Vespa-Ciao.NL
:: Kick as bravo monteren?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Kick as bravo monteren?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jacky
    Topic starter

Ik heb deze winter mijn bravo gedemonteerd zoals sommigen misschien in mijn perso hebben gelezen. Ik heb het blokje inmiddels gereviseerd en de brug gespoten. Nu wil ik de as met kick tandwiel terugplaatsen maar het is nogal lang geleden dat ik dit heb gedemonteerd.
      Ik weet niet op welk punt ik moet beginnen om de as in de goede positie te krijgen met de veer op spanning en hoe de stop met het rubbertje nu precies moet komen. Ik kan dit ook niet opmaken uit de how to. Kan iemand mij dit duidelijk uitleggen. Als ik het mij goed herinner moet het tandwiel gewoon in de juiste positie blijven staan ook zonder dat de ketting erop ligt?

Volgens mij hoort deze opvulring ook ergens tussen, maar waar?

Jacky
      Topic starter

Inmiddels is de brommer klaar om gestart te worden. Het lukt me helaas nog altijd niet de kickas met tandwiel goed te monteren? Kan iemand mij hier verder helpen?

De veer heeft 2 beginpunten, een die dicht bij de 'cirkel' zit en één die wat wegloopt van de cirkel. Welke kan komt in de brug?

Hoe zet ik de veer op spanning? Als ik de kickas nu erin zet dan is de veer niet goed gespannen/ niet mooi rond.

Javad
        Donateur

Je zet het punt wat aan de buitenkant van de veer zit in de brug en het binnenste punt in het tandwiel.
          dan draai je het tandwiel tegen de klok in tot de veer op spanning staat en dan druk je het tandwiel naar de brug toe zodat het aanslagpunt aan het tandwiel achter het nokje op de brug komt te zitten. Zo blijft hij op spanning staan en kun je kicken.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

FonS
          Bijdrager

Het kan even puzzelen zijn… Mocht je er niet uit komen en nog steeds in de buurt wonen, wil ik best een keer langskomen om je met e.e.a. te helpen (zag ook je andere topic).

Jacky
            Topic starter

Zo te zien is het me gelukt. Ik woon inderdaad nog in Limburg, een keer treffen kan nooit kwaad!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.