Vespa-Ciao.NL
:: Kevin 27 Citta project

Home Forums Perso’s Projecten Kevin 27 Citta project

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 134)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Mooi setupje zo.

Dat gleufje is de overloop en die moet je dus niet afsluiten. Gooi je er dan zoveel olie in? Vullen tot hij uit het vulgaatje overloopt…

kevin 27
      Topic starter

oo ,oke .
        dan haal dat er wel weer uit.
        ik vul hem gewoon , ik dacht dat ik er nog te weinig in deed…
        bedankt voor de reacties:thumb

Martino
        Moderator

:D, Die uitlaat is al heel NL doorgekruist. Vanuit Italie-Jarco-Martino-Tonni-Docs-Kevin27.

Ben wel benieuwd hoe deze gaat presteren op jou setup. De fire heeft zich zeker al bewezen op een 43mm cilinder, maar tot op heden zijn de prestaties op een grotere cilinder nog niet echt eenduidig goed.

El Citta
          Donateur

Kevin, ten eerste wil ik even zeggen dat je leuk bezig bent:thumb Als je je vliegwiel wilt afdraaien zou ik gewoon een vliegwiel trekker (klik) gebruiken en die in je klauw spannen. Dan is de onderkant van het vliegwiel goed bereikbaar. Succes verder, ben heel benieuwd hoe je het koelwieltje gaat maken en of deze heel gaat blijven!

kevin 27
            Topic starter

@martino, dan ziet hij er nog perfect uit hoor, er zit nog nieteens echt aanslag in de uitlaat, en die roesthaartjes zitten onder de blanke lak en deze is ook nog super:thumb
              btw , tonni heeft deze toch ook onder een 46mm pinasco gehad?
              en dosc911 ook maar hij heeft er maar een paar km mee gerden .
              @citta89 , niet zo`n slecht idee nee.
              maar ik moet ook de voorkant vlakken en de hardmetalen bus waar de spiebaan inzit eruit halen(hoe weet ik niet:? )
              gr kevin 27

Martino
              Moderator

De giannelli Fire is ook nieuw bij Docs aangekomen. Volgens mij is hij idd de enige die hem ook daadwerkelijk er onder heeft gehad, maar zoals je zegt een paar keer de straat op en neer is wezen rijden. Hij zal er nog wel heel goed uit zien idd. De constatering hoe sommige onderdelen verhuizen vind ik gewoon interressant.

Tonni heeft een andere fire uitlaat onder zijn 46mm Pinasco geprobeert. Waarvan de resultaten ook in het uitlatentest 2011 topic staan. Link. Hierbij moet gezegd worden dat dit wel een apart blok was aangezien meer uitlaten niet zoals verwacht zouden presteren. Ik heb nog steeds de goede hoop dat deze uitlaat het ook goed op grotere cilinders gaat doen.

Opmerking; De geheel vernieuwde Malossi too bad, wat gewoon een kopie is van de Fire. Hebben ze speciaal voor de nieuwe 47mm deps bedoelt. 😀

Docs
                Donateur

Het pijpje gaat vast goed lopen met dat blokje 🙂 Onder die van mij liep hij ook goed. Ook nog wel redelijk wat power onderin 🙂 Veel plezier er in 😉

TJOEP
                  Donateur

Nog nieuws? 🙂

kevin 27
                    Topic starter

update:
                      na een lange tijd niks meer gepost te hebben , nu weer wat vorderingen
                      ik heb weer een nieuwe aanwinst , een schijfremsetje.

deze heb ik gekocht op een veiling voor 35 euro:P en past ook nog eens goed bij de kleuren van de citta.
                      ook heb ik mijn achterklok gereviseerd

mij c4 lagers zijn ook binnen , ik heb ze uit italie laten komen.
                      ik heb ook de lager smering verbeterd , een beetje uit gefreesd
                      toen ik de carters opwarmde viel mijn kneedbaar staal uit de DEPS poort 😮
                      als dit onder het rijden was gebeurt was me alles kapot gegaan:boos , er stond op bestand tot 150 graden , maar niet bestand tegen de werking van alluminium als het warm wordt 😮 .
                      ik heb wel nog goed nieuws , mijn ontsteking geeft vonk en hoef er ook geen accu op aan te sluiten!!
                      de krukas wordt nog aangepast , zodat de lagers er ietsje makkelijker over gaan want hier zit nu gewoon teveel kracht op de lagers.
                      vorige week heb ik ook de primer geschuurt en mijn citta zal dus volgende week waarschijnlijk gespoten worden.
                      dit was het weer voor nu , reacties zijn welkom=)
                      gr kevin 27

portlock
                      Bijdrager

Die schijfremmen zien er echt behoorlijk nice uit. Vooral die klauwen. 😀

Martino
                        Moderator

Hey Kevin, dat schijfremsetje ziet er mooi uit. Ook het reviceren en daarmee stralen van je naaf is vers. :thumb

Maar goed dat je er nu achterkomt dat kneedbaar staal niet werkt. Belangrijk is ook dat het mooi hecht op je carters. Wil je de bovenpoort perse dicht hebben? Dan zal ik toch eens gaan nadenken over durafix. Dat heeft dit probleem niet wanneer je het onderdeel eerst goed schoon en vetvrij maakt en vloeit mooi over. Vervolgens kan je het ook mooi afwerken en zie je waarschijnlijk niet eens dat je een bewerking hebt gedaan en is het alsof dat kanaal er nooit heeft gezeten.

kevin 27
                          Topic starter

@portlock : bedankt :thumb
                            @ martino
                            er is een type kneedbaar staal wat er tegen kan maar die had ik dus niet…
                            ik heb durafix thuis liggen , maar ben hier niet zo van te spreken, je moet dan toch een holling erin draaien/ frezen en je moet de carters weer opnieuw vlakken etc.
                            ook ben ik bang dat de carters wat scheef geen trekken.
                            in ieder geval, ik ga er eerst zo mee rijden maar ik blijf erbij, de deps poort is vrij groot en er gaat dan onnodig benzine en lucht de poort in en je hebt minder carterdruk lijkt mij , dus het zal dan wel beter moeten zijn teoretisch gezien.

ritze
                            Bijdrager

nja ik weet dat ze vroeger loze holtes deden opvullen met kurk, als er namelijk wat kurk breekt maakt dat niet zo veel uit, want het word toch verpulverd.
                              en ik denk ook als je een stuk kurk erin legt dat het nergens geen kan als de cilinder in het carter zit.
                              ik ga dat eens proberen want mijn rv ligt ook uit elkaar.

trouwens, had jij ook problemen met het lager in het grote carterdeel? ik wel namelijk

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                              Link naar Mijn collectie / Projecten.

kevin 27
                              Topic starter

och ja inderdaad
                                ik denk ook dat mijn lagerpassing niet diep genoeg is , want deze steek nog +- 1mm uit.
                                maar volgens mij is dat gemaakt dat er brandstof onder de krukas door kan gaan en dat het lager ook gesmeerd wordt.
                                correct me if i`m wrong

TJOEP
                                Donateur

kevin 27 :
                                  ik heb wel nog goed nieuws , mijn ontsteking geeft vonk en hoef er ook geen accu op aan te sluiten!!
                                  de krukas wordt nog aangepast , zodat de lagers er ietsje makkelijker over gaan want hier zit nu gewoon teveel kracht op de lagers.

Vonkt de ontsteking met gebruik van je originele vliegwiel dan en past dit?
                                  Hoe kan ’t nou dat de de lagerpassing te klein is? Of bedoel je dat het lager niet diep genoeg valt?

Idd erg gaaf remsysteem!

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 134)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.