Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Keerring monteren probleem
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 7 maanden geleden door eldoro80.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 augustus 2013 om 17:36 #211387
Voor degene die toevallig mijn vorige post hebben gelezen over het terugmonteren van carterdelen en krukas: dat is inmiddels gelukt. Heb ook geblazen op mijn inlaat. Krijg er nauwelijk lucht doorheen. Dus heb wellicht toch niet teveel gevijld 🙂
Nu mijn volgende beginnersfout. Heb grote problemen om mijn keerring te monteren. Ben ook bang dat ik nu mijn grote carterhelft heb gemold… Zie foto’s hieronder:
Er zit in het krukasgat volgens mij een metalen ring. Eerst dacht ik dat de hele keering binnen die ring moest vallen. Dat ging natuurlijk niet. Heb nog even goed naar de plaatjes gekeken en zag dat de ene kant van de keering buiten de metalen ring moet vallen en de andere kant erbinnen. Dit heb ik geprobeerd. Eerst met de hand, daarna met een holle buis waarop ik wat tikken heb gegeven met een hamer.
Lijkt erop dat die metalen ring nu dieper in het carter ligt door de tikken die ik gegeven het met de holle buis! Zou de metalen ring sowieso vervormt geweest kunnen zijn door het verhitten t.b.v. het plaatsen van de krukas, dat ik de keering er daarom ook niet makkelijk in kreeg? Heb ik wellicht een verkeerde keerring (zat bij het standaard revisiesetje)?
Aiaiai… mijn zelfvertrouwen wordt niet veel groter op deze manier )-:
Update: herinner dat ik met het verwijderen van de oude keerring (was helemaal vastgekoekt) met een schroevendraaier en hamer heb getikt tegen die gebogen rand. Heb de afstand tussen het carter en de metalen ring daardoor wellicht kleiner gemaakt (dat hij dus minder naar binnen buigt/afrond)
16 augustus 2013 om 17:39 #239534
Anoniemdie metalen ring, is een restdeel van je oude keerring, niks aan de hand dus,
gewoon even met een schroevendraaiertje eruit wippen.
16 augustus 2013 om 18:15 #239537Dit gebeurt er als het uitwippen met een schroevendraaier niet lukt, je ongeduldig wordt en aan de slag gaat met een boormachine (spanning eraf proberen te halen was mijn theorie). Fucking verder van huis… Ding zit er nog in,,, gruis bij de lagers…
Ik ga maar even wat anders doen… Even tot tien tellen:boos
16 augustus 2013 om 18:17 #239538Dit was inderdaad niet zo slim om te doen.. Aangezien je het blokje nu haast wel weer uit elkaar kan halen om al het slijpsel uit het blokjes en vooral de lagers te halen.
16 augustus 2013 om 19:01 #239539Maar wat een bizar harde/stugge ring is dat zeg! Kan me bijna niet voorstellen dat die in een keerring zit… Lijkt zo’n onschuldig rubber ringetje…
Blok inderdaad maar uit elkaar halen…. Daar heb ik inmiddels wel ervaring mee haha
Heb even gegoogled: volgens mij zat er een zogenaamde Kaco keerring in. Zie linkje: http://www.scooteronderdelenshop.com/keerring%2015x24x7%20dfd
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.