:: Kentekenbewijs kwijt bij opgevoerde scooter
-
Persoonlijk heb ik 2 jaar geleden een WOK status gekregen na op de rollerbank 57 te klokken met een citta (snor)
Maar de bromboer hier in de buurt vertelde dat hij er al 6of 7 binnen heeft gekregen met wok-status, sinds de regeling in is gegaan…
Hier in Haarlem zijn ze niet zo makkelijk, eerlijk gezegd 😉
Idd. 29 km per uur is toegestaan met correctie dus 34 op de roller.
Bij 35 krijg je dus boete + WOK (en kosten keuring) aan je broek. Dan ben je al vrij snel de pineut.
gilera-citta :
Idd. 29 km per uur is toegestaan met correctie dus 34 op de roller.
Dat haalt een 90jarige opa nog wel op z,on elektrische fiets.

Klaa$vaaK
Hallo Forumleden,
Toevallig ben ik twee weken geleden aangehouden op m’n citta bij een rollerbank controle. De politieagent zei bij aankomst dat als de brommer harder dan 35 km/h gaat, het kenteken wordt ingevorderd. De mijne ging 28 km/h en kon zo weer wegrijden. Dit kon ik ook zien op de digitale teller van de rollerbank, dus neem aan dat daar de correctie al bij in zit.
Ben vroeger (ongeveer 10 jaar geleden) 1 keer aangehouden, op rollerbank te hoge constructiesnelheid 1,4 kw >55 km/h, kreeg een boete van 277 euro en de volgende keer dat ik werd aangehouden was ik hem kwijt werd toen verteld. Kon zo weer naar huis rijden.
Ik ben het ook eens met ‘ritze’. Mijn citta liep ong. 75-80 km/h maar dat reed ik lang niet overal, alleen op plaatsen waar het kon. Sterker nog, buiten de bebouwde kom reed ik 55-60 km/h en af en toe eventjes het gas open omdat als je constant volgas rijdt je citta het niet lang vol zal houden. Binnen de bebouwde kom reed ik waarschijnlijk 30-35 km/h. Want kom op zeg, 25 km/h is echt te langzaam! Tegenwoordig wordt ik ingehaald door wat ‘speedbuxy’ al zei, opa’s en oma’s met een elektrische fiets en wat denk je van die wielrenners? Die maken binnen de bebouwde kom nog even een eindsprint naar huis met het hele peleton en rijden dan een kilometer of 40 per uur (als het niet meer is) en snijden auto’s op de rotondes af.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.