Vespa-Ciao.NL
:: Kappen spuiten

Home Forums Techniek Framedelen Kappen spuiten

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Cobra
    Topic starter

Ik wil eigenlijk m’n kappen spuiten. Maar vaak begint de verf er na enige tijd af te bladeren als je er met je voeten of zo langs komt.
      Hoe kan ik de kappen spuiten zonder dat dit gebeurd en “de lak goed uit de verf komt”.

vespaman
      Bijdrager

je moet eer een primer aanbrengen voor kunstof.
        dit spul is doorzichtig. Dit hoeft maar een hele dunne laag te zijn.
        na ong 20 min moet je de grondverf aanbrengen.
        dit ong 1,5 uur laten drogen en gladschuren met waterproof schuurpapier (korrel 1200)
        daarna vet/stofvrij maken met thinner.
        dan de kleurlak aanbrengen.

Gr,

Marcel

Miesmaster
        Bijdrager

ik heb mijn kappen eerst gewoon met grondverf gedaan en daarna 2 keer met de kleur en dan niks maar er kan nog wel een lak laag overheen. en ik zorg gewoon dat me voeten er niet tegen aan komen

vespaman
          Bijdrager

maar dan heb je nog kans dat het gaat bladderen na een tijdje.
            de eerste primer zorgt ervoor dat dit niet gebreurd.
            het schuren van de grondlak zorgt ervoor dat je een hele strakke/gladde verflaag krijgt.
            dit is dus om het optimale te bereiken.

Gr,

Marcel

JuniorLWB
            Bijdrager

Mooi om te weten, want ik ga binnenkort me kappen ook spuiten en ik was daar ook al bang voor

DeTr0x

lol , ik heb mijne kappen gewoon mat geschuurd en dan simpel weg 1 dun primer laagje en dan 2 laagjes glans wit en 1 laagje lak meer ni. Men brommer heb ik mat geschuurd, geen primer en gewoon op gespote en een laagje lak voila verf brokkeld ni af. Kan goe spuite ;).

vespfreak
                Bijdrager

nu is er in de doe ut zelf speciaal primer te koop voor op kunstof en kappen te spuite kost ongeveer € 7 mer daar kun je lang meej voor uit en laat nie los goed spul duzz
                  yes

MiiChiel
                  Bijdrager

Bedank Marcel.. Ik was al een tijdje aant zoeken naar dit antwoord 😉

dk-piaggio
                    Bijdrager

dus als ik het goed begrijp :

1.kunststof primer
                      2.normale primer
                      3.kleur

Sebstars01
                      Bijdrager

als er een action winkel bij je in de buurt zit zou ik zwart hoogglans gebruiken 2euro de busje geloof me ik heb het gedaan heb me kappen niet eens geschuurd enkel alleen schoongemaakt vetvrij gemaakt het hecht helemaal in je kappen geen bladeren niks helemaal niks heb het al een lange tijd!!!
                        geen probleem probeer is een keer;)

succes

sombrero
                        Bijdrager

sow dit is een oud topicje 😀
                          eerst lichtjes kappen opschuren tot ze niet meer glimmen en helemaal dof zijn. wel met fijn papier doen. vervolgens plastic primer aanbrengen. krijg je volgens mij ook in spuitbus. vervolgens laten drogen en nog een dun laagje primer erover. wachten tot het droog is. vervolgens spuit je er je gewenste kleur over met compressor of spuitbus. als je tevreden bent spuit je er transparante blanke lak op (voorkeur voor 2k natuurlijk wordt veel harder) en dan ben je klaar

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.