Vespa-Ciao.NL
:: Kapot’s Evo ciao Simo Racing binnen

Home Forums Perso’s Projecten Kapot’s Evo ciao Simo Racing binnen

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 198)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Haha, masterlijk, een Evo blok gaan begrenzen tot 45 😛

Doe gewoon gasschuifbegrenzing als ze ff willen rijden. Zaag een stukje pvc af en zet die bovenop je gasschuif, zo kan hij niet meer zo ver omhoog en houdt je eigenlijk maar een 10mm carb over ofzo:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

TimoO_
      Donateur

of voor een reserve ori blok

hansieb
        Moderator

ArvidW :
          Haha, masterlijk, een Evo blok gaan begrenzen tot 45 😛

Doe gewoon gasschuifbegrenzing als ze ff willen rijden. Zaag een stukje pvc af en zet die bovenop je gasschuif, zo kan hij niet meer zo ver omhoog en houdt je eigenlijk maar een 10mm carb over ofzo:)

Arvid lijkt wel op mac guyver !

Geef hem een schuurtje en een ciao die 80 loopt en hij komt er netjes als snorfiets uit haha :lol

kapot
          Topic starter

dat is eigenlijk best wel geniaal 😛 zo kan ik er ook mee naar school…
            maar ik kan het niet ff snel uitzetten ofzo, en dat wil ik eigenlijk wel.. dat ik op school ff ermee kan patsen.
            Wat is de beste plek om je begrenzer te verbergen, achter het vliegwiel ofzo? is daar nog ruimte genoeg? Ik wil hem het liefst zo dicht mogelijk op het blok hebben, zodat hij niet detecteerbaar is.

.-{2F4OV}-.

whahah:lol

Dat gesprek ging bij mij precies hetzelfde:lol Hij trekt iets harder!:lol

Succes durmee:thumb

barry
              Donateur

In je koplamp.Enkel door de bestaande gaine 1 draad bijtrekken van CDI naar koplamp dus.Massa is daar ook al aanwezig.
                Aan de onderkant monteer je een inbouw jack-plug.Daarin steek je nadien een koptelefoonplug met een ring.
                Komt er politie trek je aan die ring & je laat hem gewoon vallen.

kapot
                Topic starter

Hoe bedoel je met een ring? gewoon om het vast te maken in de wand van de koplamp?
                  Kun je mss een tekeningetje maken want ik snap het niet helemaal. De bedrading snap ik wel, alleen dat ring verhaal niet. Alvast bedankt.

kapot
                  Topic starter

Hier zijn wat foto’s van hoe hij er nu bij staat. Fotos zijn 10minuten geleden gemaakt.
                    De doeken zijn tegen beschadigingen.

Ik heb de deuken al uit het spatbord geslagen, maar hij is niet recht. Hij is ook nooit recht geweest, die spatborden zijn echt rommel, maar ze zijn wel mooi 😛

reaguurt er maar weer op los 🙂

–edit—

ik heb de tweede foto even door fotoshop heengehaald.
                    Op aanvraag doe ik de andere ook even

N!CKs

brommer ziet er zeer geslaagd uit:thumb
                      vooral die chrome delen.

suc6 ermee

AA-T
                      Sleutelbeheerder

ziet der allemaal mooi en netjes uit :thumb
                        ook niet zo opvallend, dus qua looks zul je ook niet snel aangehouden worden

veel succes met je projectje verder, hoop voor je dat het blokje lekker gaat rijden

kapot
                        Topic starter

Ik heb de vario binnen, meteen gemonteerd en een stukkie gereden. Hij rijd echt fantastisch 😀 Sproeier is goed (86 nu) en zelfs met de citypower trekt hij onder mn reet vandaan.

Ik heb nog niet op top gereden, ik ga hem morgen even verzekeren en dan even op een lang stukkie weg rijden ermee.
                          Ik ga wss ook gewoon gaten in de bagagedrager boren voor de buddysit, dan heb ik die lelijke beugels niet aan de zijkant hangen en dan hoef ik ook niet in mijn kappen te zagen.

Hij loopt nog niet stationair dus dat moet ik nog even afstellen met die schroef op de zijkant.

En ik was na sluitingstijd nog even bij de bromboer, die gozert heeft nog even een stukkie erop gereden.

Hij vertelde me weer dat ik gewoon een lichtere drukveer moet nemen en lichtere rolletjes. Hij zei dat zo je v-snaar minder snel slijt enzo…

Maar ik ben dus bang dat hij dan al veel te snel niet meer kan varieren, en dat je vanaf de 40 ofzo net zo rijd alsof je met poelie rijd. Over die v-snaar heeft hij wel gelijk want hij begint nou al te rafelen maarja dat kan ook door die kut vario komen..

Trouwens, het viel mij op dat de twee varios in andere doosjes kwamen. De nieuwe kwam in een langwerpige doos, en de andere in een vierkante.

hansieb
                          Moderator

Doe dat nou niet!

Een std drukveer sux anus , ik heb hier 2 varios liggen

1 met gele drukveer en 1 met std drukveer die std rijd belabbert… snel de gele er dus weer op. Met rollen moet je goed klooien het is een beetje gokken en kijken hoever je kan.

Goed advies oftewel 1 lange weg van 500 meter lang waar je niemand stoort , zet je vriend ergens op de 400 meter en laat hem met een stopwatch timen 🙂

kapot
                            Topic starter

Ik heb gewoon de gele er nog in hoor, ik laat het ook lekker zo.
                              Welke rollen heb ik nodig denk je? Er zit nu 8,5 in.

–edit–
                              Ik had trouwens ff de killswitch gemonteerd, maar het liep niet. Killswitch ertussenuit en hij sprong meteen aan. Ik had hem tussen de groene draad dus morgen ff de rode proberen. Maar eerst kenteken erop bouten en een verzekering kopen.

kapot
                              Topic starter

Nou ik heb er lekker op gereden vandaag, alles gemonteerd, kenteken met popnagels vast, verzekering erop. Helemaal goed.

Alleen, hij rijd: 55 :kots:con:pest:?:'(:baby:smack

Aaaaaaaaa 55 aaaaa aaaaa aaaaaaaaaa

ja en nu? 😕
                                Ik weet zeker dat het de uitlaat is, citypower rofl kutding. Welke raden jullie me aan? Ik heb het al 100 keer gevraagt maar ik kom er maar niet uit, de een zegt simo racing, de ander top one, de ander polini sp… mijn bromboer zegt leo krul (erm…. juist, dat is vast de beste uitlaat ooit.) Wie heeft ze allemaal getest? Wie leent me zijn collectie om ze zelf te testen? (dat zou wel heeel erg vet zijn)

Ik had trouwens nog een vaag probleem met de decompressie. Ik was naar een dorpje hier een paar KM vandaan gereden naar een vriend, en toen weer terug. Maar ongeveer halverwege begon hij raar te doen. Sputteren en niet lekker meer lopen, amper vooruit komen (moest meelopen met mn benen). Ik dacht dat er misschien een vuiltje in de sproeier zat ofzo, dus gewoon doorgereden ermee, en na een paar keer remmen sloeg hij weer aan.

Thuisgekomen bleek het de decompressie te zijn die bleef hangen. Ik heb meteen een nieuwe kabel gekocht, en die ben ik momenteel aan het monteren.

Moet ik mijn killswitch op de rode draad doen? De groene (blijkbaar signaal) deed het niet.

Ik heb ook stuurfoam gekocht maar ik heb geen zin om alles er weer af te slopen.

Kan iemand mij een beetje wegwijs maken met die uitlaten?

Edjuh
                                Bijdrager

Simpel gezegd, neem een polini pijp voor je polini blok(vooral voor de cilinder).

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 198)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.