Vespa-Ciao.NL
:: Kevin 27 Citta project

Home Forums Perso’s Projecten Kevin 27 Citta project

14 berichten aan het bekijken - 121 tot 134 (van in totaal 134)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kevin 27
    Topic starter

pepko :
      hey,
      mede reden dat ie zo snel terugvalt in toeren is het verdwijnen van de zwaarte energie van het vliegwiel.
      het zal nog wel iets soepeler gaan lopen, maar verwacht geen wonderen.
      eerst maar eens goed afstellen, dan kan die ook meer toeren gaan maken :thumb

keep up the good work!

Vergeleken met waarom zijn blokje

Ik moet alleen een nieuwe plsst maken voor de stator ,want deze is te dun.
      Dus morgen even plaatje aluminium halen.
      @tonni : idd

speedbuxy
      Bijdrager

Als dat met dat vliegwiel zo gaat lukken en passen heb je een mooie stabiele basis:thumb

@pepko
        Komt gewoon door een (nog niet) goeie afstelling waardoor hij zeer waarschijnlijk op een negatief moment ontbrand en dus niet lekker soepel uitloopt.
        Want normaal loopt een binnen rotor gewoon soepel na te tokkelen.

kevin 27
        Topic starter

@buxy , het past maar ik heb hem nu in die bok staan en dan kan ik het vliegwiel er niet op zetten ., als ik uitgetest ben zal ik een foto maken hoehet vliegwiel erop zit.

Waarom?

Dan toch aan de loop gekregen:thumb Het vliegwiel heb je mooi gefixt en ondanks dat het er redelijk massief uitziet valt het gewicht me nog mee(mijn wieltje weegt met rotor 200gram). Ben zeer benieuwd wat ie straks goed afgesteld doet:thumb

kevin 27
            Topic starter

ooh , ik had die van jou toch lichter verwacht…
              Zo, hij loopt al een stuk beter!!
              Alleen heb ik een klein piepgeuidje,net of mijn krukas heel licht aanloopt of membramkleppen die fluiten . Maar dit is nog onbekend .
              Ik haal hem morgen eens uit elkaar.
              Straks weer en filmpje!
              Ps. Wet iemand hoe ik dat filmpje hierop moet zetten?

hansieb
              Moderator

[url]/page.php?id=133[/url]

Klinkt al wel erg lekker 😉

kevin 27
                Topic starter

filmpje :thumb

je hoort alleen de felle klank niet goed (slechte camera:()
                  maar die is er wel!!
                  ik heb hem nu wat meer voorontsteking gegeven , dat merk je gelijk=)
                  je hoort ook het plaatje trillen, maar dit gaat nog weg :thumb
                  gr kevin 27

El Citta
                  Donateur

Netjes hoor! Klinkt lekker :thumb Valt me wel op dat je krukas ook gelijk stilstaat zodra je de decompressie indrukt. Waarschijnlijk komt dat doordat er geen vliegwiel aan hangt maar heeft misschien dus niet te maken met de afstelling. Loopt je krukas soepel? Succes verder met het afstellen!

kevin 27
                    Topic starter

idd, dit komt voornamelijk dat hij nog in moet lopen, normaal gezien zal het wel soepel lopen he, met c4 lagers :p
                      inderdaad ook dat er geen vliegwiel meer opzit die nog doorzwenkt .
                      hij heeft ook heel veel compressie , ook als ik de decompressie indruk loopt hij nog zwaar.
                      bedankt :thumb

Waarom?

Ik denk dat je dan toch nog even goed moet kijken want dat ie zwaar loopt met de decompressie ingedrukt is natuurlijk niet goed. De krukas moet direct al soepel lopen en zou niets met inlopen te maken moeten hebben. Als de lagers evt onder spanning staan is het misschien een optie om aan weers kanten wat tikken te geven met een plastic hamer, hier schiet ie dan meestal van los:thumb

kevin 27
                        Topic starter

Horizontaal zit hij goedlos,een beetje speling maar dat moet .
                          Hij draait opzich heel soepel maar alleen op het odp en het bdp, daar draait hij heel los, en daarna draait hij toch echt wat stroever , qua druk op de lagers Zit wel goed, de krukas is hiervoor een beetje bewerkt zodat er wat minder druk op zit.
                          De lagers zullen nu ook nog niet kapot zijn maar… wie weet
                          Gr kevin 27

kevin 27
                          Topic starter

hallo, na een hele lange tijd weer een update.
                            na veel pechgevalletjes her en der zoals: binnenrotor stuk , vario achterkoppeling kapot , uitlaat flens afgebroken etc.
                            heb ik de moed weer bij elkaar gepakt en het blokje weer lopend gemaakt !!
                            ik heb nu een 25mm flens erop gemaakt :lol
                            ik heb hem tijdelijk onder mijn vespa si gehangen , omdat ik voor de citta een rvs achterbrug ga maken , hier binnenkort meer over.
                            met de setup hier linkss <<< heb ik nu een mooi resultaat bereikt en ikzelf ben hier al redelijk tevreden mee
                            hij trekt als een beest en haalt een topsnelheid van 91.8 km/h GPS !!!!
                            gr kevin 27

TJOEP
                            Donateur

Mooi dat je ’t weer opgepakt hebt! Ik ben ook weer aan ’t kijken voor een binnenrotor of accu ontsteking. Jouw foto’s werken niet meer. Zie je mogelijkheid die weer te uploaden?
                              En weet jij misschien in welk perso deze minibike rotor gebruikt was icm een kunststof scootervliegwiel? http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=4641&d=50 Er stonden zelfs filmpjes van, en ook dat het rotortje scheurt. Maar kan ‘m niet meer vinden…

kevin 27
                              Topic starter

die vind je terug in het perso van waarom?
                                die rotors scheuren inderdaad omdat de conische klemming te veel druk opbouwt , ik heb hier geen last van om het geen chineese zooi is hahah.

succes

14 berichten aan het bekijken - 121 tot 134 (van in totaal 134)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.