- Dit onderwerp bevat 197 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 3 maanden geleden door kapot.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 september 2007 om 15:28 #450781
1. Lipje(s) van de borgmoer platmaken zodat de moer kan draaien. Moer losdraaien(ik heb daar een bahco voor, met waterpomptang zou het nooit lukken). Druk houden op de koppeling omdat hij anders je gezicht in schiet door de drukveer.
2. Je hoeft niks te verhitten, spietje goed klemmen en bovenaan iets meer naar binnen, dan voorzichtig vliegwiel er op, constant het spietje in de gaten houdend. Als het goed is kan je het spietje zien zitten als het vliegwiel er op zit. Anders overnieuw.
3. Waar speling?
21 september 2007 om 15:36 #450782tnx voor je reactie edjuh
1: ik heb alles gedaan wat je schrijft, met grote precisie, behalve dat ik een waterpomptang heb gebruikt. Vandaar dat het mij niet lukte. Ik heb ook geen baco dus daar moet ik een andere oplossing voor verzinnen.
2: tnx, ga ik morgen proberen
3: het is de naaf die in het wil gaat, die tandjes zijn bot zegmaar. Van mijn poelie achterklok zijn ze nog wel goed, misschien kunnen ze over gezet worden?
Tnx voor je hulp ik waardeer het echt.
21 september 2007 om 15:54 #450784Die naaf zit iig niet in je revisieset zoals je weet. Zul je uit een andere naaf moeten halen, of gewoon een andere naaf gebruiken.
Voor die moer moet je toch de juiste sleutel vinden of bahco. Misschien lukt het als je de moer in de bankschroef klemt en het naafhuis draait.
succes.
21 september 2007 om 16:01 #450786ik weet niet of die naaf hetzelfde is als degene uit mijn bromklok, anders zet ik die gewoon over in de varioklok.
Ik heb em inderdaad al geprobeerd in de bankschroef te zetten maar dan lukt het nog niet. Ik heb em in de WD-40 gezet misschien dat hij losweekt, en anders geef ik er een paar klappen tegen misschien dat hij dan een beetje schrikt ofzo.
21 september 2007 om 19:33 #450800Ga naar je brommerboer , die heeft m zo los met de luchtsleutel / luchttol. Kreeg mijne namelijk ook niet los 😛
21 september 2007 om 20:00 #450802heeej…word mooi projectje
ff over die banden met dat witte randje…ik hoop niet dat k het voor de 2e keer zeg maar volgens mij niet….ik heb die banden op en ciao gezien in de ‘gallery’ ..moet je ff rondkijke…daar staat ie ergens bij..ziet er tof uit;) en suc6 verder met je Ciao! het zal zekr wat moois worden..
21 september 2007 om 20:07 #450803het staat bij ‘My Piaggios’ in de gallery 😉
21 september 2007 om 23:57 #450823Stann, tnx voor de info en de leuke reactie.
Ik heb besloten niet voor die banden te gaan. Ik heb gezocht op ervaringen met het merk sava, en vrijwel iedereen is ontevreden. Ze zien er misschien vet uit, maar ze zijn veel te duur en ze hebben geen grip.
Morgen ga ik proberen om mijn vliegwiel erop te krijgen op de manier die edjuh beschreef.
maandag bel ik de straler of mijn frame al klaar is
maandag ga ik naar de bromboer voor de achterkoppelingen nu zit ik nog met de achterklok. Ik durf er eigenlijk niet zo op rond te rijden. Ik wil het ook eigenlijk niet zelf doen want dan duurt het weer twee weken.
Ik heb nog een vraag. Ik heb een voorvork revisie set gekocht. Die bevat een setje busjes en ringetjes, maar ook twee veren. Ze leken mij te groot voor in de voorvork. Waar moet ik ze plaatsen?
25 september 2007 om 20:20 #450900

Ik vind hem heel mooi geworden, zo mooi had ik het zelf niet kunnen doen.
Als ik em bij wil laten stippen enzo dan kan ik gewoon ff er mee terug.Ik ben ook ff met de voorvork bezig geweest. Moet alleen de veren nog spannen, en ff een balhoofd revisie setje kopen ergens. Dan kan hij er weer helemaal tegenaan.
Er zit trouwens 2 componentenlak op. Voorderest weet ik geen details, maar het is een lekkere dikke laag en hij glimt heel mooi.
Heb ook maar even mijn rijbewijs aangevraagd vandaag, die heb ik dan ergens volgende week binnen 😀
25 september 2007 om 20:25 #450901ZEKER PIK!!! dit ziet er super geil uit man:D:D en nu maar blokje in elkaar en rijden!! anders stuur je het blokje maar op zet ik hem je in elkaar;):P
veel plezier en succes ermee
25 september 2007 om 20:31 #450902reiniero :
ZEKER PIK!!! dit ziet er super geil uit man:D:D en nu maar blokje in elkaar en rijden!! anders stuur je het blokje maar op zet ik hem je in elkaar;):Pveel plezier en succes ermee
Ben je net een week te laat mee ik heb er een maand mee lopen kutten 🙂
Kan je wel toevallig mijn vario achterklok reviseren 😛
Morgen maar ff met 2 man die voorvorkveren erin duwen 😀
Ik heb overlegt met herr flick, en ik ben er uit, ik ga er extra dempers op bouwen. Dat is wel een langetermijn project want eerst ga ik nog die revisieset kopen, een uitlaat bouwen en vuurwerk kopen
25 september 2007 om 20:43 #450903kapot :
reiniero :
ZEKER PIK!!! dit ziet er super geil uit man:D:D en nu maar blokje in elkaar en rijden!! anders stuur je het blokje maar op zet ik hem je in elkaar;):Pveel plezier en succes ermee
Ben je net een week te laat mee ik heb er een maand mee lopen kutten 🙂
Kan je wel toevallig mijn vario achterklok reviseren 😛
Morgen maar ff met 2 man die voorvorkveren erin duwen 😀
Ik heb overlegt met herr flick, en ik ben er uit, ik ga er extra dempers op bouwen. Dat is wel een langetermijn project want eerst ga ik nog die revisieset kopen, een uitlaat bouwen en vuurwerk kopen
Niet geheel onbelangrijk natuurlijk 😛 😛
Maar ziet er zeer mooi uit! Alleen vind ik die handvaten die je erop gaat zetten nogal lelijk 😛
25 september 2007 om 21:05 #450907ik heb die veren er in m’n eentje ingekregen, vrij gemakkelijk ook nog. heb ik iets verkeerds gedaan ofzo :O.
25 september 2007 om 22:32 #450910
sjaak trekhaakdie vere heb ik ook alleen erin gekrege met een schroeve draaier en wat geweld ,maareh word een erug mooi brommertje,ben benieuwd als die in elkaar zit.
26 september 2007 om 05:32 #450912
N!CKshet frame ziet er zeer mooi uit

dat zwart met al dat chroom=)
maar met die setup van jou moet er dan geen buis tusse:D -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.