- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door kevin030.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 maart 2012 om 19:16 #284240
Tijd om eens aan een nieuwe perso te beginnen.
De komende tijd ga ik weer verder met mijn Citta dus kan ik jullie weer op de hoogte houden.Eerst een paar eerdere projecten die ik zelf het leukst vond om te doen.
Citta 1:
Dit was mijn eerste Citta. Gekocht in slechte staat en opgeknapt zoals die op de foto staat.
Later verkocht om plaats te maken voor een nieuw project
Vespa Ciao 1:
Mijn eerste Ciao Op de foto had ik de brommer al wat netter gemaakt.

Ciao 2:
Ik wou eens wat anders proberen dus heb ik deze Ciao gemaakt.
Aangezien dat ding enorm slecht was voor mijn rug heb ik deze maar verkocht.

Ciao 3:
Omdat ik het niet kon laten om een Ciao te verbouwen was ik weer overnieuw begonnen.
Deze Ciao heb ik vorig jaar gebruikt voor een paar tourtjes.
Verder werd de brommer eigenlijk niet gebruikt dus is deze verkocht aan een vriend van me.
Oké, dat waren een paar van de “leukere” projectjes, verder nog een hoop Citta’s opgeknapt voor de verkoop.
Op naar het nieuwe project.
Deze Citta heb ik al een tijdje.
Toen ik de snorfiets in 2009 kocht was het in deze (verschrikkelijke) staat.
Na een opknapbeurtje was dit een ruim jaar lang mijn dagelijks vervoer.
De setup was een bewerkt cartertje met Creco 43mm, 13/13, City Power en poelie 80.
Rijd heerlijk en hard zat voor korte stukjes,
Zo zag de Citta er toen uit:

Inmiddels zag de lak er niet meer uit en werd het dus tijd voor een Makeover.
Morgen ga ik de Citta ophalen van de coater.
De afgelopen weken zijn er al een paar pakketjes binnen gekomen met nieuwe onderdelen en een RVS bouten en moerenset.Het blokje ligt inmiddels al klaar. Dit word de setup:
Berini carters met 13mm inlaat en spoelpoorten bewerkt.
DR Evo
13/13
Leovince Siluro
Belgenkoppeling of gewone koppeling ben ik nog niet uit.Genoeg voor vandaag, van de week komen de foto’s van hopelijk een net gecoat brommertje.
De spullen zijn ondertussen terug van de coater.
Helaas viel de kleur wat lichter uit als ik verwacht had maar dat begint al te wennen.Zo ben ik dag 1 van het opbouwen begonnen.

En zo staat het er nu voor.

Vandaag en gisteren weer bezig geweest met de Citta.
Bijna alles is klaar, ook al even een stukje wezen rijden.
Blokje loopt als een trein:)To do list:
-verlichting moet nog gemaakt worden
-boutjes en ringetjes zwart maken.
-kabels wat fatsoeneren
Foto van de vorderingen:
12 maart 2012 om 08:43 #439803Op verzoek je oude Perso verwijderd.

Kom nu maar op met die vers gecoate delen! 😀
12 maart 2012 om 09:39 #453231Ok ok, even een snelle foto dan.
Kom net thuis van de coater.
12 maart 2012 om 09:41 #453204Oeh, een goed begin. Die kleur groen zie je niet vaak.
Nette perso ook.
12 maart 2012 om 11:11 #469586Inderdaad een mooie kleur groen. En leuk dat je kleine delen zoals de voor-rempot in dezelfde kleur hebt laten coaten!
Kleine details maken de brommer uiteindelijk.12 maart 2012 om 11:58 #453217Das zeker een lekker kleurtje

En je setup mag er ook wezen en dan vooral de uitlaat
12 maart 2012 om 17:42 #465763Idd mooi kleurtje groen!
Ik zie dat je het harley rekje ook groen heb laten coaten.
Gaat een mooie citta worden denk ik zo.12 maart 2012 om 22:21 #440123Bedankt voor de goede reacties.
Het groene is eerlijk gezegd wat lichter dan ik verwacht had. Maar volgens mij kan ik er wel aan wennen.Leuk dat je het zegt van dat harley rekje Jarco, daar reed vanmorgen een auto overheen.
Die moet dus weer recht gemaakt worden, gelukkig zit de lakschade alleen aan de onderkant.Ik was overigens niet degene die erover heen reed:P
14 maart 2012 om 14:30 #469577Zo, een kleine update in de beginpost.
Ik heb de tuin maar even omgetovert tot werkplaats aangezien onze huidige “werkplaats” weer vogelhok word.
De oude hobby heeft het toch weer gewonnen van de brommers:)Terug naar de Citta, helaas had ik een hoop extra werk omdat de tank niet goed afgeplakt was. Er lag nu een hoopje straalzand in de tank.
Na een kwartier lang de stofzuiger in het frame gehangen te hebben was het de beurt aan de tuinslang, hiermee heb ik het aardig weg kunnen krijgen.
Vervolgens 3 keer nagespoelt met benzine en het zand is zover ik kan zien verdwenen.Vrijdag weer verder, dan hoop ik dat er in ieder geval een rollend frame is.
14 maart 2012 om 18:30 #467560ziet er al goed uit kerel.

Mooi zwart is niet lelijk er hangt een mooie doffe/verse gloed over zo. 🙂14 maart 2012 om 19:00 #466426het word mooi, zit het spatbord niet verkeerd om? of zie ik dat niet goed?
14 maart 2012 om 21:20 #468356kleurcombo is nice. i like 🙂 en idd even voorspatbord omgooien

ben benieuwd naar het eindresultaat, en natuurlijk een testfilmpje 😛
14 maart 2012 om 23:12 #490351Haha, ja daar kwam ik ook achter toen ik de foto beter bekeek.
Inmiddels zit het spatbord weer goed:P16 maart 2012 om 16:39 #490881Zo, alleen nog de bedrading, bekabeling en benzine.
Morgen hopelijk een rijdende Citta:)16 maart 2012 om 16:55 #468423waar zijn de foto’s dan
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.