Vespa-Ciao.NL
:: Keerring voorvork verwijderen

Home Forums Techniek Mechanisch Keerring voorvork verwijderen

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wim
    Bijdrager

Haha gereedschap lenen, dat is een kunst an sich. Ik heb nooit meer iets terug gezien 😀
      Ik zal een setje voor je printen, kleine moeite. Wil toch nog een verbeterde versie maken. Dit was gewoon even een prototype. Misschien kun jij eens kijken of je ook ruimte hebt onder je keerringen? Dat is wel cruciaal namelijk. Als ik die van mij bekijk, is er op zich ruimte om ze dieper te monteren. Weet niet hoe dat ooit in de fabriek is gedaan. Ik monteerde ze normaal geloof ik tot het eind, maar dan werkt de tool dus niet meer. Goed om een beetje afstand te bewaren bij montage. Ook daar kun je in theorie die plaatjes voor gebruiken… Mmmm. moet hem eigenlijk zo aanpassen dat je er ook mee kan monteren

Het was ook niet serieus bedoel hoor. Gereedschap leen ik liever niet tenzij het echt niet anders kan en uitlenen daar heb ik zelf ook slechte ervaringen mee.
      Je mag altijd een extra setje voor me uitprinten natuurlijk.. dat zou wel super zijn!!
      Ik heb vorige week nog een paar keringen vervangen en daar zat ook keurig een randje onder. Die poten die ik nu hier nog heb liggen hebben dat ook. Dus ik heb zo’n idee dat het gewoon wel zo hoort.

Gr. Wim

Shark
      Topic starter

Bedankt voor uitzoeken Wim, dan kan ik bij de tweede versie daar rekening mee houden

Joor
        Donateur

ik heb ook de eer gehad om dit setje te testen, hier onder mijn bevindingen:

als ik nu terugkijk dan zie ik dat er een extra ring bij zat waardoor het bij mij dus niet lukte.
          20230519_142642
          die bovenste ring past dus niet in het gedeelte wat op de voorvorkpoot komt te staan, weet nu dus ook niet waarom die erbij zat.
          mijn tips om het setje te verbeteren zijn misschien 2 plaatjes ipv 3 zodat het wat minder gepriegel is. en het plaatje met de passing onder de plaatjes te hebben zodat je ziet waar de plaatjes moeten komen. verder alles iets sterker uitvoeren en je hebt een leuk setje wat echt wel kan werken.
          ik kwam niet verder dan dit, maar dat kwam dus door die dikke ring.20230519_145356

Shark
          Topic starter

Thanks Joor, bedankt voor het testen!!
            De ring die jij bedoelt (een toevoeging bij versie 2), is de montagering/dekseltje (zodat je de drie losse plaatjes mooi kan opbergen).
            Bij montage leg je dit dekseltje op de keerring en druk dat deksel en keerring naar binnen. Als het dekseltje dan vlak is met de bovenkant van de veerpoot is de keerring precies diep genoeg in de poot en mooi evenredig recht in de veerpoot.

Ook is de volgorde verkeerd in jouw foto’s. Er moet misschien maar eens een handleiding bij 🙂

Ik zal de feedback meenemen en een derde versie maken met 2 plaatjes, in de hoop dat dat sterk genoeg is!

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.