- Dit onderwerp bevat 111 reacties, 28 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 7 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 juli 2007 om 07:26 #448797
N!CKsokej, ik wil hem wel is rijdend zien. want de gas reactie is echt niet normaal, hij geeft meteen een reactie als je aan het gas trekt

denk dat je misschien wel met de vario auto wheely’s trekt7 juli 2007 om 08:55 #448798
Rebelvet man kenny
ik vind de gasreactie wel snel maar je hebt toch wel eninge vetraging in het geluid ofniet?
want lijkt wel of hij hem net niet snel genoeg pakt (ik denk zelf dat het alleen het geluid is namelijk)
Maar we zullen dit ding nog wel vaak terug gaan zien hopelijk 😀
7 juli 2007 om 09:40 #448799Loopt wel lekker kenny , naja ff inrijden en goan met die banaan
9 juli 2007 om 18:28 #448821gasreactie is zeer snel,
@rebel: zit iets vertraging in het geluid jah, pakt gewoon snel dus, is met telefoon gefilmt dus klopt niet helemaal, terug zien dat doen jullie wel jah 😛
@nicks: autowheelys doe ik denk ik makkelijk
er zat eerst een te groote sproeier in, nu heb ik meer gaten in de filter gemaakt en een ingeoliede spons filter erin gedaan en toen was de 98 beetje klein, nu zit ik rond de 100/105
dit hat cittadriver ook met zijn 80polini op de evo die hat 104 erin dus ik zal ook wel in die buurt zitten
maar gasreactie is snel, is immers ook cp dus
9 juli 2007 om 19:35 #448822waar heb je je filter mee ingeolied ? ik had dat met mijne ook eens gedaan maar dan met olie dat NIET voor filter materiaal is en de afstelling kreeg ik daar niet goed mee ( ik weet het dom..) dit heb jij niet gedaan toch ?
verder mooi dingetje
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 juli 2007 om 10:47 #448829ingeolied met k&n sponsfilter olie, dus speciaal voor zoon filters
3 september 2007 om 14:33 #450323KennyVespa :
ArvidW :
Lastig te zeggen, 42 alu wil op een getuned carter met goeie kruk en pully wel 80-85 lopen, de begrenzende factor is de vario (met 100 schrijven), met de hoogtoerige proma gun zal je de 75 wel halen, en met de too bad een paar km’uur minder.Met Malo vertanding zal het heel ander uitpakken, dan moet je toch als alles optimaal getuned is en de 42 alu wat leukere spoel en uitlaattimingen heeft de 85-90 aan kunnen tikken. (pas liever de uitlaatpoort zelf aan ipv op die rottige fluitpoorten te focussen)
wat zou ik dan moeten aanpassen aan de uitlaatpoort??
ophogen ofwat en hoeveel hoger???, en wil met een 27MM flens gaan rijden zou ik dan ook de uitlaat poort moeten vergroten ofniet?
Ff reactie hier aangezien dit niet meer echt in het vorige topic thuis hoorde.
Je kunt idd zo een 27mm flens op je 42 alu zetten maar dat heeft totaal geen zin, het uitlaatkanaal is namenlijk maar 18mm binnendiameter en voor een 27mm flens heb je 22mm nodig.
Het uilaatpoortje van de 42 alu is erg klein en zit erg laag, kijk maar:
ArvidW :
Poortmap DR70evo
– BD = 29
– Spoelpoort oppervlakte = 5cm2
– Uitlaatpoort oppervlakte = 3.3cm2Poortmap DR70Revo 26mm (waar alleen nog maar uitlaatpoort aan getuned is)
– BD = 29
– Spoelpoort oppervlakte = 5cm2
– Uitlaatpoort oppervlakte = 4.1cm2

Poortmap Polini 42 Alu
– BD = 20
– Spoelpoort oppervlakte = 3.8cm2
– Uitlaatpoort oppervlakte = 2.7cm2Poortmap Malossi DEPS43mm
– BD = 27
– Spoelpoortoppervlakte = 5.5cm2
– Uitlaatpoort oppervlakte = 4.1cm2Nu niet gelijk je uitlaatpoort naar 25mm gaan fresen omdat de DEPS dat ook heeft! 😛 Ik zou de uitlaatpoort iets lager zetten dan degene van de DR70evo, dus op 28.5mm zetten (minder dan DR70evo)Dan zou ik als jij denk dat het gaat lukken je fluitpoortjes ook 1.5mm omhoog fresen. Poort verbreden is ook belangrijk, zorg dat het oppervlakte van de uitlaatpoort minimaal zo groot is als oppvervlakte van je flens. (moet dus 3,8cm2 worden terijl hij nu nog maar 2.7cm2 is !)
Wil je optimaal gebruik maken van je expansieuitlaat dan moet je je uitlaatpoort op 191 zetten en spoelpoorten op 131, dit houdt in dat je je uitlaatpoort 6.75mm omhoog moet fresen en dat je je spoelpoorten 2.4mm omhoog moet fresen. Ik twijfel er wel aan of je blokje dan genoeg toeren kan maken om in de powerband te komen:P :con (deze timingen worden mij aangeraden voor mijn 50snel voor NSR:))
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.