- Dit onderwerp bevat 133 reacties, 29 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 4 maanden geleden door kevin 27.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 september 2011 om 15:44 #489724
zo, het pakket(je) is binnen!!!
super service bij jmpb, foto zegt meer:
het is te veel om op te noemen, het zijn onder andere:
-een zadel
-een stuur
-killswitch
-voorvorkpoten
-afdekschrem frame
-harley beugel
-kabels
-revisie setjes en nog vanalles.
ik ga volgende week beginnen met een tekening te maken van de adaptorplaat v.d. schijfrem, en ik hoop een binnenrotor van een kart te kunnen regelen , hier maak ik dan een plastic plaatje op met koelvinnen zodat de koeling blijft .
dit was het weer voor nu , ik hoop zo snel mogelijk verder te kunnen gaan!!
gr kevin 279 september 2011 om 16:18 #489726Haha super mooie bestelling ik geloof wel dat dit een mooie gaat worden! Succes ermee man.
9 september 2011 om 17:27 #489671bedankt

ik heb net de deps poort dicht gemaakt met kneedbaar staal, is mooi gelukt , nu alleen nog opdrogen.
gr kevin 279 september 2011 om 21:21 #489729Heee kevin.
Ik was al aan het denken hoe zou t met de citta zijn ik kijk bij perso en ja hoor daar staat hij haha:p
Nog veel succes, leuke plannen.
Ben zeker benieuwd naar het eindresultaat.
Ik vol hem:DMvg, Fer
10 september 2011 om 17:06 #489734update:
ik heb dus mijn DEPS poort dichtgemaakt foto`s zeggen meer:

ook mag ik deze ontsteking van mijn oude 60cc kartblokje gebruiken!!!
deze rotor weegt maar 85 gram , en deze moet ook nog zo`n 2,40 mm uitgedraait worden om hem op de krukas te laten passen , en de spiebaan moet nog verbreed worden!!
dus ik ga uit van zo`n 75 gram in plaats van 1360 gram.
in de rotor zitten al een paar kamertjes , deze moet ik alleen nog dieper boren en draad tappen , hier komt dan een dun plastic schijfje op met vinnen, deze moet ik wel nog (laten) maken
foto`s :
.
groeten kevin 2710 september 2011 om 17:24 #489735lekker inovatief bezig!
ik ben benieuwd hoeveel dit uit gaat maken op top?
erg interessant.10 september 2011 om 17:40 #489736@lastpak
ik eerder hoeveel zo’n licht vliegwiel uit gaat maken in optrekken.
Ik blijf deze perso volgen.16 september 2011 om 16:39 #489822@lastpak , ik ben ook benieuwd

@shaker, bedankt
hier mijn laatste aanwinst

is van een crossmotor en slecht 20 euro voor de hendel !!
ook heb ik c4 lagers besteld en is mijn krukas opgemeten er zit 0.3 mm diameter verschil tussen de twee wangen , en mijn wangen zijn een beetje te kort bij elkaar geperst!!
maarja gewoon kijken wat het doet en als het te veel rammelt probeer ik het op te lossen .
ik zat eerst te denken aan keramische lagers, maar die kosten rond de 60 euro per stuk:o
dit was het weer voor nu .
gr kevin 2716 september 2011 om 19:05 #489824Waarom C4 lagers, dat is voor spul wat ontiegelijk veel toeren draait en langdurig raced.
C3 is prima tot 16.000 toeren iets wat onze blokjes never te nooit halen. Dit zijn prima lagers voor weinig -> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=2594
16 september 2011 om 19:49 #489828@hansieb : ik heb dus nu skf lagers die bij de malossi carters worden geleverd, maar die rollen nu al ruw …
en zijn nog niet gebruikt , daarbij hebben c4 lagers meer speling , zodat alles makkelijker rolt en ik hoop dat dit dan langer mee gaat.
mij is gezegt dat deze wat ik heb er zo de kooi uit springt.
en ik kan ze vrij goedkoop krijgen dus waarom niet , maar die c3 lagers zijn zeker niet slecht maar ik wil toch wel eens kijken wat de c4 lagers doen.
gr kevin 2717 september 2011 om 16:17 #489838sjoon jong
veel succes verder nog ermee30 september 2011 om 20:04 #490116zo
na een tijdje geen vorderingen wegens gebrek aan tijd , nu weer een update.
ik heb vandaag mijn carburateur aangepast op het spruitstuk:
hier de foto`s :

het was eerst een carburateur voor een 60 cc kartblokje , deze was aangesloten via een rubber .
het is een 18 mm carburateur:?en hier nog een totaal plaatje, je mag ook wel zeggen het broertje van tonni;)
:
gr kevin1 oktober 2011 om 00:46 #490136Kun je eens een foto maken van de stelschroeven, ben erg benieuwd hoe die uitkomen aan de andere kant 😉 ?
1 oktober 2011 om 08:03 #490139@hansieb

aan de stationairschroef kom je gemakkelijk, maar de luchtschroef gaat misschien.op het blote oog denk ik dat het net buiten de vliegwielkamer komt dus daar zou je een gaatje in het carter kunnen boren zodat je er alsnog aan komt

ik heb hier geen last van omdat ik een iets kleinere diameter van vliegwiel kan maken.
ik hoop dat je er iets aan hebt
gr kevin 271 oktober 2011 om 14:23 #490153uptdate.
ik heb vandaag een adaptorplaat gemaakt om een reëel beeld te krijgen hoe de ontsteking nu precies komt te zitten ,maar het is uitermaten goed gelukt ook al zeg ik het zelf , en heb ik besloten om het ook te gebruiken.
ik wou het eerst laten snijden omdat het een dunne plaat is , maar ik heb een rvs vildje gepakt voor een glas op te zetten :

het gat wat centreert op het carter is 29.5mm en ik had maar een boor tot 13mm , dus….. vijlen vijlen en nog eens vijlen .
eerst met een kleine ronde vijl en daarna met een halfronde vijl.
geloof het of niet , het is super rond en hij schuift er maar net overheen ,zonder het afgetekent te hebben=).
na wat boren en vijlen is dit het resultaat:

nu alleen nog de rotor aanpassen en een vliegwieltje maken..
gr kevin -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.