dus ff anders.

verder zal je alles uit moeten meten. wanneer t lekker werkt allemaal! net zoals je het je zelf nog aanpassingen moet doen als je het op een ciao gaat zetten. zoals gaatje boren voor je veer en een blokkering maken enzo.

Mike

vercoelen
        Topic starter

met de hap bedoel ik of er un stuk uit de achterbruk gehaalt moet worden ivm grote tandwiel (het tandwiel aan het trap as)

Mike
          Bijdrager

of de opening groot genoeg is meot je kijken. en dus je ogen gebruiken. heb je een brug van een si MIX kan het omdat je dat mix pompje daar dus ooit had. ander moet het wellicht iets groter gemaakt worden. de as van een Si kick systeem is langer.

Mike

SpeedDemon
            Bijdrager

Hier zijn de foto’s van een Si Kickbrug.

Groeten en welterusten allemaal.

green_white
              Bijdrager

Mike :
                het blok gaat gewoon prima. die passen in alle bruggen.

dat is niet waar. een SI brug is smaller dan bijvoorbeeld een citta brug. en ook is een kickblok breder dan een std blok. Hierdoor kan het nog wat moeite kosten om het blokje in je achterbrug te krijgen omdat vooraal het kleine carter net teveel uitsteekt.

SpeedDemon
                Bijdrager

Wederom whahahaa

Een kickblok is niet breder dan een standaard blok.
                  Een Si brug is niet breder dan een citta brug. (de binnenmaat)

Alle blokjes zijn even breed maar hebben net een andere vorm waardoor de draai iets moeilijker te maken is. Een standaard blokje ligt niet los in mijn kickbrug.

AA-T
                  Sleutelbeheerder

Ik dacht juist dat een si brug best breed was, maar goed..
                    Het is ook een stuk logischer dat alle bruggen even breed zijn, anders moet je gaan verbuigen om je blok te monteren.
                    Heb laatst een kickblok onder mn si gehangen en ik moet zeggen, dat is nog nooit zo makkelijk gegaan!
                    (Het blok zelf dan tenminste, qua breedte past deze makkelijk, logisch ook, mja..)

De as monteren is wel klote.. Zoals al werd gezegd, de as voor een kick-si is langer.
                    Als je bijv. een bravo as monteerd kan het zijn dat je stepjes langs de kap schuren
                    (als deze naar voren staan tenminste).
                    Bij mij leverde het maken van een blokkeerpen ook problemen op:
                    In een si-brug zitten twee dwarsplaatjes, ik moest precies op 1 van die dwarsplaatjes de blokkeerpen maken.
                    Omdat dit eigenlijk niet gaat met een boutje heb ik de blokkeerpen een klein beetje verplaatst, gevolg:
                    Tijdens het kicken pakt de slak te laat de krukas waardoor het onmogelijk werd het blok aan te kicken.

Het is opzich geen probleem en makkelijk op te lossen door de blokkeerpen er gewoon op te lassen.
                    Dit is ook wat ik ga doen. Van een jongen bij de brommerzaak hoorde ik ook dat je de slak bijv. 1mm kan afdraaien.
                    Hierdoor pakt de slak eerder de krukas, ik zie dat niet echt aangezien ik bang ben dat het gaat aanslijpen tijdens het rijden.

Kortom, het past, maar de kickas word wel een beetje gekloot.
                    Mn zwager (AC RACING) had trouwens geen problemen met de blokkeerpen monteren in zn si brug.
                    Maar zoals ik al wel zei, zn stepjes slijpen wel aan op de kap (bij de bolling).

vercoelen
                    Topic starter

zou dat niet optelossen zijn door er andere stepjes op te zetten?
                      en waar moet die blokkeerpen?
                      kom je er uit met een beetje kijken en denken?

als iemand foto’s heeft van wat hij/zij allemaal aan z’n si heeft moeten aanpassen zijn welkom!
                      (ik bedoel stap voor stap net zoald een how-to)

lekker jointe btw

SpeedDemon
                      Bijdrager

Jazeker, ik heb hem eerst in een normale Si brug gebouwt gewoon logisch redeneren. De blokkeerpenpositie moet je ff nakijken zodat je de juiste plek met de juiste as hebt…

vercoelen
                        Topic starter

ow oke, maar waar is zn palletje voor dan? dat rubbere ding

SpeedDemon
                          Bijdrager

zodat je je voeten op je steps kan zetten zonder dat ze naar beneden vallen.

vercoelen
                            Topic starter

ahh oke, dus dat palletje is niet eens nodig?:P
                              ik zet mn voete daar tog niet op!:P

AA-T
                              Sleutelbeheerder

En toch heb je dat palletje nodig..
                                Je veer moet enigszins onder spanning blijven plus als ze naar beneden hangen en je gaat een keer goed scherp door de bocht..
                                Njah.. Laten we zo zeggen, jij liever als ik..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.