- Dit onderwerp bevat 197 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 3 maanden geleden door kapot.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 juni 2007 om 15:07 #448604
las je verhaal…
ipv die ori polini luchtfilter kan er ook een malossi red filter op
zijn wat kleiner, schattiger enzo…
herrflick heeft er bv ene als ik me niet vergis…29 juni 2007 om 15:44 #448605Ja ik wil ook een ander filter erop. Ik heb een malossi filter, niet de red, maar de zwarte. Hij is bedoelt voor 12mm carb of 13mm, maar de aansluiting is te groot. Naja ik kom er wel uit met lijmpistool en wat geknutsel.
29 juni 2007 om 16:17 #448606
N!CKswelke malossi filter bedoel je dan?
ik ken alleen de red filter.30 juni 2007 om 15:50 #448625Tjah kijk maar op die foto… het filtertje is zwart, niet rood.. Het is ook vrij grof schuim. Komt bij mop-shop vandaan.
30 juni 2007 om 16:05 #448626mooi projectje enne wat is dat voor een uber nerd achtig toetsenbord(bedoel ik niks mee)
1 juli 2007 om 00:16 #448635de papkarre :
mooi projectje enne wat is dat voor een uber nerd achtig toetsenbord(bedoel ik niks mee)Logitech G15

<33335 juli 2007 om 16:31 #448748Heb afgezien van het kopen van een ninja. Ik ga een uitlaat laten berekenen op mijn ciao nádat hij getuned is, wat na het inrijden gebeurd, zodat de poortmap vast staat. Ik kan hem bij mijn oom op school bouwen van 2mm dik plaatstaal, 1x2meter kost 20 euro, het berekenen kost 20 of 25 euro, dus een uitlaat voor 45 euro die beter presteert dan een calibrata bijv. is de investering van tijd en geld helemaal waard.
Ik ga ook op vakantie naar frankrijk (lekker aan de middelandse zee bakken terwijl je zit te kijken naar de besneewde toppen van de pyreneën <3 ) a.s. maandag. helaas is mijn ciao nog niet af anders had ik em meegenomen naar frankrijk.
5 juli 2007 om 16:40 #4487492mm dik staal is wel beetje overdreven of niet? wordt ie ook wel zwaar :p
ik ben net blij dat die ninja zo licht is (helft ofzo van Leo HM), want bij de HM is m’n beugel (niet de originele) aan de achterkant al eens doorgebroken door z’n lompe gewicht, en toen hing de hele uitlaat dus aan de flens 😮
heeft het gelukkig gehouden…maar ik ben er benieuwd naar 😉 wat voor een pijpje het wordt
5 juli 2007 om 16:42 #448750Doe zoals ik en neem 0,8mm!
2mm is veel te dik man, nergens goed voor en kost meer moeite.5 juli 2007 om 17:29 #448751ze hebben 1 of 2mm, ik heb me laten vertellen dat 2mm stiller is, en bovenal: het rot minder snel door. De roest aan de buitenkant kan je makkelijk verwijderen maar aan de binnenkant is het onmogelijk. Ze hebben daar een plaatwals of zo dus het moet lukken.
De demper van de vorige pagina komt er trouwens op.En nu gooi ik de pizza’s even in de oven
5 juli 2007 om 18:49 #448754
N!CKsokej. wil de uitlaat wel eens zien als hij berekent is en gemaakt:D
5 juli 2007 om 20:44 #448756Ik ben ook zeer benieuwd naar de maten. Misschien is het handig om even te overleggen met luc en twins scooter tuning hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ik heb ook een stukje gelezen op luc’s site over het tunen van de cilinderkop. Het schijnt dat er erg mooie resultaten mee te halen zijn, heel mooi stationair lopen, en bruut hard crossen 😛
5 september 2007 om 17:08 #450385Moet je een schommelas busset hebben voor een zijstandaard?
Welke bougie heb ik nodig?
Ik ga een gele drukveer kopen, en polini vario, welke rollenset heb ik nodig?
Ik ga zometeen wat spullen bestellen namelijk, dan kan zaterdag het blokje naar iemand die er even mee gaat spelen. (en die het waarschijnlijk wel in elkaar krijgt)
5 september 2007 om 17:41 #450387Ik ben vanmorgen naar de zandstraler geweest.
Ik heb mijn frame, het bagagedragertje en het kabelgootje meegenomen.Mijn frame stralen kost 37,50
het van primer voor zien ook 37,50
en als ik het zou willen laten stralen, plamuren, primen, lakken en aflakken zou het me 225 euro hebben gekost.Maar hij wilde het graag voor 100 euro doen… Dat vind ik toch wel heel erg aardig.
Mijn oom is langs geweest voor mijn blokje, omdat ik het niet in elkaar kreeg. Ik ga nu spullen bestellen en dan ga ik zaterdag (hoop ik) het blokkie langsbrengen op zijn school. Daar hebben ze een 2-takt afdeling die het vast wel gaat lukken.
Hoe groot zijn standaard ciao mix wielen? 17 inch toch? FonS: 3 spakers zijn 16 inch :!
Dan vind ik die white wall banden toch wel duur…. de 16 inchers zijn 25 euro en de 17’ers zijn 50 euro per stuk. Ik kan ze inmiddels wel betalen want ik heb er lang voor gespaard, maar ergens vind ik het dan toch zonde.21 september 2007 om 15:21 #450779Joepiedepoepie,
ik heb net mijn examen gehaalt 😀 dus mag over een weekje legaal brommert rijden.
Dan is het natuurlijk wel de bedoeling dat hij in elkaar zit.De carters zitten in elkaar, zuiger cilinder en kop erop, nieuwe decompressieset erin, nieuw bougekabeltje binnen gekregen, ook nieuwe achterdragerstangen, een polini voorvario, met gewichtenset, malossi gele drukveer, mooie handvatten, benzinefilter, en nog wat kleine dingen zoals een slot enzo
hij ligt nog steeds bij de straler, hij is blijkbaar nog niet klaar helaas.
ik heb nog een paar problemen.
1: ik krijg de achterkoppeling niet uit elkaar voor de nieuwe drukveer. Iemand een howto?
2: hoe moet het vliegwiel over de krukas heen geschoven worden? Verhitten gewoon?
3: mijn achterklok heeft speling in het wiel. Ik heb mijn oude achterklok nog en ik heb een revisie setje gekocht. Heeft iemand tijd om dat voor mij in elkaar te zetten want de vraagtekens springen in mijn ogen als ik er naar kijk.Zoals te zien ben ik hard op weg naar het einde, maar ik heb toch nog wat hulp nodig. Als iemand mij zou willen helpen, dat zou helemaal geweldig zijn 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.