- Dit onderwerp bevat 197 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 3 maanden geleden door kapot.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 oktober 2007 om 20:32 #451303
Sil, een sarcastische ondertoon is moeilijk te schrijven op een forum, maar zoals het in mijn post staat bedoel ik eigenlijk dat ik er zelf niks van geloof. Misschien is het wel zo, maar dat zou ik wel knap vinden. Er zat een 80cc cilinder op met speedengine zei hij.
Heeft iemand nog interesse in die DEPS anders vraag ik ff waar hij ligt. Ik geloof bij een een of andere fietsenmaker.
Ik heb net bij JMPB startveren besteld, en een polini speedcontrol (alweer :P) dus ik ben benieuwd wanneer hij rijd. Ik hoop dat hij deze week nog goed is afgesteld dan kan ik erop naar mijn werk vrijdag.
Die jongen vertelde me ook dat polini een race ontsteking heeft gemaakt voor dat blok. Klopt dat? Hij kan hem bestellen. Toen ik vroeg of het gewoon 3 spoels onsteking was wist hij dat niet.
10 oktober 2007 om 20:36 #451304Roflmfao lach em ff keihard uit
Polini race vonkjes zeker ach man die mensen van de brommerboer zijn/weten het altijd : Het snelst , best , weten alles , hebben alles al gezien :pest
Wat is er precies mis met de polini vario dan ? is je halfpoelie niet goed meer.
Vraag martijn even of een polini geleidebus ook op een malossi halfpoelie past ! lijkt me een goedkope maar degelijke oplossing voor het probleem dan. Enige wat er volgens mij anders is aan de polini halfpoelie is dat de afstandsbus er achter is op gelast.
Edit wouz : Over die polini racevonkjes , Je moet ook nog Polini racelucht in je banden pompen en Snelle ventieldopjes kopen. Scheelt je zo 20km/u hoor :bier
10 oktober 2007 om 21:02 #451305een variateur is gemaakt om te varieren, en met een standaart drukveer kan ik je verzekeren dat hij niet optimaal varieert met jou setup.
10 oktober 2007 om 21:07 #451306Niet zo zeer polini race vonkjes, eerder een ontsteking die gewoon meteen past 😛
Halfpoelie is niet goed meer idd
Uiteraard vroeg ik me ook af of er een goedkope oplossing was, net voor ik hier postte. Hier volgt mijn e-mail wisseling met jmpb. Even als een chinees lezen dit.
Hoi Robbin,
de varios hebben we alleen nieuw liggen, wat sommigen wel doen is een malossi poeliheflft bestellen, en daar het hoge busje van de polini poeli weer oplassen.
grt Martijn
JMPB.nlFrom: Robbin Milatz [mailto:———————-]
Sent: Wednesday, October 10, 2007 8:39 PM
To: JMPB Onderdelen
Subject: RE: Polini SpeedconHoi Martijn,
is er misschien een mogelijkheid dat ik mijn vario kan ruilen? Hebben jullie misschien nog een oude speedcontrol liggen?
Hartelijk bedankt,
Robbin Milatz
> From: jmpben@jmpb.nl
> To: —————————-
> Subject: RE: Polini Speedcon
> Date: Wed, 10 Oct 2007 19:55:11 +0200
>
> Hoi Robbin,
>
> deze poeli is helaas niet los te koop bij polini, heb ik nl. al eens eerder
> nagevraagd.
>
> grt Martijn
> JMPB.nl
>
> —–Original Message—–
> From: Robbin Milatz [mailto:—————————]
> Sent: Wednesday, October 10, 2007 4:21 PM
> To: JMPB.nl
> Subject: Polini Speedcon
>
>
> Naam: Robbin Milatz
> Emailadres: —————————
> Datum: 10 Oktober 2007
> ————————–
>
> Bericht:
> Hallo, ik heb bij jullie een polini speedcontrol gekocht. Na
> at sleutelen is de poelie krom geworden. kunnen jullie deze apart bestellen
> voor mij? of is de enige oplossing een nieuwe vario? alvast bedankt ,
> Robbin.
>Waarop een bestelling volgde:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Items:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Polini Variateur Vespa x 1 (€72.50) [id = VE3356]
VARIO Startsegmentset Vespa x 1 (€10.00) [id = VE3350]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik heb heuvel ook even een bericht gestuurd, of hij er nog iets mee kan en of hij hem evt wilt ruilen voor een frame versterkende stang of iets. Ik wacht nog op zijn reactie.
10 oktober 2007 om 22:31 #451313NOU daar is je antwoord al , jongen kijk de volgende keer RUSTIG alle opties na en niet te snel dingen doen! dat wil ik je meegeven 😉
Malossi halfpoelie kopen dus ipv die compleet nieuwe vario! die afstandsbus heb ik hier nog 1 van liggen van tonni is iets langer dan een malossi afstandsbus zodat je vario net ietsje verder van het frame afkomt ( kan ook te ver zijn bij sommige krukassen ) als je hem nodig hebt pm maar even dan stuur ik em op!
11 oktober 2007 om 05:26 #451315Hans, bedankt voor je reactie. Ik heb gewoon een nieuwe vario gekocht. De oude gaat heuvel85 recht maken (als dat lukt) en dan kan ik die verkopen. Misschien wilt hij hem zelf hebben, en dan ga ik tegen bijbetaling van mijn kant bieden op zon stang van hem. Dan moet hij zelf maar even kijken wat hij die vario waard vind.
Ik heb ook startveertjes besteld in plaats van de hele startsegmentenset.
Nu is het hopen dat ik alles vandaag of morgen binnen heb, dan kan ik eens fatsoenlijk afstellen, want zoals hij nu loopt issie waardeloos. Het afstellen zal wel moeilijk gaan met een city power hahaha
Ik neem het risico op kapotte lagers niet, dus ik wacht nog even fijn op de nieuwe vario…
Mijn impressie van het rijgedrag van dat ding tot nu toe:
het is een monster, zoveel kracht, ongelovelijk… En dan istie nog niet eens goed afgesteld en rijd ik met een city power die niet bepaald voor varios is bedoeld. Ik wil nu echt een keertje op dat ding rijden, hij heeft zoveel power!
11 oktober 2007 om 10:52 #451316Doe mij jouwn oude polini vario maar 🙂 koop ik er wel een malossi halfpoelie bij.
11 oktober 2007 om 17:15 #451323Hansieb, dat moet ik allemaal nog even op een rijtje zetten. Ik wil hem wel aan jou verkopen, maar reiniero wilt hem ook kopen (als hij recht word gemaakt) en dan moet ik even kijken wat het handigst is. Ik denk dat het slimmer is om em aan jou te verkopen dan hoef ik heuvel er ook niet mee te belasten.
Ik ben vandaag trouwens bezig geweest met testen van sproeiers. Ik ben er achter gekomen dat hij niet start zonder choke, en dat ik nog ga wachten tot ik de nieuwe vario binnen heb
Ik heb sproeier 86 erin gezet, en hem aangelopen. Ik had alleen na zoveel keer de carb er op en af doen vergeten om de luchtschroef terug te draaien. Toen ik hem dus startend kreeg, sleurde hij me mee over de kruising waarna ik na een meter of 20 tot stilstand kwam. Ik hing zegmaar aan de handvatten, met alles buitenboord. Toen zat de schrik er wel even in. Schade: verneukt voorspatbord, een gekneusde elleboog, een bloedovergoten knie en een grote schaafplek op mn zij. Ik denk dat het spatbord wel te herstellen is, en de rest heeft wat tijd nodig. Ik kwam erachter dat 1 schroef van het plaatje waar het membraan achter zit mistte, en de andere 2 zaten los, waarschijnlijk van het hevig trillen van de vario en de flinke klapper die ik maakte. Ik kreeg hem daarna niet lekker meer aan. Toen maar het blok eronderuit gehaalt.
Ik heb em op het eind wel een aantal keer startend gekregen, sproeier 86, choke, hard rennen met helm op dit keer, en op hoop van zegen dat het niet nog een keer zou gebeuren. Snel weer uitgezet na een rondje rijden, want het trillen was te erg, ik voelde het helemaal in mijn stuur.
Ik ben nog even bij de bromboer geweest maar die gozer van die malossi was er niet.
Ben ook nog even bij het postkantoor geweest, de brommert staat nu op mijn naam in plaats van op mijn moeder haar naam.
11 oktober 2007 om 17:27 #451324zal er niet al te veel mee rijden met al die trillingen..daar belast je je kruklagerz erg mee..
ik heb verder geen belang bij je vario..ik heb namelijk al een speed control..wil wel nog eens een malo vario hebben..
dus als je hem aan hans weg doet hoeft hij door mij niet gericht te worden en jij hebt je geld ervoor!
maar wel zonde van alle schade vooral aan jezelf!een kneuzing blijft wel ff!
suc6 met het blok!
11 oktober 2007 om 17:32 #451325pfff, jij hebt ook werkelijk alleen maar ongeluk met je vespa enz.
ik vind het echt erg voor je dat deze schijt allemaal gebeurt.
hopelijk gaat het binnenkort (METEEN!) weer beter met jou en je mixje!veel suc6 verder en ik wens je beterschap en geluk toe!;)
11 oktober 2007 om 17:32 #451326Man leven zit je niet mee , rustig aan man en doe idd je helm op als je gaat rijden.
Stuur me maar een pm als je hem weg doet ik wil de halve speedcontrol wel hebben.
11 oktober 2007 om 18:12 #451327pff zit zker niet mee met jou.. heb zelf ook op zen tijd die periodes.. doet die het gewoon een half jaar goed zonder problemen.. en dan houd die ermee op. wil je het repareren maak ej weer iets anders kapot.
geloof me.. je bent niet alleen :lol heb het zelf ook vaak dat het niet meezit.
11 oktober 2007 om 18:58 #451328Ach jah het kan niet altijd mee zitten..
Nu is het wachten op de vario, dan een uitlaatje bestellen en dan lekker rijden ermee.
11 oktober 2007 om 19:01 #451329En als jullie denken,dat bij mij alles meteen goed gaat…….Dan hebben jullie het goed mis.
Er zijn inderdaad van die periode’s.Dan moet je gewoon ermee stoppen & de dag daarna zie je meestal alles veel helderder in en lukt het beter.11 oktober 2007 om 19:41 #451333of de maand erna 😛
net een gesprek met mijn ouders gehad, wat ongeveer zo ging:
ma: hij loopt nog niet heh
pa: ja met zijn brommer in de hand haha (pa houd van flauwe grappen)
ik: nou hij loopt wel alleen hij moet nog afgesteld worden en een andere vario erop
ma: en hoe hard gaat ie dan?
ik: vijfenveeeertigggg
ma: nou dan wil ik er wel eens een stukje op rijden
ik: ja als hij helemaal is afgesteld enzo
pa: ja want alles is toch nieuw aan dat ding?
ik: ja idd
ma: dus hij gaat wel harder?
ik: nou hij trekt wel iets sneller op dan normaal ja
ma: daar geloof ik niks van, maar hij mocht 45 en niet harder weet je nog
ik: ja…. dat weet ik wel enzo of iets dergelijks
ma: nou laat ik niet merken dat hij harder loopt want dat mag niet.
ik: nee hij trekt alleen iets harder opShit :S
Het word echt tijd voor een begrenzer 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.