Vespa-Ciao.NL
:: KennyVespa Black Ciao, *Klaar*

Home Forums Perso’s Projecten KennyVespa Black Ciao, *Klaar*

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 112)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KennyVespa
    Topic starter

Hallo mensen zal me effe voorstellen,

Ben Kenny ben 17 jaar ben al 1,5 jaar lid van vespa-ciao.nl, ik heb 1,5 jaar geleden een vespa ciao gekocht voor 130 euro met wat onderdelen erbij

De set-up toen was:

50cc Standaard
      Orginele Carters
      13/13
      Leovince Krul
      Contactpunt

En hij haalde toen 50/50

Zo zag hij eruit Met Handmade:

Ben toen tog maar gaan sleutelen eraan heb 5 maanden standaard rondgerden en heb me toen een 70cc dr Evo aangeschaft dat reed opzich wel lekker en had een leovince handmade geruild tegen 2 citta achterveren, maar ineens was mijn blok kapot gelopen en heb ik voor 30 euro een blok gekocht dat helemaal uitgeveild was en zat een geveilde krukas in maar heb die vervangen voor een gloednieuwe yasil race kruk dat liep natuurlijk wel wat beter heb toen ook mijn leo hanmade helemaal opgeknapt:

Toen zag ik dat veel mensen met een kickstart blok bezig waren op het forum heb toen van ties voor 80 euro een kickblok gekocht reed altijd super leuk enzo maar is me 3 weken terug het 3e ophangpunt (wat naast de koppeling zat) afgebroken, dus heb toen maar weer het uitgeveilde blokje eronder gehangen.

Maarjah je wil steeds sneller he dus heb ik van Iac een evo engine gekocht,
      Zo kreeg ik het binnen met een kapotte carb kapotte 46mm polini:

Heb er aleen een nieuwe kruk in (mazzuchelli volle wang) en een nieuwe carb (19 mm) op en andere cilinder, zat ook een polini sp bij die ik helemaal heb opgeknapt maarjah dacht van ken niet met een 43mm op een evo rijden dus heb toen voor 70 euro! een 47mm Deps gekocht die nog geen 150 km had gelopen en zaten nieuwe zuigerveren op en ben nu bezig om alles goed af te stellen.

Hier foto’s van de Deps de Evo Engine en van de Polini Sp:

Maarjah kon het natuurlijk niet laten om ook nog een stang er tussen te lassen 🙂 een steiger pijp nogwel 😉 en hat er ook meteen nieuwe kappen erop gezet want de oude was 1 imitatie van 1 was gaar en de treeplank zat een gat in.

Hier de foto’s van de stang en kappen:

Heb paar maande geleden ook een Techno Estoril van Edje gekocht en die stond maar in de garage te roesten dus die heb ik vorige week onder handen genomen en heb het 2 componeten bij de stang onder handen genomen en dit is het resultaat:

Heb laats een boete gehad hat 1.4 op de roller dus heb ik toen maar een choke begrenzer gemaakt en een sito plus eronder gedaan maar ik ga tog waarschijnlijk rijden met de techno als ik die passend heb gemaakt want is 23,5 milimeter versie en als ik er nieuw demperwol in heb,

In de vespa zit heel veel tijd en heel veel ergernis maar ook leuke dingen.

Ga binnekort hem helmaal overspuiten word weer helemaal zwart en de velgens worden metaal kleur, ik hou jullie op de hoogte. En hoop op leuke reacties

Groetjes Kenny

Update 19/10, Gewassen en gepoetst

Hier staat hij gewassen, geschoren en gepoetst, hat een dagje vrij en jah dan doe je dit:

Hij word zeer binnekort opnieuw gespoten, maar eerst nog de evo engine testen.

Update 22-11-06

De laatste aanwinst is de proma gun van Barry:

Hij was dus verpakt in een doos vol met piepschuimpjes en helemaal vol geplakt met fragile/breekbaar tape en de uitlaat was ook nog eens verpakt met tape en piepschuimfolie, dus als je wat koopt bij barry weet je dat het goed aankomt en hij heeft te veel tijd zo te zien.

Foto’s:

zit dus geen spatje roest op en ziet er nog super uit dus dan kan die tecno reverse eronder uit en de proma gun eronder.

Ik houd jullie op de hoogte

Update 23/11/06

De proma gun zit eronder en paste gewoon met de steun waar die van barry op de si vast zat heb hem helaas niet getest vanwege slegt weer heb hem wel al gestart en het geluid was super!!! mooi,

Foto’s:

Het staat de vespa egt super mooi,

Update: 26/11/06

Filmpje met Proma gun:

Proma Gun

=)

Updat 11/02/07

Sprocatti exhaust met speciale pakkingen die door Barry gemaakt is

En hier de vrijdag gekochte ciao voor 20 euro, zit alles van het nieuwe type op dus remhendels en al die dingen koplamp enzo, behalve het blokje niet is een cp blok 🙁 en de 5 spaaks velgen niet 🙁

Als iemand nog een ‘Speciale’ 3punts demper heeft liggen laat het weten

Update 06/03/07

Mijn Eurcilindro 50cc alu, Eurocilindro Waterkoelkit enSpeedengine Klein carter

Eurocilindro 50cc alu in top staat:

Whahah me vriendin moest erook effe op 😛

En complete Vario:

Dit is allemaal afkomstig van barry, op de Waterkoelkit na 😉

Update 11/03/07

Vario erop zitten, met de teknoetre modificatie set, trekt als een gek heeft aleen nog een dipje dus moet nog effe de rollen veranderen

En de kickstart erweer onder gezet, want met rennen kreeg ik mijn brommer bijna niet gestart, heeft met de vario teveel compressie

Foto’s:

De grotere teknoetre half poelie 😀

Update 23/03/07

Nieuwe Aanwinst:

De Malossi Too Bad 27mm Uitlaat,

Gloedjenieuw, Overgekocht Van Hansieb Voor 50 euro (Nog bedankt Hiervoor :thumb)

Foto’s:

Nice Tog??? 😀

Update 07/04/07

Nieuwe aanwinst:

Polini 42mm Alu van Tonni (in nog super goede staat)
      2 pakking setjes
      1 setje zuigerveren

Ik ga me de 42alu in combinatie met waterkoelkop rijden 😀

Foto’s:

Kan eindelijk de dr Evo met pensioen, deze cilinder gaaat ook nooit meer weg, de dr evo heef me nooit laten staan, reed altijd, nooit warmloper gehad of wat dan ook, egt top cilinder, en heb er ook super snel mee gereden :P:)

Dit gaat wel goed rijden :D, tog?

Update 10/04/07

Polini 42 alu eronder dus heb effe filmpje gemaakt met de Proma Gun

Als je hierboven naar het andere filmpje kijkt met Dr evo, hoor je dat de polini veel rustiger is:

Polini 42 alu Met Proma Gun

Update 12/04/07

Zo ben vandaag begonne met het frame dat ik ga gebruiken (dit is de ouwe van vespa_bitch), dit frame is overal vestevigd!, alles lasnaden zijn nog een over gedaan door barry (nog bedankt) :D,

dus ben vandaag maar begonnen met plamuren en schuren, zo staat het er nu bij na een middagje, maar let op, het is nog laaaaaang niet klaar :D, heb ook het frame al aangepast voor kickstart 😉

Fotos:

ik hoop over 2 weken met alles klaar te zijn dus gespoten en alles, hij word metallic zwart met metalic zilveren velgen,

Dus hou het maar in de gaten zal wel vaak updaten 😉

Update 20/06/07

Oke het heft lang geduurt maar het is dan eindelijk gedaan,,,, Het SPUITWERK! 😀

Ik vind het zeer mooi geworden (op een paar plekjes na) hier de Fotos:

Hier nog een foto van het frame in de spuitplamuur (heb nog geen foto van het frame nu, die zal ik vanaaf effe posten), is me tog pokke veel werk dat plamuur af werken, heb 6 keer geplamuurt en 1 keer spuitplamuur, en ik ben er tevreden over;

Hier nog een foto van de achter velg, de voor velg is het zelfde, het is dus zilver/grijs gworden:

Hier nog effe paar fotos van het frame die ik nog hat gevonden:

In de primer:

Eind resultaat: bij foto 1 is bovenaan bij het touwtje nog grijs, maar dat heb ik vandaag nog gespoten, dit is dus zonder blanke lak dat moet ik nog doen 😉

deze week frame opbouwen moet aleen nog effe wachten op de voorwiellagers en balhoofd lagers 😉

Update 21/06/07

Heb net de stickers geplakt en vind het wel nice uitzien en zitten op een vrij ‘speciale’ plek 😀

Foto’s:

en de hele brommer zit nu in de blanke lak, aleen komen er nog 2 of 3 lagen over de stickers heen 😉

wat vinden jullie ervan?

Update 29/06/07

Heb afgelopen week effe de deps poort in de evo engine gemaakt en de uitlaatpoort naar 27mm omgelast:

Gister stond ook ineens de postbode aan de deur met me mooie pakketje :D:

Ben gister al begonnen met het blok in elkaar zetten het zit allemaal, aleen de cilinder nog 😉

heb ook al het frame in elkaar gezet en ziet er als volgt uit, moet aleen nog het zadel en het blok en de aandrijving enz:

Ga vandaag de rest doen en morgen ga ik testrijden 😉 of heel miss vandaag nog 😛

Update 01/07/07

Goed mensen het is dan zover het is klaar, het rijd, hij starte meteen, aleen nog kleine dingen afwerken

Fotos van het blok: (filmpje komt nog)

komt nog een nieuw koelkapje op omdat ik max koeling wil en deze heeft een gaatje erin, en voor de too bad heb ik een andere ophangbeugel gemaakt, omdat de andere niet paste om dat deze too bad te lang is voor vespa ciao en is zonde om het in tekorten, maar hij zit goed vast

Update 06/07/07

NOu na heel veel gekut met de onsteking, eerste keer sloeg de spie door, gister verbrande me onsteking volledig, heb vandaag alles nieuw erin zitten en hij loopt, en ik vind hem best netjes lopen, zit nu 98 sproeier in en loopt goed

hier het filmpje:

Hij loopt

dus ik ben nu eindelijk klaar 😀

Check regelmatig mijn special, zal hem vaak updaten, houd jullie op de hoogte

hansieb
      Moderator

Leuk dingetje en leuke perso, maar MALO + evo blok eronder man :)!!!!

KennyVespa
        Topic starter

Als ik geld heb schaf ik die waarschijnlijk aan aleen vind de carb set beetje duur

Jacky
          Bijdrager

ja zeker mooi ding. En da zwart met metaalkleur velge is ook supr vet. Zwart blijft gewoon de kleur vind ik. Alle felle kleurtjes zijn wel leuk ma zwart is toch ……..:thumb

Edjuh
            Bijdrager

He kenny, die steigerpijpen zijn toch van aluminium?

De meeste wel volgens mij, anders had ik er ook wel een leuke buis nu.

Leuke ciao, en de juiste spullen heb je ook hehe. Alleen dempers en traanplaat achter vind ik niet zo…..

Blijf tjoenen!

KennyVespa
              Topic starter

Thnx voor je leuke reachtie :thumb

murkus
                Bijdrager

word vetzo te zien:O maar is je kickstart blok officieel verneukt of is ut te maken…ut zou wel zonde zijn:( voor de rest ga zo door=)

Edjuh
                  Bijdrager

KennyVespa :
                    Thnx voor je leuke reachtie :thumb

Je mag ook wel antwoord op mn vraag geven hoor:pest

joey636
                    Bijdrager

leuk dingetje idd maar die malossi op een evo vind ik ook wat minder maar wel leuk ga zo door:thumb

Jayton
                      Bijdrager

Leuke brommer en mooie buis er tussen ik ben echt benieuwd hoe die eruit gaat zien. Maar wat heb je op de buis gesmeerd, aan wit spul?

Veel succes!

edje
                        Bijdrager

hey kenny
                          me oude pijp is wel mooi geworde 😉
                          mja ga zo door
                          k zie je nog wel
                          mzzls 😀

erwinko
                          Bijdrager

ik heb nog wel paar meter stijgerpijp van staal liggen edje. spreek me maar een keer aan op msn 🙂

stfu>>

grappig ding maar haal aub die lelijke veren onder je bagagedrager weg, niet mooi!!

KennyVespa
                              Topic starter

Mensen die veren gaan er zowiezo af ben eerst opzoek naar stevige!!! stangetjes achter want die bij de brommerboer zijn egt zwak,

@ edjuh: die steigerpijp is van gegalvineerd staal dus was best wel kut te lassen met de co2 lasser

@ jayton: dat is 2 componenten een soort vloeibar staal he ik al beetje afgewerkt maar om roesten tegen te gaan totdat ik ga spuiten heb ik er anti roest spul op gesmeert en dat neemt de kleur van de onder grond aan en 2 componeten is wit dus het is ook wit geworden

@ edje: ben ook wel trots op mijn uitlaatje hoe hij is geworden 😉

en tjah omdat ik die malossi op die evo heb is omdat ik die carb set van malossi absurt duur vind, DUS MALOSSI GOOI DIE PRIJS NAAR ONDER!! :boos, maar ga binnekort als cittadriver tijd heeft naar hem toe en vragen of hij me die deps poort in de evo maakt 😉

dus houd jullie op de hoogte

cittadriver
                                Donateur

ohh is leuk dat ik dat ook weet dat ik die poort moet maken 😀 😀 😛 :pest. maar komt wel goed jong. maar hoe is het trouwens met de ciao van je mupke. ik had die zondag niks meer gehoord;). maja ik spreek je laterzz

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 112)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.