- Dit onderwerp bevat 197 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 3 maanden geleden door kapot.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 oktober 2007 om 11:24 #451201
Ze hebben er weer even naar gekeken. Ik ben gisteren langs geweest.
Ik vertelde dat het misschien aan de koppakking kon liggen aangezien ik geen compressie had etc. etc. en toen zei die vent dat dat heel goed zou kunnen. Er zit namelijk een gaatje in de pakking voor de decompressie of iets dergelijks. Hij vertelde dat er een speciale pakking voor was die dat gaatje dicht of juist open maakte maar dat wist hij niet precies meer.
Hij begon ook over een ciao met een dubbele carburateur die hij ooit eens had gezien of iets.
Ik zit ook te denken aan een soort begrenzer of iets. ik heb hier al de nodige weerstanden enzo, en ik heb natuurlijk ook handchoke die kan ik ook gebruiken… maar ik zat meer te denken aan een electronische begrenzing. in de stad rijd ik sowieso nooit hard, en voor het geval dat is zon apparaatje wel erg handig.
7 oktober 2007 om 11:49 #451204dat gaatje is gewoon voor de decompressie dat heeft elke brommer (behalve superbravo enz..)
dat hoort daar te zitten.en zo’n begrenzer is een goed idee;)
7 oktober 2007 om 13:37 #451205Mennnn neem dat blok mee naar huis!!!! dat gaatje is voor de decompresseur OFCOURSE!
Neem de boel mee naar huis en monteer het allemaal eens goed , desnoods met een vriend ofzo! volgens mij doe je echt wat verkeerd als je met zon blok naar de brommerboer gaat.
Beetje meer tijd erin steken het komt niet allemaal aanwaaien ofzo :pest
7 oktober 2007 om 14:05 #451206probleem is dat ik die tijd op het moment gewoon niet heb, en ik vind het wel makkelijk zo 😛
Ik heb em al goed in elkaar gezet tot waar mijn kennis ervan rijkt. Ik kan het zelf niet beter. Ik heb geen vrienden die er ervaring mee hebben. Ik ben dus aangewezen op de bromhoer. Hij krijgt het heus wel voor elkaar.
9 oktober 2007 om 16:26 #451249Kom net bij de brommerboer vandaan. Het is een klein probleem waarschijnlijk. Er moet een bus tussen het vliegwiel en de ontsteking (wist ik veel, nooit gezien ook bij mn mix blokkie) daarom liep hij zo stroef als ik de bout goed aandraaide.
De CDI is ook stuk hoogstwaarschijnlijk, want hij vonkt erg slecht. Ze hebben het al met een andere geprobeerd en dat ging prima.
Morgen halen ze ergens zon busje vandaan en gaan ze er andere CDI op zetten. Dan hoop ik dat ik er morgen mee weg kan rijden (het zal wel niet het kan nooit goed gaan bij mij).
Ik heb ook stuurfoam bestelt, en ik ben op zoek naar een zijstandaard. Past de normale ciao zijstandaard of is er een mix versie?
9 oktober 2007 om 16:30 #451250alvast succes ermee & we horen het graag als je bij die boer al snorrend wegrijd.
9 oktober 2007 om 16:45 #451251Heb je electronische ontsteking , want dan klopt er geen houtje van.
Bij contactpunten ontsteking komt er een ontstekingsnok op daar komt je spie dan in, maar bij electronische ontsteking hoeft er helemaal niks tussen in omdat het nokje al op het vliegwiel zit en dus voor de afstand zorgt.
Er hoort dus helemaal geen nok bij electronische ontsteking , het spietje stop je in de krukas en het vliegwiel erop meer dus niet.
9 oktober 2007 om 17:11 #451252
.-{2F4OV}-.Standaard moet passen;)
9 oktober 2007 om 17:16 #451253Goed dat je het zegt hans. Ik ga ze morgen meteen ff bellen. Straks zetten ze er zon ding tussen.
Wat kan het dan zijn… hij zit dan toch tegen de ontsteking aan want hij loopt echt niet goed als je die moer aan draait :S9 oktober 2007 om 17:43 #451254Misschien een verkeerd vliegwiel ofzo ? had er ook last van maar dit kwam omdat me krukas in onbalans was nu ist weg.
Misschien zitten je spoelen niet lekker ofzo, kijk er gewoon even goed na dan zie je het probleem wel er hoeft geen nok tussen de ontsteking en vliegwiel dus.
Na het vliegwiel komt als je malossi vario hebt opvulbus en dan de hele vario reutemeteut bij polini zit de afstandsbus er al tussen.
Haal je blok weer op en kijk er zelf even na, zoveel werk kan het niet zijn.
10 oktober 2007 om 19:47 #451291Het klopt wat je zei, Hans. De spoelen zaten niet lekker. 1 spoel zit in op een rand, waardoor hij niet helemaal lekker vast ging, waardoor mijn vliegwiel er scheef opzat en waardoor mijn vario nu scheef is.
Ze hebben het randje weggeslepen en em weer dichtgekit. Ze hebben ook een nieuwe CDI erop gezet. Er zijn ook een aantal bouten en moeren vervangen, en dat grapje heeft me toch weer fijn 200 euro gekost.
Ik heb ook meteen een aantal sproeiers meegenomen. te weten 80, 86 en 90. Op 70 liep hij wel maar ging het niet al te best, niet stationair enz.
Heb alle sproeiers getest, maar toen ze het allemaal niet deden en ik 70 er in terug had gedaan, kwam ik erachter dat het wel zo slim was om de decompressie los te laten anders gaat hij natuurlijk niet aan. Dus morgen weer even 80 proberen. 90 heb ik weggegooit want die heb ik naar de tyfus gedraaid.
Hij loopt nog steeds niet stationair.
Ik moet een nieuwe voorpoelie. Niet te krijgen, dus nieuwe vario (hoppa weer 72 eurootjes)
Die gast raadde me aan om ook de startveren weer in te zetten (10 euro) waar ik het overigens wel mee kan vinden. Ook raadde hij aan om de standaard drukveer (3,50) er weer in te zetten met de gewone rolletjes die je van polini krijgt, hij vertelde me dat hoe minder zwaar het voor je krukas hoeft te zijn, hoe beter. Ik kan hem daar wel gelijk in geven. Hij heeft trouwens een citta die 90 gaat (zal wel met babypoelie rijden) en hij vond het variosysteem zeer apart. Een andere gozer uit die winkel wist nog een MALOSSI DEPS CILINDER te liggen ergens in een fietsenwinkel (iemand interesse?Wordt weer eens een duur geintje. Ik ga morgen mijn brommer laten overschrijven op mijn eigen naam (10 euro) om hem daarna te kunnen verzekeren (111,nogwat euro).
Ik heb deze week al mijn geld weggespoelt, er komt geen eind aan 🙁 en ik ga de komende periode maar even fijn op mn city powert rijden, want ik heb nog niks anders. Ze hadden bij de bromboer nog wel een verrotte polymer uitlaat liggen, misschien dat ik die wel koop van ze ofzo.
tot zover mijn verrotte levensverhaal van vandaag, voel je vrij om commentaar te leveren over de drukveer enz.
10 oktober 2007 om 19:59 #451297
.-{2F4OV}-.200 euro 😮 Veel geld mja;) Kheb owk heel wat geld verbrast zo…
Sproeier kapot gedraaid? Er komt geen bak met kwik aan te hangen! Gwoon rustig aandraaien

Decompresseur zou ik niet de hele tijd gebruike nee, dat schiet niet egt op;)
En watbetreft de drukveer. Die gast heeft gelijk dat je alles zo licht mogelijk moet afstellen. Dus zo licht mogelijke drukveer met zo’n licht mogelijke rolletjes. Maar als je met een 80cc cilinder rijdt dan moet je tog egt de gele drukveer erin houden. Kijk ff naar je setup. Als je met std drukveer gaat rijden krijg je da nooit goed afgesteld. Gwoon gele drukveer, zwarte trekveren van malossi (sterkste) en dan rolletjes van rond de 5 – 6 gram;)
Vario i.c.m. city power is natuurlijk gekkenwerk. Proma CC proberen te regelen, dat loopt lekker!
Khoop dat je hiermee wat kunt;)
10 oktober 2007 om 20:07 #451299200 euro hard genaaid dus…
Voor wat een ander cditje en spoeltjes goed gezet man man.
Luister nou eens naar hier IPV de brommerboer , die beweren allemaal wel wat :boos
Startveertjes is voor het aanrennen kan ook zonder maar dan pakt die em pas bij 10km/h , standaard drukveer met een 80 evo engine man laat me niet lachen dat loopt hardstikke rot zon drukveertje doet het prima met 50cc , 60cc maar met 80cc is het niet goed.
Mijn ciao gaat ook 120km/h !! man man iedereen zegt wel leuk hoe hard ze gaan , maar zonder digiteller of autoteller lach ik ze hard uut!
Gewone polini rollen ? ik weet niet wat er bij de polini zit maar malossi heeft 4,7 gram als ik die erin douw jankt die het uit van de toeren dus ook niet goed.
Je bent een beetje gehaastigt en ondoordacht bezig.
10 oktober 2007 om 20:15 #451301ik heb nog niks besteld. Ik wachtte eerst dit soort reacties af. Ik ben blij dat het in ieder geval loopt, en tja, ik had het zelf echt niet gezien.
Dan wordt het toch maar gewoon de gele drukveer. die zit er al in, dus dat scheelt. Kan ik meteen de hele riedel gaan bestellen.
en Sil, ik weet niet of andere trekveertjes wel zon goed idee is. Ik kijk dit eerst even aan voor ik alles ga veranderen.
Ik ga dus nu een andere vario bestellen en een setje veertjes.
10 oktober 2007 om 20:16 #451302
.-{2F4OV}-.90km/u met een citta haal je idd niet zomaar;) Of het is zo’n gast die er een belgenkoppeling op heeft met poelie 55… Hij loopt 90.. ja idd na zo’n kilometer of twee… Maar je moet m wel eerst zelf naar de 30 km/u rennen anders rijdt ie niet aan;)
Niks tegen jou hoor

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.