Home › Forums › Techniek › Framedelen › Kappen spuiten
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 9 maanden geleden door Ruub.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 juni 2022 om 11:54 #815609
Goededag,
Na wat research op het forum heb ik nog steeds problemen om mijn kappen te spuiten.
Wat ik heb gedaan is geschuurd van 240, 320, 400, 600 en 800. Daarna heb ik er plastic primer op gespoten en vervolgens de eerste lak laag. Nu zie ik er nog allemaal krassen doorheen van het schuren. Het lastige vind ik dat de ene dit zegt en de ander dat dus zou ik graag een stappenplan willen met hoe en wat.Ik wil dus opnieuw mijn kappen spuiten, ik heb van alles wat gekocht, nu heb ik spuitplamuur gekocht, normale primer had ik nog. Wat is nu het stappenplan? Eerst schuren met 240 dat de laklaag er weer af is, en dan eerst plastic primer, spuitplamuur, normale primer en dan de eerste laklaag? Of moet ik beginnen met 240 en dan hoger gaan tot 800 en dan plastic primer, spuitplamuur, normale primer en dan de eerste laklaag?
Ik weet dat er andere topics zijn met dezelfde vraag, alleen ik kom er niet uit. Excuses🙈
Bedankt alvast voor de reacties.
Met vriendelijke groeten,
Ruub
5 juni 2022 om 10:48 #815639Scotch brite, plastic primer, spuitplamuur, normale primer en dan de eerste laklaag.
1x met Scotch brite
Zo doe ik het tenminsteHet leven is als een neus, haal eruit wat erin zit
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 juni 2022 om 22:00 #815649Ruub,
Plastic primer is goed, spuitplamuur dekt die krassen, dat doe je helemaal goed. Maar plastic moet je diagonaal spuit ipv recht , dat gaat veel beter, anders kun je er bobbels op krijgen ( sinaasappel effect ) . Dan komt het wel goed, succes !
grt Ralf
6 juni 2022 om 19:16 #815664Een beetje oude lak er nog op kan bij mijn weten niet echt kwaad. Plastic primer gebruik ik alleen op kaal onbewerkt plastic.
Als je nog krasjes hebt, dan is spuitplamuur/filler inderdaad een makkelijke optie. Maar ik schuur de spuitplamuur wel daarna en dan pas primer.
En sinaasappeleffect kun je met een beetje mazzel nog redelijk wegpoetsen met commadant oid.
Dus lang verhaal kort, als je die krasjes opvult met spuitplamuur en naderhand alles netjes oppoetst, kan het eigenlijk niet fout gaan.
Nog een tip: doe de spuitbussen in een emmer warm/heet water. Dat verhoogt de druk en spuit net ff wat fijner. Werk je in een hok met betonnen vloer, kan het helpen om even de vloer te benevelen met water, dan heb je minder last van stof.6 juni 2022 om 19:57 #815666Een beetje oude lak er nog op kan bij mijn weten niet echt kwaad. Plastic primer gebruik ik alleen op kaal onbewerkt plastic. Als je nog krasjes hebt, dan is spuitplamuur/filler inderdaad een makkelijke optie. Maar ik schuur de spuitplamuur wel daarna en dan pas primer. En sinaasappeleffect kun je met een beetje mazzel nog redelijk wegpoetsen met commadant oid. Dus lang verhaal kort, als je die krasjes opvult met spuitplamuur en naderhand alles netjes oppoetst, kan het eigenlijk niet fout gaan. Nog een tip: doe de spuitbussen in een emmer warm/heet water. Dat verhoogt de druk en spuit net ff wat fijner. Werk je in een hok met betonnen vloer, kan het helpen om even de vloer te benevelen met water, dan heb je minder last van stof.
Ik had ze inderdaad eerst kaal geschuurt. En toen plastic primer en de eerste lak laag. Nu kan ik dus gewoon opschuren met 240 en dan plastic primer schuren 400 en dan normale primer erop en dan de lak?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.