Vespa-Ciao.NL
:: Kentekencard

Home Forums Algemeen Nieuws Kentekencard

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

Sinds 2014 voert de RDW een kentekencard in ter vervanging van de papieren kentekenpapieren.
      Nou heb ik voor een van mijn voertuigen zo’n card al mogen ontvangen, maar is mij niet alles even duidelijk.
      Er staat bijvoorbeeld nergens dat de oude papieren moeten worden vernietigd? In princiepe zal je straks met een papieren tenaamstellingscode en deze kentekencard uit de voeten kunnen.

http://www.rdw.nl/sites/kentekencard/Paginas/default.aspx

Voorheen kreeg je nog een papieren bewijsje wanneer het voertuig is geschorst. Is dit straks alleen nog maar digitaal te zien en dus verplicht een digiD aan te vragen?

Rizla
      Donateur

Kwam ik ook al achter toen ik me si verkocht. De nieuwe kentekenhouder kreeg hem thuis gestuurd. Je krijgt ook het vrijwarings bewijs op een geprint pinbonnetje. Wat je dus moet kopiëren anders vervaagd het. Ik kreeg zelfs het alle kenteken papier terug wat ik niet snap. Heb dus de papieren maar aan koper gegeven.

bron rdw
        Bij de kentekencard hoort een unieke code: de tenaamstellingscode. Deze code bestaat uit 9 cijfers. Het eerste deel van de code ontvangt u tijdens de overschrijving. Het tweede deel zit bij de kentekencard die de RDW u toestuurt.

Ronnie0594
        Bijdrager

papieren zijn overbodig, al zou ik ze er wel bij houden.

Martino
          Topic starter

De tenaamstellingscode staat op een papier welke je absoluut niet moet weg gooien. Deze verstrekken ze maar 1 keer.!

Het gaat mij om de andere oude papieren, deel 1 en 2 bijv.

Rizla
            Donateur

hebben ze bij mij een kruis gezet op de kenteken papieren. Zo zijn gelijk ongeldig. Op alle delen van het kenteken

Bron rdw
              Ook krijgt u van de koper de oude papieren kentekendelen terug. Die zijn met een groot kruis ongeldig gemaakt.

Na ontvangst van de nieuwe kentekencard kunt u de oude papieren kentekendelen die u mogelijk nog in uw bezit heeft, vernietigen. Dit om verwarring te voorkomen. Deze zijn niet meer geldig.
              Is er voor uw voertuig al een kentekencard afgegeven, dan moet u de ‘oude’ tenaamstellingscode vernietigen. Deze is na afgifte van de nieuwe tenaamstellingcode ook niet meer geldig.

Link wat te doen met oude kenteken papieren click

zie vierde alinea

Ronnie0594
              Bijdrager

ik bedoel ook de kentekenpapierenen zijn overbodig, pasje is genoeg maar zou ze er toch bij houden
                en die code op het andere papier van de rdw moet je idd bewaren of die op het bonnetje van overschrijven

VespaAvanti
                Donateur

Maarten, als je een voertuig schorst krijg je hier als het goed is ook een bonnetje van waar de schorsingsdatum op staat, zo ging het de afgelopen keren bij mij wel in ieder geval als ik hem overschreef op mijn naam en gelijk schorste.

Het bonnetje hoef je helemaal niet te bewaren en te printen omdat hij anders vervaagt, binnen een paar werkdagen krijg je je kentekencard binnen, hierbij zit een papier met het ”eerste deel tenaamstellingscode”, daar is ruimte vrij gelaten om de laatste cijfers van het bonnetje aan toe te voegen, na het opschrijven is het bonnetje overbodig.

Officieel horen ze de oude papieren in te nemen of op zijn minst een kruis door te zetten, dit gebeurde bij mij tot nu toe nog niet, ook horen ze de oude kentekencard van de vorige eigenaar door te knippen als deze al een card had, ook dat heb ik niet zien gebeuren, erg slordig vind ik dat.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.