- Dit onderwerp bevat 133 reacties, 29 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 4 maanden geleden door kevin 27.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 december 2011 om 12:09 #491201
ik denk ook dat mijn lagerpassing niet diep genoeg is , want deze steek nog +- 1mm uit.

nee , het vliegwiel moet ik nog maken , maar pas als mijn blok in elkaar zit kan ik pas precies meten , dus ik kan nu wel al een vliegwiel maken maar dadelijk past het misschien niet.
de rotor maakt de vonk ,en niet het vliegwiel.
gr kevin 274 december 2011 om 12:45 #491220kevin 27 :
[
de rotor maakt de vonk ,en niet het vliegwiel.Dat snap ik, maar waar is de electriciteit vandaan gekomen zonder dit op te wekken met een vliegwiel?
Heb je er dus toch even een accu op aangesloten?4 december 2011 om 12:52 #491221ik heb geen vliegwiel en geen accu nodig om electriciteit te krijgen, net zoals een originele ontsteking maken de spoelen electriciteit.
4 december 2011 om 13:03 #491222Ah, dan bevat de rotor zelf dus magneten om electriciteit op te wekken. Dat wist ik niet, excuser-moi!
4 december 2011 om 13:07 #491196idd 🙂
4 december 2011 om 22:36 #491227deze ontsteking is te bestellen op http://www.minibikeshop.nl
als je naar deze link gaat zie je in 1x alles wat je moet bestellen: http://minibikeshop.nl/index.php?sub_subgroep_id=57&sub_merk_id=55
was zelf ook al van plan om hiervan een binnerotor te gaan maken maar jammergenoeg is er al iemand voor me geweest:P
netjes gedaan overigens:D kost ongeveer 50 euries.. zo hebbie een goedkoop binnenrotortje!4 december 2011 om 22:40 #491228hoop trouwens wel voor je dat je geen warmloper krijg zonder die geforceerde koeling;) of verzin je daar ook nog iets op??
4 december 2011 om 22:52 #489689
Spulleke!Djerrieberry, hij gaat daarvoor alleen het bovenste gedeelte van een vliegwiel gebruiken.
dus het gedeelte met alleen de vinnen erop.4 december 2011 om 23:12 #489993owkeej! gelukkig maar.. was al bang:p hoop dat het bij hem werkt want dan ga ik zeker papegaai spelen:P haha alleen hoe weet je nou dat je met de timing goed uitkomt? je kan natuurlijk niet zomaar het onstekingsgedeelte vastschroeven aan je grondplaat en er van uitgaan dat de binnenrotor precies op de juiste plaats zit, of is hier over nagedacht?
5 december 2011 om 06:44 #491229@djerrieberry
ik weet 100 procent zeker dat dat niet dezelfde ontsteking is :no
als je even had gelezen had je ook gezien dat ik over geforceerde koelen aan het speculeren ben.
maak jij het maar met die ontsteking , zien we gelijk het verschil
ik heb over alles nagedacht , maak je geen zorgen, maar ben er wel achter gekomen dat hij toch iets verkeerd staat…@spulleke , beddankt voor je uitleg aan hem
7 december 2011 om 16:59 #491259zo,de krukas is aangepast , ze schuiven er nu net overheen als je er tegen drukt, toen heb ik mijn blokje gelijk in elkaar gezet , super veel compressie!
ik heb nu een kopspeling van 1.23 mm , ik weet niet wat het beste is bij een 46mm ?
op het odp komt de zuiger mooi gelijk met de onderkant van de poorten ,dus dat is ook goed.
nu ben ik de dag erna weer de garage ingegaan , zie ik daar een pistonpenclipje liggen op de werkbank:boos
dus geluk dat ik hem er niet zo onder heb gegooid…
toen heb ik hem weer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet.
gr kevin 2720 december 2011 om 18:37 #491453nieuws!!
ik heb de afgelopen tijd weer vanalles gedaan en gekocht , binnenkort meer.
tot nu toe heb ik mijn blokje ook geprobeert , maar hij loopt nog niet.
hij springt andersom aan , maar daar is het ook mee gezegt…
binnenkort meer!!
gr kevin 27EDIT: hij loopt!!
22 december 2011 om 22:47 #491473UPDATE!!
Allereerst ben ik16 geworden!!!
ik heb een paar nieuwe aanwinsten:

deze heb ik zonder zuiger gekocht, er zat wat roest in de wand.
ik heb hier met wat waterschuurpapier even wat geschurrd ,en achter de roest zat een zeer net wandje=)
dus niet heb ik er een zuigertje voor gekocht en dit is dus mijn reserve cilindertje.
de voetrem komt natuurlijk onder de citta.ook heb ik leuker nieuws , ik heb een draaibank ter beschikking gehad , dus heb ik even het vliegwiel afgedraaid !!

hij weegt nu 190 gram , en met rotor kom ik uit op 280 gram!!
nu is het zo dat het grootste gewicht buiten zat ,en dit is nu niet meer het geval dus teoretisch gezien is het lichter dan 280 gram .(correct me if i`m wrong)ik heb me nu fijn een bokje gemaakt

en hij loopt!!
ik heb nog niet veel gas gegeven aangezien alles nog nieuw is , je merkt dit ook dat hij heel snel in toeren terugvalt.
als hij is ingelopen en goed is afgesteld zal hij dink ik wel willen lopen 8)hier een filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=66kKTgX99Ds&feature=youtu.be
reacties zijn welkom.

gr kevin 27
22 december 2011 om 23:04 #491474Wat klinkt dat lekker fel hè, zo’n licht vliegwiel. Super gasreactie, heerlijk!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 december 2011 om 23:06 #491475hey,
mede reden dat ie zo snel terugvalt in toeren is het verdwijnen van de zwaarte energie van het vliegwiel.
het zal nog wel iets soepeler gaan lopen, maar verwacht geen wonderen.
eerst maar eens goed afstellen, dan kan die ook meer toeren gaan maken
keep up the good work!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.